Något om mig? Ja vad kan man säga. Jag är född i Indien 1989, adopterad till Sverige 1991. Fyrabarnsmamma till 3 härliga grabbar och 1 tös.
hemstad Nordmaling, Västerbottens län, Sverige
Indien slår Sverige på fingrarna
onsdag 5 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Jag har faktiskt under de senaste dagarna i Pune upptäckt att de faktiskt finns saker som Indien är bättre än Sverige på.1. Donkens dricka, den smakar betydligt bättre i Indien än i Sverige. Inte vattning och blaskig utan den smakar faktiskt dricka!2. Amningskläder, utbudet för

En dag i Pune
tisdag 4 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi haft våran första dag i Pune, på förmiddagen han vi med budhwar peth, på kvällen är de ett big no no, så när mörkret faller bör man hålla sig därifrån men på dagtid erbjuder området bra shopping till otroliga priser.Efter lunch tog vi en tur till sgs mall och shoppade

Mumbai - Pune med tåg
måndag 3 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Så var vi äntligen framme efter en hektiskt tågresa. Själv tågresan var väl helt okej men att kliva ombord var kaos. Folk trängde sig in och ut ur vagnarna, Leo tappade sin toffel i kaoset men nu kan vi pusta ut. Nu har vi iallafall provat tåg så nu kan vi med gott samvete ta taxi tillbaka

En dag i Mumbai
söndag 2 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Efter många timmars välbehövd sömn packade vi in oss i en taxi och åkte till Phoenix market och spendera hela dagen där. Vi handlade lite smått och gått men mesta tiden gick åt till att barnen vill gå in i någon lekzon.

Delhi - Mumbai
lördag 1 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

I Delhi fick vi tag på ett hotellrum i några timmar där vi fick vila upp oss och duscha av oss. De är vi glada för vill jag lova för när vi anländer till hotellet i mumbai så når verkligheten oss lite hur standarden faktiskt är i detta land. Barnen var väldigt trött när vi kom fram

Arlanda - Delhi
lördag 1 juni 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en natt flygresa har vi äntligen landat i Delhi, nu har vi ca tio timmars väntan tills flyget till Mumbai går. Vi hinner stuva om i våran packning, duscha och vila, mer orkar vi nog inte även om hade önskat att hinna se lite av Delhi 🙂

Så börjar resan
fredag 31 maj 2019 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Liam 9 årLeo 7 årHedvig 3 årHelge 7 månadertåg nordmaling - arlanda

Förberedelser
måndag 27 maj 2019 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Att resa till Indien var ju inte så lätt som jag hade trott. Att boka en flygbiljett till Indien var lätt, de var som gjort på en impuls nästan. Men sen då, sen börja ju det svåra. Skaffa visum, pass, vaccinationer som skulle göras och mycket mycket mer. Att lyckas rodda ihop så att alla

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa