Snart hemresa :(
lördag 23 februari 2019 - El Rodadero, Magdalena, Colombia

Denna resa närmar sig sitt slut. Tyvärr får jag säga. Hade inte alls blivit ledsen om någon sa att jag kunde stanna ett par månader till.Senaste veckorna har vi varit i en förort till staden Santa Marta, Rodadero. En stad precis vid karibiska havet. I byn Bonda har vi byggt en skola. En

Colombia vecka 3
torsdag 14 februari 2019 -

Vilken vecka. Varje dag i Medellin förtjänar ett eget blogginlägg. Detta har verkligen varit en fantastisk vecka. Men så mycket intryck, så mycket fattigdom, så mycket kärlek, så mycket glädje och så många tankar som har snurrar runt. Detta har varit en psykiskt tuff vecka, att ta in

Colombia vecka 2
torsdag 7 februari 2019 - Medellín, Antioquia, Colombia

Hej igen :) Äntligen är vår skola klar och invigd! Vi var i princip klara i torsdags med skolan. I onsdags ordnade vi med en hamburgerfest för de barn som bor på heltid i skolan. Ca 35 killar mellan 10-14 år gamla som blev så glada. Vi fick visa dem hur de ska sätta ihop en hamburgare.

Colombia vecka 1
onsdag 30 januari 2019 - Leticia, Amazonas Department, Colombia

Hej från Amazonas jungel! Eller närmare bestämt staden Leticia i Colombia. En liten stad så långt söder ut i Colombia du kan komma. Utan vägförbindelser till resten av Colombia. Här nere ligger en stad med ca 40 000 invånare och runtomkring massa indianbyar. Ett mycket fattigt område. 10

Sista veckan i Bolivia
måndag 21 januari 2019 - Cochabamba, Quillacollo, Bolivia

Sista veckan i Bolivia har varit full av äventyr! Innan jag lämnade La Paz åkte jag en runda till Copacabana och Isla del Sol. Så fint, tyvärr hade jag inte tid att stanna mer än över dagen.. Tog flyget till huvudstaden Sucre för ca en vecka sedan. Tog flyget för att spara tid då jag

Salar de Uyuni
söndag 13 januari 2019 - Uyuni, Bolivia

Hola! Senaste dagarna har det hänt en hel del! Var kvar på Loki fram till i onsdagskväll. I måndags åkte jag, tillsammans med en tjej från Holland, Joleen, och en tjej från Australien, Tasha, till Valle de la luna. Betyder ungefär måndalen. Var en tur med buss en extremt varm dag. Valle

Camino de la muerte
måndag 7 januari 2019 - La Paz, Bolivia

Hej! Fortfarande kvar i La Paz. De senaste dagarna har antagligen varit de roligaste och mest fantastiska dagarna jag varit med om. Jag bir på ett hostel som heter Loki, det är känt för att vara bra för backpackers och har olika event varje kväll. Dessa dagarna som varit har jag haft ett

Touchdown La Paz
torsdag 3 januari 2019 - La Paz, Bolivia

Hej! Landade i La Paz tidig morgon lokal tid, så förmiddag i Sverige. Flygresorna gick superbra, sov hela vägen förutom när vi fick mat och vid mellanlandningar. Blev hämtad av hotellpersonal vid flygplatsen, vi stannade till vid ett ställe där vi såg ut över La Paz tusentals lampor

Två veckor kvar
tisdag 18 december 2018 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Fortsätter med samma blogg som jag gjorde när jag var i Peru, den var uppskattad om jag förstod det rätt :)Så, om två veckor går alltså mitt flyg till Boliva, La Paz, 3650 meter över havet. Helt på egen hand. Om jag är nervös? JA!Alla inköp är nu klara och pengar är växlade. Min

Hejdå Peru
måndag 17 april 2017 - Lima, Callao, Peru

Sista veckan här i Peru har gått så otroligt fort! Nu är jag på mitt hostel i Lima och imorgon väntar flyget tillbaka till Sverige. Denna veckan har jag tillbringat mestadels i norra Peru, närmare bestämt "byn" Chulucanas. Jag landade sent i lördags kväll. På söndagen var vi i kyrkan

Bolivia-Colombia 2019

Bolivia-Colombia 2019

2 januari 2019 - 26 februari 2019

Januari och februari kommer jag tillbringa i Sydamerika. ca 3 veckor i Bolivia och sedan 5 veckor i Colombia tillsammans med ankarstiftelsen.

Peru

Peru

31 mars 2017 - 18 april 2017

I slutet av mars åker jag till Peru för att dels vandra Inkaleden samt besöka en kompis till mig som jobbar som missionär uppe i norra Peru.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Vickys uppdaterar sin resa