Hemma igen!
måndag 9 juli 2012 - Feuchtwangen, Bayern, Tyskland

Så var vi då hemma igen! Efter ganska exakt 12 timmars resa var vi igår kväll tillbaka. Mormor och morfar bjöd på köttbullar och vi bidrog med gott vin. Efter denna trevliga hemkomstmiddag fick vi äntligen hem och träffa Vida-katten som vi längtat så mycket efter. Hon var lite

På väg hem
lördag 7 juli 2012 - Feuchtwangen, Bayern, Tyskland

Så var vi då på väg hem. Vi lämnade Caorle 10.30 och har spenderat större delen av dagen i bilen. Tänkte försöka klara oss på en övernattning hem. 50% av oss lider av olika krämpor som behöver ses om. T har tandvärk, A en svullen och öm vrist efter gårdagens löprunda, F har fått

Sista dagen
fredag 6 juli 2012 - Caorle, Veneto, Italien

Så har vi klarat av den sista dagen. Löprunda för A & T och sedan en dag vid poolen. Som T sa: Fan vad vi har det bra, vi äter skiter, solar och sover! I morse kom semesterns första regnskur. Ösregn och solsken samtidigt! Sedan blev det fint igen. På em blåste det upp och solen gick i moln

Lite nya bilder
torsdag 5 juli 2012 - Caorle, Veneto, Italien

Här kommer det lite bilder från ett härligt och soligt Italien! Idag har vi ännu en dag latat oss vid poolen och vilat upp oss efter Venedigturen. Nu väntar snart kyckling, stekt polenta, sallad, mozzarella och annat gott på terassen.

Venedig
onsdag 4 juli 2012 - Caorle, Veneto, Italien

I går latade vi oss vid poolen hela dagen. De flesta av oss var uppslukade av bra böcker. På kvällen lagade F & L middag, som efter lite irritation och möda blev underbart god. Återigen var det invasion av silverfiskar, så idag har de varit här och sprayat. Hoppas det kommer att verka! I

Framme i Italien
måndag 2 juli 2012 - Caorle, Veneto, Italien

Sedan i lördags är vi på plats i Caorle i Italien. Vi lämnade Stanici vid 9.30 och var framme på hotellet i Caorle vid 17.30. Nostalgikänslan på topp! Lägenheterna något slitnare såklart, det är fem år sedan vi var här sist. En inköpsrunda i affären och efter poolen blev det middag

Bilder från igår
fredag 29 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Förhoppningsvis kommer här lite bilder från igår.

Full fart bakom motorbåt och fotboll!
torsdag 28 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Två lata dagar i solen har det blivit. I går hittade vi en egen strand en liten bit bort där vi tillbringade dagen. Ganska färgglada hade vi hunnit bli till kvällen. Kvällsmat intogs hemma. Det blev pasta med räkor och vitlöksbröd (dinosaurienuggets och korv till de som inte gillar räkor)

Sol, bad, shopping, morfar och en hel melon
onsdag 27 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi har funnit oss väl tillrätta och kommit in i semesterlunken. Det har man när tom pappan i familjen säger att han varvar ner och laddar batterierna. Vi har det lugnt och skönt. Vi har hittat våra löprundor (antingen på ena eller andra hållet på huvudvägen och med livet som insats),

Första "riktiga" semesterdagen
söndag 24 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Efter en löprunda i värmen och en god frukost på balkongen väntar nu stranden!!! Idag ska vi bara slappa och njuta av att vi är här och har en massa förhoppningsvis härliga dagar framför oss! Hoppas att det går att få in lite bilder här idag. Kram till alla!

Arkansas & Florida 2013

Arkansas & Florida 2013

6 juni 2013 - 8 juli 2013

Nu ska äntligen familjen bli komplett igen! Förväntansfulla ger vi oss iväg på vårt stora äventyr! Som vi har längtat!! Vi ska besöka och "hämta hem" sonen som varit utbytesstudent i Arkansas. En mamma, en pappa, två lillasystrar och en flickvän åker iväg för att få träffa värdfamiljen och uppleva livet i den amerikanska södern innan vi gottar oss med sol, bad, nöjesparker och shopping i Florida!!

Kroatien och Italien 2012

Kroatien och Italien 2012

20 juni 2012 - 9 juli 2012

Denna sommar bär det iväg på en liten nostalgitripp. Familjen har utökats med två nya familjemedlemmar; en flickvän som åker med och en katt som får stanna hemma tillsammans med en familj som ska bo i vårt hus när vi är borta. Vi packar bilen och kör genom Tyskland, Österrike och Slovenien för att spendera en vecka i Kroatien och därefter en vecka i Italien. Hit åkte vi när barnen var små och nu är det dags igen!

New York

New York

7 december 2011 - 13 december 2011

En tripp till New York utan barnen. Mormor och morfar "passar" tjejerna och F passar hus och katt!

Thailand 2011

Thailand 2011

15 juni 2011 - 10 juli 2011

Denna gång ska vi äventyra i Thailand. Med var sin ryggsäck åker vi till via Bangkok till Koh Samui. Tanken är att vi ska utforska Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao under tre och en halv vecka!

USA

USA

16 juni 2010 - 28 juli 2010

Följ med oss runt på västkusten!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annika uppdaterar sin resa