Blev inte som tänkt...
torsdag 15 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi hade planer på att stanna mer än en natt i Akaroa - men tji blev det. Det visade sig vara en långweekend over here. 😉 Så vi fick packa ihop oss och dra ner i samhället. Det formligen vällde in turister både med buss - bussar •flera. Kryssningsfartyg som låg i bukten och småbåtar

En liten bit av paradiset...
onsdag 14 november 2018 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

I morse körde vi från Twizel till Lake Tekapo, där skulle vi titta på en liten kyrka - "vallhundens kyrka" - en fin liten stenkyrka - tyvärr så var det bröllop på gång - så vi kunde inte gå in i den. Vi åker vidare och tar oss till Geraldine. Där stannar vi för att gå på ett museum

Hoppa in & ur bilen dag...
tisdag 13 november 2018 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Hejsan vänner... idag har varit en dag att hoppa i & ur bilen. Sett och gjort mycket, här kommer att axplock. 1, tittat på Dunedins järnvägsstation - den mest fotograferade byggnaden på NZ.2, Baldwin street - världens brantaste gata enligt Guiness rekordbok - den tog vi oss uppför -

Färden går vidare...
måndag 12 november 2018 -

Idag måndag - hittade jag mitt nirvana - en ullaffär 😄, bara ullgarner i alla former och färger. Köpte fyra härvor - ska bli en poncho så småningom 😄. Nåväl - Stefan försöker hitta ”kustvägen” till Dunedin - vi snurrar på och hamnar bland de fina villorna och sen tar vägen

Foton
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Hoppas det går att lägga in mera foton 😍

Lyxdag..
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Idag tittade vi runt lite i Invercargille och deras Botaniska trädgård. Den var stor den parken. Vilka blommor, rodedendron, olika färger och former. Så mycket att titta på. Efter soppfika och mera promenerande gick vi tillbaka till hostlet. Där tog vi en slappar timme eller två. Sen tog vi

Båttur på Milford Sound
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det blev lite si och så med sömnen. Men det var det värt när vi väl kom på båten. Resan började med frukost - himmelskt gott var det. Äggstanning, bröd, vitabönor, korv, youghurt med flingor eller fruktbitar. Kaffe /Te /juice. Utsikten kunde vi inte klaga på. Oj oj oj... det är så...

Dåligt väder...
fredag 9 november 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

9/11-2018Vi har sovit gott, lite kyligt på rummet - men det fanns en fläkt som vi använde. Vilken otrolig skillnad från gårdagen. Nu fick vi se lite av Queenstown charmen. Några snöklädda alptoppar runt denna stad, som ligger vid en stor sjö. Hade varit enastående om vi fått uppleva

Regn regn regn och mera regn
torsdag 8 november 2018 -

Hur mycket kan det regna???? Vi lämnade Glaciären utan att fått chansen att se den. Vindrutetorkarna vinner knappt att ta undan vattnet. Där kommer varningsskyltar om att vägen kan vara översvämmad - nog såg vi det och körde i det också - men efter någon mil så fick vi stanna och vänta

Regnet börjar komma
onsdag 7 november 2018 -

Vi lämnade Westport i sol och åker vidare mot västkusten. Lite utanför Westport tittar vi till en sälkoloni, Vi for vidare mot Charlston - gjorde ett stopp där och tittade lite om hur det var i guldruschens tider. Makalöst vad de slet för ibland ingenting. Nästa stopp påvägen blev

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingela uppdaterar sin resa