Angkor wat o marknad
söndag 19 mars 2017 - Siem Reap, Kambodja

Angkor wat är väl ett ställe man måste åka till, vilket vi gjorde hyfsat billigt tack vare britten som ordnade en tuk-tuk att köra oss dit o runt.Nu, Angkor är en hel del tempel... o en jävla massa sten... med en massa trappor.Många var förfallna eller att träd vuxit igenom o gjort saker

Cirkus, tempel o escape room
söndag 19 februari 2017 - Siem Reap, Kambodja

I siem reap lyckades vi fylla varje dag, mycket tack vare en bokningsbyrå driven utav en britt som (även att vi kom med kort varsel o ville åka på nåt) fixade biljetter o var hjälpsam o tydlig.Samma dag som vi anlände så gick vi på en cirkus, driven utav en skola som tar in föräldralösa

Tempel i mindre ort
fredag 17 februari 2017 - Kompong Thom, Kambodja

När ni var klara i phnom pehn tog vi minibuss till kompong thom, halvvägs till siem reap där vi spenderade två nätter. Hittade en liten trevlig turistinfo ställe där som gav ett par rekomendationer. Vi åkte ut till ett ställe som hade typ tre fält med en massa torn där en lokal guide

Phnom pehn
onsdag 15 februari 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Framme i Phnom penh, kambodja, efter ca 6 timmar buss från Ho chi minh , vietnam. Vi tog en flodtur där vi mötte fler backpacker som föreslog att vi åkte på genocide museet i stan. Vilket vi gjorde, det var en tung men intressant vistelse som berättade mycket om kambodjas historia o vilken

Solbränna

Det var ett fint litet paradis vi hittade med trevlig värdfamilj o gäster o go mat.Snorklingturen var toppen men vi var rätt så dåliga på att ha på solskydd mellan doppena att jag brände ryggen ordentligt, o blivit tvungen att smörja in o sova på mage i en vecka.

Port barton, snorkling

Vi åkte på en snorkeltur med svenskarna, en halvbitchig dam o 5st asiater. Viblev upphämtade med båt utanför vandrarhemmet på stranden :)Först åkte vi mer eller mindre runt ön en bit där vi hoppade ner o kollade på fiskar lite. Här är lite surt att jag inte hade en kamera att ta foton

Port barton
lördag 28 januari 2017 - Palawan, MIMAROPA, Filippinerna

Vi åkte till port barton som är en halft isolerat by från resten av palawan. Det började med en ca 4 timmars bilfärd i en packad minibuss på en halvfärdig väg, där föraren körde på tok för fort.Väl framme vid vandrarhemmet vi skulle bo på så hade inte vår bokning kommit fram men de

Eldflugor

Inga foton tyvär då inga foton blev bra i mörkret som gjorde eldflugorna rättvist.Bokade en turisttur till ett reservat för eldflugor. Dom plockade upp oss på vandrarhemmet vid 18:30 vilket var en rätt så shysst service. Ca 30 min skumpig tur senare bjöd dom på mat som ingick i turen

Land nr 1 filipinerna

Landat i manila o däckar rätt så hårt på pearl manila hotel som Malins mor hade bokat åt oss.Det lilla vi hann kolla in Manila innan vi (p.g.a. dålig framförhållning fick jäkta för att hina med) tog båten till puerto princesa var inte så jättepositiv.Väl på båten som var billig,

Startskott, mellanlandning london

16:30 flyger vi från Köpenhamn  och anländer 18:00 (sv tid) i London , 40min tidigare än sagt. Åt en brittisk (dygnet runt) brunch på London flygplatsen, kl 21:00 (sv tid) flög vi ca 7 timmar till muscat med det lyxigaste flyget jag åkt med fram tills dess. 7 timmar var fortfarande segt

Asien runt

Asien runt

20 januari 2017 - 20 april 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Magnus uppdaterar sin resa