Hej! Min resa börjar 20 augusti på Landvetter där jag skall flyga till Nairobi. Sedan slutar den hemme nån gång i juni 2007. Nu har jag varit i Kenya i ca 8 manader. Tiden gar sa himla fort, men vilken tid. De skall bli roligt att komma hem men de kommer ocksa att bli svart att lamna alla har. Den resan var slut för längesedan men jag hittar ständigt på nya äventyr!
hemstad Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Senast aktiv - från Fredericia, Fredericia, Danmark
Nästa hamn = Avmönstring
fredag 26 augusti 2011 - Fredericia, Fredericia, Danmark

Hej! De senaste veckorna har varit mycket ankring och lite lastning och lossning. Men nu har vi fått fart igen och då är de dags för mig att mönstra av. Nu är vi i Danmark och lastar. På söndag morgon är de planerat av vi skall avgå och sätta kurs mot Göteborg. Trivs fortfarande

I Rotterdam!
onsdag 3 augusti 2011 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hej! Nu har de inte blivit några inlägg på ett tag då vi inte hat haft något internet ombord. Dock har de inte hänt så mycket ombord. Vi har haft lite turer upp till Petit Couronne, vilket var en trevligt tur. Väldigt fint att färdas längs kanalen. Men mestadels har vi legat till ankars

Drills!
onsdag 13 juli 2011 - Le Havre, Normandie, Frankrike

Hej! Nu har vi legat till ankars i två dagar, dock har de vart riktigt händelsefulla dagar. Igår hade vi Abandon ship, Grounding, emergency steering och Fire drill. (övergefartyg, gå på grund, nödstyrning och brand övning). Jag fick leda abandon ship övningen. Det gick i stort sett ut på

På kurs mot Port Jerome
måndag 11 juli 2011 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej! Idag lämnade vi Rotterdam bakom oss. Där har vi vart och lastat från ett annat fartyg. Det kallas STS (Ship to Ship). Var kul för har aldrig vart med på att lägga till mot ett annat fartyg. Den största skillnaden är att det måste fyllas i en massa mer checklistor. Igår söndag blev

I Amsterdam
söndag 3 juli 2011 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej! Efter två dagar till på kroken så är vi nu inne i Amsterdam. För att komma in i hamnen behöver man slussa. Idag gick de fort att slussa då de var högvatten så nivåskillnaden var inte så hög. Eftersom det är söndag så är jag ledig idag men de är roligare att jobba än att

I Fawley

Hej! Nu har vi vart till kaj i Fawley i över ett dygn. Anledningen till att det tar så lång tid är att hydraulik systemet som gör att vi kan öppna ventiler från lastdatorn har fått en läcka. Vi lyckades ändå att pumpa iland alla last men ikväll skall vi gå ut och lägga oss till ankars

I hamn!

Hej! Nu är vi i England och lossar tjockolja. Sen i torsdags så har jag jobbat nere i maskin. Har egentligen inte så mycket uppgifter att utföra där men eftersom jag ändå är ute så länge så tycker jag det är viktigt och lärorikt att se hur det går till nere i maskin. Har fått gjort

Ankring
tisdag 14 juni 2011 - Antwerpen, Flanders, Belgien

Hej! Sen i lördags (idag tisdag) har vi legat ankrade utanför ARA området. (Antwerpen, Rotterdam & Amsterdam). Vet inte när vi skall hiva ankaret. Får vänta och se när vi får besked. Är lugnt när man ligger till på redden. På förmiddagarna är jag ute på däck och på kvällen går

Ankrade utanför Immingham
tisdag 7 juni 2011 - Immingham, England, Storbritannien

Hej! Igår lämnade vi Le Havre bakom oss och satte kurs mot Immingham. Igår gick jag min första bryggvakt. Den blev ganska händelserik. GPSen tappade position så vi hoppade fram och tillbaka 10 nm på radarn vilket inte är så bra när man är nära kusten och det är hyfsat med trafik. Men

Avgång från Le Havre
måndag 6 juni 2011 - Le Havre, Normandie, Frankrike

Hej! Nu 18:43 lämnar vi Le Havre. Har vart ute på avgången vilket tog ca 1,5 h då vi både skulle lämna kaj och slussa. Idag har jag börjat gå vakt vilket innebär att jag jobbar från 8-12 och 20-24 plus att jag jobbar avgångar och ankomster såklart. Kul att börja gå vakt då blir det

Evinco

Evinco

20 maj 2011 - 27 augusti 2011

Ute på praktik på tankfartyget Evinco.

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 maj 2009 - 29 maj 2009

En sydgående resa längs norksa kusten med fartyget MS Nordlys.

Första praktiken

Första praktiken

19 oktober 2008 - 11 januari 2009

Första praktiken som ingår i Sjökaptensprogrammet!

Tarbit Shipping

Tarbit Shipping

1 november 2007 - 11 november 2007

Jag mönstrade på Bit Oktania i Brofjorden och kommer att åka med henne i några etapper. Brofjorden - Paldiski(Estland) Paldiski - Porvo(Finland) Porvo - Sundsvall Sundsvall - Brofjorden Följer med för att se vad kaptensyrket innebär.

Nairobi, Kenya

Nairobi, Kenya

21 augusti 2006 - 16 juni 2007

Ett år i Afrika! Fattar ni eller? [b]ETT ÅR![/b]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Viktoria uppdaterar sin resa