hemstad
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Blåååååååsigt
torsdag 17 december 2015 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Glömde ju berätta att vi ångrar att vi inte lärt oss att äta med pinnar innan vi åkte. Jag gav upp efter ett tag att äta helgrillad fisk. Jag kommer lätt att tröttna på maten om det inte finns mer fisk. Vi är på en ö och det finns knappt något jsg kan äta. Deras engelska är ytterst

Framme
söndag 13 december 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

A lyckades slumra till några minuter på vägen hit. Själv sov jag några timmar. Vi åt ett dyrt mål mat (på Burger King - jag vet) på flygplatsen i Moskva. Det var 10 sittplatser per rad på sista flyget. Väl framme möttes vi av en jobbig hetta och en taxiresa på 1h och en kvart i den

Sömnlös i Sverige :-(
fredag 11 december 2015 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Först kunde jag inte somna igår kväll fastän jag var supertrött och sedan lyckas jag vakna 4.55 utan att kunna somna om. Snacka om resfeber. A vaknade till för en stund sedan, men har nog lyckats somna om. 1h och 10min till väckarklockan ringer 7.30. Kanske ska gå upp nu ändå. Nästa

Förväntansfulla
onsdag 9 december 2015 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

En dag kvar på jobbet sedan åker vi. Ikväll ska vi packa klart det allra sista. Byta några plusgrader till 35 grader. Lite väl varmt för min del, men får ta det lugnt. Vi behöver slappna av båda två, men först blir det storstaden.

Tredje gången gillt
lördag 28 november 2015 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Skrev detta den 26/11, men det gick inte att publicera. ...& passen är hos ambassaden så att vi kan få visum. Borde kanske börja packa snart. Jag som brukar börja så tidigt, men men... 28/11 Hittade en bra packningslista på nätet som jag har modifierat. Sedan har jag även inhandlat

De sista dagarna
torsdag 14 januari 2010 - San José, San Pedro, Costa Rica

Fick lana en dator av en som jag traffade pa stranden haromdagen sa jag sitter pa flygplatsen och skriver. For tre dagar sedan var jag i parken fran 7.00-16.00. Det var de tider som parken var oppen. Den vackraste stranden jag sett har var inne i parken. Sag flera olika djur och var helt sjalv

Varme och lite regn
måndag 11 januari 2010 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Hej igen! Saklart gick strommen innan idag nar jag skulle skriva har. Den var borta i over en timme sa jag fick ta en dusch pa ett annat stalle av hostelet och det var kallt vatten. Som tur var det ej iskallt. Men jag var saaa sandig sa jag var tvungen. Holl pa att inte kunna oppna dorren for jag

Strand och varme...
söndag 10 januari 2010 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Det fanns visst gratis internet har. Idag har jag varit pa stranden. Det kandes som om det tog en timme att ga dit, men det tog bara 35min att ga tillbaka och da var jag inom en mataffar med. Dessutom var nastan hela vagen tillbaka uppfor. Var pa stranden i nastan 6h. Mestadels i skuggan

Allt mojligt
lördag 9 januari 2010 - San José, San Pedro, Costa Rica

I tisdags kvall gick jag en guidad tur och kollade pa grodor for jag tittade i min guidebok och sag att de flesta grodorna sover pa dagen. Sag alla olika grodor. I onsdags vaknade jag tidigt igen for de tva kanadensarna i mitt rum skulle ta bussen vid sex pa morgonen. Somnade som tur var om. Gick

Molnregnskog
tisdag 5 januari 2010 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

I sondags skulle JuanCa vara borta i ca 1,5h. Han kom tillbaka efter 5h och da sov jag for jag blev sa trott av att vanta. Sen akte vi runt i bil i nastan 1,5h pa en citytour. Det finns inte sa mycket att se i San Jose och parlamentet ligger i en del av stan som inte ar saker sa jag tog nagra fa

Bröllopsresa

Bröllopsresa

11 december 2015 - 7 januari 2016

Anders och min bröllopsresa till Vietnam och Kambodja

Panama och Costa Rica

Panama och Costa Rica

14 december 2009 - 15 januari 2010

Ska äntligen åka till Costa Rica och träffa JuanCa, som jag inte träffat på 10,5 år.

Studying on the coast of England

Studying on the coast of England

19 januari 2008 - 5 juni 2008

Studying English in Brighton

Tur till Linda

Tur till Linda

4 december 2007 - 10 december 2007

Visiting Linda in Amsterdam.

Fadderbarnsresa till Ghana

Fadderbarnsresa till Ghana

27 oktober 2007 - 11 november 2007

Rundresa i södra Ghana för att se hur PLAN arbetar där. Får äntligen träffa familjens fadderbarn.

Kulturresa till Israel

Kulturresa till Israel

5 maj 1996 - 13 maj 1996

På tur i Israel med kyrkan - 52 stycken.. VÄLDIGT INTRESSANT! Tyvärr inte digitalkamerans tid...

Tre tjejer på vift

Tre tjejer på vift

13 augusti 2006 - 28 augusti 2006

Maria, Jossan & jag på Rhodos...

Brazil here I come

Brazil here I come

20 juni 2003 - 31 augusti 2003

Stab på Seminarieläger. Reste runt i landet.

Slappesemester i Grekland

Slappesemester i Grekland

21 augusti 2007 - 4 september 2007

Slappesemester innan skolan började igen

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kajsa uppdaterar sin resa