hemstad Sverige
Senast aktiv - från Eslöv, Skåne län, Sverige
Målet nått!
fredag 25 december 2015 - Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe

Resans sista dag. Idag är det tänkt att vi ska nå vårt mål, Victoria fallen i Zimbabwe. Tanken är att vi ska vara där strax efter lunch, och eftersom det är en resa på ca 50 mil är vi uppe i ottan för att komma iväg. Resan går längs skumpiga vägar. Vi gör korta toa-stopp i

Julafton
torsdag 24 december 2015 - Lusaka, Zambia

GOD JUL önskar jag er alla från ett soligt och fint Zambia. Denna julafton spenderar jag mestadels i Morrison på slingriga vägar genom vackra landskap av tät lövskog i skiftande färger, nästan som "höst-light". Här och där passerar vi en liten by, men det är inte mycket bebyggelse

En lång dag på vägen
onsdag 23 december 2015 - Petauke, Östra divisionen, Zambia

Vi lämnade South Luangwa tidigt i två safarijeepar. Morrison skulle möta upp oss senare. Vi togs till en liten by där vi skulle få information om hur människorna lever på landet i Zambia. Det var ett riktigt trevligt besök. Som vanligt flockades barnen runt oss, men dessa barn var både

Vilken underbar dag

Innan solen orkade upp över horisonten var sex entusiastiska turister redo för en morgonsafari. Dags att spana efter morgonpigga djur. Som vanligt var så klart Impala det första vi fick syn på. Men redan på vägen till parkens huvudingång fick vi sett en hel del. De har en grind där alla

Nytt land igen

Ännu en tidig morgon, men också återigen en morgon utan tält att ta ner. Duschen på rummet var iskall, så det fick bli en snabb en. När våra icke-campare återvänt och hunnit ikapp med frukosten gav vi oss iväg. Idag lämnar vi Malawi och korsar gränsen till Zambia. Det är måndag

Resan går till Lilongwe
söndag 20 december 2015 - Lilongwe, Centrala regionen, Malawi

Vaknade i natt för att gå på toa, då hörde jag att det började smattra utanför, det regnade. Regnet höll i sig och åskan rullade runt oss. Ännu en gång var jag tacksam för mitt val att spendera lite pengar på att bo inomhus. Det lär nog bli så resten av resan, om det ges möjlighet

En härlig dag i Malawi
lördag 19 december 2015 - Ngala Hill, Centrala regionen, Malawi

Vaknade tidigt upp till en solig och vacker dag. Inget regn inatt. Efter frukost tog en lokal kille med oss på en promenad genom byn Ngala. Vi gick längs stranden nedan för resorten bort mot var fiskarna höll till. Fiske är stort i Lake Malawi. Det mesta fisket sker på natten, de startar

Lyckad uppgradering
fredag 18 december 2015 - Ngala Hill, Centrala regionen, Malawi

Jag vaknade mitt i natten och hörde regnet utanför myggnätsfönstret intill mig. Ett leende smög sig på och jag var så glad och tacksam för beslutet om uppgradering. Regnet tilltog under natten, det blåste på rejält och blixtar och dunder avlöste varandra. Jag låg och tittade på himlen

Malawi
torsdag 17 december 2015 - Songwe, Södra regionen, Malawi

Trots den friska luften hade jag svårt att få en ihållande sömn i vår lilla hydda. När jag sov, sov jag bra, men stunderna var tyvärr lite korta. Men men... äventyret fortsatte. Idag skulle bli en väldigt lång dag skumpande på vägarna. Idag var dagen då vi skulle lämna Tanzania och

Morgonsafari och Masaimiddag
onsdag 16 december 2015 - Iringa, Njombe Mjini, Tanzania

Jag fick smyga upp eftersom jag var den enda från de tältande som skulle följa med på morgonsafarin. Vi serverades frukost medan solen gick upp, sedan gav vi oss av för att spana efter djur. Som alltid (så gott som garanterat) är det första djur man ser på en safari, Impala, en sorts

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Peru & Galapagos

Peru & Galapagos

9 december 2014 - 7 januari 2015

En dröm som går i uppfyllelse!

Livet är en fest...

Livet är en fest...

27 mars 2014 - 8 april 2014

Jag ska gå på kalas...

Jorden runt på 60 dagar

Jorden runt på 60 dagar

15 april 2013 - 13 juni 2013

En businesstrip ska ta mig till en del av världen som jag inte utforskat än. Rutten blir Sydney - Brisbane - Auckland - "hela NZ" - New York - Island innan jag sätter fötterna på svensk mark igen.

ÄNTLIGEN!!

ÄNTLIGEN!!

20 april 2012 - 22 april 2012

Dax att flytta hem..

Hembesök

Hembesök

28 december 2011 - 16 januari 2012

Vad är bättre när det är grått grått grått och regnar, termometern fortfarande visar plusgrader i mitten av december och snön lyser med sin frånvaro än att leta upp lite sol och fint väder. Var gör man det bättre än i mitt eget paradis... Så det är dags för ett hembesök!! =) Det är trots allt ett helt år sedan sist.

Gambia - Afrikas minsting!

Gambia - Afrikas minsting!

27 oktober 2011 - 6 november 2011

Efter att ha spenderat mycket tid i Södra Afrika, besökt både norr och öster av denna stora kontinent är det nu dags för väst. Tar en tripp med föräldrarna till Serrekunda, Gambia för en veckas avkoppling och batteriladdning. Hoppas på mycket sol & bad, god mat och nya intryck.

Dubi dubi DUBAI

Dubi dubi DUBAI

2 juni 2011 - 7 juni 2011

Fick ett infall och bokade en long weekend i Dubai. Åker för att komma bort, samla energi och komma hem som en ny och fräsch människa... Kommer det att lyckas??

Dublin Weekend

Dublin Weekend

10 mars 2011 - 13 mars 2011

Det är dags att titta närmare på det som ligger närmare. En helg i Dublin med god vän ska bli riktigt spännande och skoj.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

9 december 2010 - 2 januari 2011

Följ med på en bröllopsresa tillbaka till fantastiska Sydafrika. Resan startar med festligheter i Jo'burg och slutar med julfirande i södra Sverige! Däremellan kan vad som helst hända!! =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carina uppdaterar sin resa