hemstad Sverige
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Wrap Up
lördag 29 december 2018 -

Efter att ha blivit väl omhändertagen och ompysslad hemma, samt en god natts sömn i egen säng vaknade jag idag och mådde mycket bättre. Fortfarande trött och sliten såklart, men skönt att känna mig lite mer som mig själv. Det blir till att ta det lugnt några dagar och komma tillbaka

Vientiane och hemresa
torsdag 27 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vaknade med blandade känslor. Sista dagen på ett långt och fantastiskt äventyr är här. Tråkigt att det är slut, men samtidigt ganska skönt. Hur kul det än är att resa är det jobbigt och sliter på både kropp och knopp. Min kropp har tydligt sagt ifrån att det får vara slut på det

I och kring Vang Vieng
onsdag 26 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Förmiddagen var fri för egna aktiviteter, så vi strosade längs gatorna i den lilla staden, delvis på jakt efter ett bageri/café, för att kompensera den mindre tillfredsställande frukosten. Det hela slutade dock med att vi ”raggade upp” en båtägare som tog oss på en timmes tur längs

Lång resa till Vang Vieng
tisdag 25 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Det hade blivit dags för nästa anhalt i Laos, nämligen den lilla staden Vang Vieng. Det är ca 20 mil mellan städerna, men det är bara slingriga bergsvägar upp över berg, ner genom dalar.Tanken var att vi skulle ta lokalbussen, men jag tackar vår guide mer än vad kan beskrivas i ord för

Julafton i Luang Prabang
måndag 24 december 2018 - Luang Prabang, Laos

God Jul på er!! Jag har minst sagt haft ännu en annorlunda, men fantastisk julafton.Steg upp klockan 05.00 för att bevittna munkarna gå genom staden i sina saffransgula skynken och samla allmosor från folket. Vad jag gillade var att det är lite Robin Hood likt då munkarna inte bara tar

Till Laos
söndag 23 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Vi gav oss av från Chiang Rai tillbaka mot Chiang Mai för att därifrån lämna Thailand för vårt femte och sista land på denna resan, Laos (har lärt mig att det uttalad Lao)På vägen mot flygplatsen stannade vi vid Wat Phra That, ett tempelområde byggt av buddister från Malaysia.Även

Gyllene Triangeln
lördag 22 december 2018 - Chiang Rai, Thailand

Mekongfloden är en 4900km lång flod som rinner genom sex länder; Kina, Laos, Myanmar, Thailand, Kambodja och Vietnam.Det är den som utgör gränsen mellan Thailand, Laos och Kambodja, vid den så kallade Gyllene Triangeln.Namnet Gyllene Triangeln (eller egentligen Golden Triangle) fick platsen

Chiang Rai
fredag 21 december 2018 - Chiang Rai, Thailand

Dags att flytta från Mai till Rai.Egen minibuss, med chaufför som tagen direkt ur SouthPark, och som körde som en biltjuv på slingriga vägar upp i bergen.Efter en dryg timmes färd var det dags för första stoppet - varma källor. Vi skulle få bada fötterna i dessa varma källor var det

En dag i Chiang Mai
torsdag 20 december 2018 - Chiang Mai, Thailand

En dag öppen för egna aktiviteter. Bestämdes oss dock för att på eftermiddagen följa med på en utflykt som vår guide ordnade, till norra Thailands viktigaste och heligaste tempel, Wat Phrathat Doi Suthep.Vi började dock dagen med en av våra sedvanliga upptäcktsfärder. Vilket betyder att

Resan går till Chiang Mai
onsdag 19 december 2018 - Chiang Mai, Thailand

Så säger vi hejdå till Sukhothai och beger oss vidare till Chiang Mai, ”The Rose of the north”.Vi tog bussen dit, en modern dubbeldäckare. Jag och S satt längst fram där uppe med perfekt utsikt - bortsett från en tv som hängde där och blockerade delar av min sikt. Vägarna var kanon

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Peru & Galapagos

Peru & Galapagos

9 december 2014 - 7 januari 2015

En dröm som går i uppfyllelse!

Livet är en fest...

Livet är en fest...

27 mars 2014 - 8 april 2014

Jag ska gå på kalas...

Jorden runt på 60 dagar

Jorden runt på 60 dagar

15 april 2013 - 13 juni 2013

En businesstrip ska ta mig till en del av världen som jag inte utforskat än. Rutten blir Sydney - Brisbane - Auckland - "hela NZ" - New York - Island innan jag sätter fötterna på svensk mark igen.

ÄNTLIGEN!!

ÄNTLIGEN!!

20 april 2012 - 22 april 2012

Dax att flytta hem..

Hembesök

Hembesök

28 december 2011 - 16 januari 2012

Vad är bättre när det är grått grått grått och regnar, termometern fortfarande visar plusgrader i mitten av december och snön lyser med sin frånvaro än att leta upp lite sol och fint väder. Var gör man det bättre än i mitt eget paradis... Så det är dags för ett hembesök!! =) Det är trots allt ett helt år sedan sist.

Gambia - Afrikas minsting!

Gambia - Afrikas minsting!

27 oktober 2011 - 6 november 2011

Efter att ha spenderat mycket tid i Södra Afrika, besökt både norr och öster av denna stora kontinent är det nu dags för väst. Tar en tripp med föräldrarna till Serrekunda, Gambia för en veckas avkoppling och batteriladdning. Hoppas på mycket sol & bad, god mat och nya intryck.

Dubi dubi DUBAI

Dubi dubi DUBAI

2 juni 2011 - 7 juni 2011

Fick ett infall och bokade en long weekend i Dubai. Åker för att komma bort, samla energi och komma hem som en ny och fräsch människa... Kommer det att lyckas??

Dublin Weekend

Dublin Weekend

10 mars 2011 - 13 mars 2011

Det är dags att titta närmare på det som ligger närmare. En helg i Dublin med god vän ska bli riktigt spännande och skoj.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carina uppdaterar sin resa