Nytt land - nya äventyr
söndag 18 november 2018 - Sihanoukville, Kambodja

Det var fortfarande mörkt när trötta ögon skulle öppnas och kroppen sättas i rörelse. Klockan visade 04.50.Även vid denna tid på en söndag morgon var det mycket trafik på gatorna, man kan undra vart alla är på väg vid denna tid på dygnet. Vi var iallafall på väg till flygplatsen.

Sista dagen i Vietnam
lördag 17 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Varför är det alltid så att när man har chans att sova länge så vaknar man tidigt utan att kunna somna om?! Idag stod en fri dag i Ho Chi Minh på programmet. Vi beslutade oss för att ta det lugn, vakna när vi vaknar men se till att vi hinner med frukosten. Jag vaknade kl 06.02 och kunde

Mer Mekong tillbaka till HCM City
fredag 16 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Trots två fläktar på full snurr var det varmt i natt, dock hjälpte de en för både temperatur och mygg. Vi låg i vårt myggnätstält och jag hörde, såg eller kände inte en enda mygga.Frukosten serverades ute med utsikt över floden, som tur var var det lite molnigt så solen var inte så

Mekongdeltat
torsdag 15 november 2018 -

Har bytt storstadspulsen i Ho Chi Minh City mot lugnet på en liten ö i Mekongdeltat för en stund.Ca tre timmars resa med minibuss på skumpiga vägar tog oss till Mekongfloden. Vår lokala guide mötte upp och tog med oss runt en stor marknad. Därefter klev vi ombord på båten som skulle ta

Vidare till Ho Chi Minh City
onsdag 14 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

När klockan ringde klockan 06.00 var det inte allt för svårt att kravla ur den hårda obekväma sängen och släpa sig över det smutsiga golvet in till badrummet för en dusch. Det var dags att lämna Nha Trang! Kanske är jag för hård mot denna stackars plats på jorden, som inte gjort mig

Gyttja I Nha Trang
tisdag 13 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ok, så efter gårdagens besvikelse på denna stad skulle den få en ny chans idag. Började sådär, S vaknade helt täppt och hostig och trodde hon var förkyld... tills hon vände sig om för att dra undan gardinen från balkongdörren och upptäckte att hörnet, mot vilket hon legat var

Natttåget till Nha Trang
måndag 12 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vid midnatt rullade tåget äntligen in på stationen och vi kunde kliva ombord. Efter lite stök och bök med fyra personer och bagage i den väldigt lilla kupén var vi till slut på plats i vars en slaf. Jag fick uppeslaf, det var en både hård och väldigt smal galonmadrass med ett syntetiskt

Hoi An
lördag 10 november 2018 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Efter gårdagens regn och med prognos för idag att regnet skulle fortsätta var det härligt att vakna och se solen skina. Prognosen hade ändrats och bortsett från en liten skur på morgonen så skulle resten av dagen bli fri från nederbörd - och nog blev det så alltid. Solen sken och

Hoi An Cooking Tour
söndag 11 november 2018 - Da Nang, Vietnam

Efter en lugn och skön morgon, med lång och sen frukost packades den något utspridda packningen ihop för att lämna Hoi An för Nha Trang, men först fick väskorna bo i receptionen medan jag o S åkte iväg på äventyr.Vi hade bokat en ”Cooking Tour”.Vi blev hämtade vid hotellet på

Från Huê till Hoi An
fredag 9 november 2018 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Jodå, nog regnade det även denna morgon. Som tur är kunde bussen som hämtades oss köra in i den lilla gränden vi bodde och hämta oss så vi slapp gå med allt bagage i ösregnet. Det är egentligen lite sent med monsunregn, men vi får väl leva med en liten svans av den. Vi lämnade Huê

Upptäck Sydostasien

Upptäck Sydostasien

31 oktober 2018 - 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Peru & Galapagos

Peru & Galapagos

9 december 2014 - 7 januari 2015

En dröm som går i uppfyllelse!

Livet är en fest...

Livet är en fest...

27 mars 2014 - 8 april 2014

Jag ska gå på kalas...

Jorden runt på 60 dagar

Jorden runt på 60 dagar

15 april 2013 - 13 juni 2013

En businesstrip ska ta mig till en del av världen som jag inte utforskat än. Rutten blir Sydney - Brisbane - Auckland - "hela NZ" - New York - Island innan jag sätter fötterna på svensk mark igen.

ÄNTLIGEN!!

ÄNTLIGEN!!

20 april 2012 - 22 april 2012

Dax att flytta hem..

Hembesök

Hembesök

28 december 2011 - 16 januari 2012

Vad är bättre när det är grått grått grått och regnar, termometern fortfarande visar plusgrader i mitten av december och snön lyser med sin frånvaro än att leta upp lite sol och fint väder. Var gör man det bättre än i mitt eget paradis... Så det är dags för ett hembesök!! =) Det är trots allt ett helt år sedan sist.

Gambia - Afrikas minsting!

Gambia - Afrikas minsting!

27 oktober 2011 - 6 november 2011

Efter att ha spenderat mycket tid i Södra Afrika, besökt både norr och öster av denna stora kontinent är det nu dags för väst. Tar en tripp med föräldrarna till Serrekunda, Gambia för en veckas avkoppling och batteriladdning. Hoppas på mycket sol & bad, god mat och nya intryck.

Dubi dubi DUBAI

Dubi dubi DUBAI

2 juni 2011 - 7 juni 2011

Fick ett infall och bokade en long weekend i Dubai. Åker för att komma bort, samla energi och komma hem som en ny och fräsch människa... Kommer det att lyckas??

Dublin Weekend

Dublin Weekend

10 mars 2011 - 13 mars 2011

Det är dags att titta närmare på det som ligger närmare. En helg i Dublin med god vän ska bli riktigt spännande och skoj.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carina uppdaterar sin resa