28 juni säger vi farväl till Sverige för vårt äventyr i Sydostasien!
hemstad Sollentuna, Stockholms län, Sverige
Dags för hemfärd.
torsdag 5 januari 2012 - Bangkok, Thailand

Varken Göran eller jag kan förstå att 6 månader har gått. Tiden har nämligen inte varit så viktig under våra liv detta halvår. Först så tappade vi vilken vecka det var sen vilket datum och nu på slutet så har man ibland fått tänka till 2 ggr för att veta vilken dag det är. Men jag

Railay Beach, Gott Nytt År!!!
lördag 31 december 2011 - Railay Beach, Krabi, Thailand

I skrivande stund befinner vi oss på Railay-beach (en halvö i närheten av Krabi). Vi kom hit direkt med båt från Koh Lanta och vi blev alla förvånade hur kort båtresan var. Railay är en halvö som man endast kan nå med båt. Naturen är storslagen här. Jättelika klippor gör detta till

Julhälsning från Koh Lanta
onsdag 21 december 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Här kommer en julhälsning från oss på Koh Lanta! Frekvensen på inläggen här på resdagboken har inte varit den bästa på sista tiden men vi har tänkt mycket på er där hemma. Många funderingar om hur kallt det är i Sverige, hur det kommer att kännas att få äta äkta svensk

Nattlig besökare
söndag 9 oktober 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Hej där hemma! Här på Slow Down har vi det väldigt bra. Dagarna tillbringas numer, till stor del, på den nya beachvolleybollplanen. I början var det lite lurigt att hitta tillbaka till något som kan kallas bra passningsspel, men efter lite nötande så var man tillbaka på högstadiets

Kuala Lumpur
måndag 26 september 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Nu är vi hemkomna från Kuala Lumpur. Vi har varit där i fyra dagar på sk. Visum-resa. Kuala Lumpur är en modern världsstad där skyskraporna står som spön i backen. För att effektivisera det begränsade utrymmet på marken har man valt att bygga vägar och sk. skytrains uppe i luften. Att

Dramatik på kvällskvisten
torsdag 8 september 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

I går kväll (efter 18 dagar bakom våra köksskåp) fångade vi in ödlan! Den har låtit till och från under denna tid (Kerstin du hörde den tydligt när vi körde Skype med varandra). Ibland har vi inte hört något på en 5-6 dagar och då har jag verkligen önskat att den var borta. I går

Isak 6-år!
tisdag 6 september 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

I dag firar vi vår Isak som fyller 6 år. Dagen började med födelsedagspresenter och sång vid hans säng. Allra gladast blev han för den blå kameran som han fick. Till frukost blev det, som utlovat, pappas pannkakor, Mums! Dagarna nu går åt till att läsa på i dykarboken och förbereda

Vi börjar hitta den rätta rytmen
onsdag 31 augusti 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Med oss är det bara fint. Vädret har börjat stabilisera sig nu och vi hittar så sakteliga ut ur våra fuktiga hus. Vi har haft en 5 dagar med kraftiga monsunregn och även stundtals rejäl åska och blixt. Internetuppkopplingen har i stort sett varit obefintlig och strömmen har ibland varit

Slow Down
torsdag 25 augusti 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Nu har vi börjat ”Slow Down” i dubbel bemärkelse. Vi bor nämligen på ett område som heter just Slow Down. Det är jättefint här, så vi har efter stort övervägande bestämt oss för att bo här tom den 26/12. Men från 21/11 och framåt flyttar vi upp till en av de mindre

Bilder från ett härligt Koh Lipe
söndag 21 augusti 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Hej där! Nu är vi framme i Koh Lanta. Allt är väl med oss och resan hit gick väldigt smidigt. Det visade sig att minibussen från Pak Barra var överbokad. Men vi hade redan biljetter och höll fast vid att vi skulle med första bästa buss från färjelägret. Då kör (troligen ägaren för

Sydostasien 2011

Sydostasien 2011

28 juni 2011 - 5 januari 2012

-Hej då till vår vanliga inrutade vardag. Välkommen äventyr och mycket annat. Vi börjar i Hanoi, Vietnamn.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carin uppdaterar sin resa