Nu väntar vi...
onsdag 28 januari 2009 - Singapore, Singapore

...på att få flyga Singaporeairlines' A380 som vi längtat efter nu sen i mars, när vi bokade resan...Den är verkligen Asstor! Snygg! Vi sitter alltså än en gång här på flygplatsen. Ubbe bröt nyss förtollningen när han bytte till jean, hoodtröja och walkingskorna...som genom ett

allt är inte så kul som på bilderna
måndag 26 januari 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

ja jag har köpt ett par badbyxor! dom gamla va gamla.KO PEN KAH! kraxar thailändarna hela tiden.börjar bli ganska påfrestande. och visst vi har dykt,surfat,vandrat,paddlat,solat,snorklat,badat bott på lyxhotell ätit fantastiska måltider so what! detta går alldeles utmärkt att göra hemma.

bättre båtresa
söndag 25 januari 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hej idag gjorde vi om samma båtresa som nöstan tog livet av oss för tre veckor sedan, fast åt andra hållet, alltså tillbaka. Det var inte jämförbart. trots en hel del gung så var det som ingenting jämförelsevis. Den första resan tänjde vår tolerans till över max, så nur är mycket

Dykcertifierade!
torsdag 15 januari 2009 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Kursen avklarad sedan ett par dagar och vi klarade det alla tre. Sa nu ar vi fyra dykare i familjen! Olle det ar din tur nasta gang och sen kan vi aka pa dykresor varlden over! Allt gick hur bra som helst, liote svart ibland med det teoretisak nar man skulle rakna ut massa saker, men vi hade 45 av

Back to school!
fredag 9 januari 2009 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Vi gar i skolan nu. Dykskola! Vi borjade idag med tva timmars intro pa DVD. Sunshine divers. Verkar bra och seriosa. Vi har kollat runt lite men tyckte det har verkad bast (las billigst, nivet, snala mia). I morgon ar det dags for en dag med utrustning i pool. Vi har gjort alla ovningsfragor och

Just survived!
lördag 3 januari 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

I dag var den varsta dagen i wethree's liv! Vi akte batfran Koh Samui till Koh Tao dar vi ska vara i tre veckor ca. Forsta etappen gar alltid till en anna island. Baten var rejalt forsenad pga stormigt hav. typ en timme. Men till slut kom vi ivag och det tog bara en stund till dom flesta, mia och

Gott Nytt År önskar ruben.
onsdag 31 december 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Gott nytt år Sverige. Nu är vi i Thailand, Koh Samui. Det är inte så mycket sol men det är otroligt varmt i luften. Igår badade vi vid Lamai beach. Väldigt fin strand. Hela stranden var full av vilda hundar som sprang omkring. Den var också full av svenskar, men det var jag beredd på. Idag

Två glasögonormar + en seende i KL

Femstjärnigt hotel - Äntligen! Det är det här Ruben och Mia planerat mest för inför hela resan, alltså det femstjärniga i KL! det är inte under trehundra timmar På Internet... Men lyckat blev det! Sheraton Imperial! Här finns allt man vill ha och lika mycket till man vill ha fast man

GOD JUL!
onsdag 24 december 2008 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hej! Idag hamnade vi på allmänning. Vi drog kortet, "felräkning i resebudgeten till er favör - var god inkassera 20000 kronor från släkt och vänner". Nu drar vi till Malaysia! God Jul till ALLA! Inklusive Eskil!

Mer surf plus bbq
tisdag 23 december 2008 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Nu har vi surfat en gång till. I tre timmar. Skitkul! Vi har även haft ett par bbq.aftnar. Med härligt kött och smaskiga grönsaker. Köttet är otroligt billigt och saftigt här. Lamm och filéer och biffar, om vartannat. Gasolgrill. Imorgon är det julafton här, det hoppar vi över. Fast

Ett sommarlov mitt i vintern

Ett sommarlov mitt i vintern

27 november 2008 - 29 januari 2009

Att sätta bo i New Zealand samt lite dyk o sol i Thailand

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ubbe uppdaterar sin resa