Res och lat det resas!
hemstad Katrineholm, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
End of roadtrip, end of America
fredag 25 juli 2014 - New York, USA

Med detta vill jag bara avrunda denna resa. Vi for till Killington, där vi fick gå upp för en skidbacke och spela golf. Vi spelade också frisbeegolf. Vi lämnade tillbaka vår hyrbil och hade ett par dagar i New York. Inte något särskilt som gjordes där, men det var kul att vara i staden

Vädertiming
fredag 18 juli 2014 - Franconia, New Hampshire, USA

Nationalparkerna här i staterna håller hög klass, det måste man säga. Först acadia som inte bara var väldigt vacker (som den halvö vid atlantkusten den är) utan också väldigt välorganiserad med bland annat fri buss runt hela parken. Och nu är vi i White Mountain national park, ett

Lyxresan
måndag 14 juli 2014 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Vi gav oss av från New York och plockade upp hyrbilen norr om stan. En Chevrolet Impala som väl inte smäller lika högt som vår Ford Fusion i Kanada, men en helt okej bil fortfarande. Första etappen var till Newport. En vacker liten stad vid kusten, mycket segelbåtar och små butiker.

Vattenäventyr
tisdag 8 juli 2014 - New York, USA

Så vi fann på något att göra med vår "lediga" dag i Québec. Ett  vattenland! Kanske inte riktigt en vilodag, men många sätt att bli bära så snabbt som möjligt. Och nästa dag hade vi ju bara lite förmiddagsplaner, då vi hade bokat in ett klättringsäventyr i en canyon med en flod och

Québec city
fredag 27 juni 2014 - Québec, Kanada

Yes, vi har dragit norrut till Frankrike. Det är i alla fall lätt att glömma att det faktiskt är Kanada man är i. Hos biluthyrningen var det en helt okej överraskning när vi blev uppgraderade till Fords ädlaste sedan, Fusion, som dessutom endast gått 200 mil och därmed är att betrakta

En vecka i Toronto
måndag 23 juni 2014 - Toronto, Ontario, Kanada

En dryg vecka in i resan och det har varit suveränt! Vi bor hos Michelle (Tundis kusin) och Ed, hennes kille. Det är en liten bit utanför centrala Toronto; ca en halvtimme med bil eller 50 minuter med buss om det inte är mycket trafik (dvs det går att hålla hastighetsbegränsningarna). Annars

Allting har ett slut, förutom korven den tar slut
tisdag 22 januari 2013 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Hemma i Sverige och Linköping igen. Byta Bangkoks 35 mot minus 10 och snö. Det är fruktansvärt skönt! Det har varit en fantastisk termin, och resa - men nu är det dags för något annat igen. Men jag ska hålla detta ganska kort. I Sen Monorom hyrde vi en motorcykel och brassade runt en

Memory lane blandar och ger
söndag 13 januari 2013 - Krong Saen Monourom, Mondulkiri, Kambodja

Ja det är en härlig blandning Kambodja bjuder på, med sin omväxlingsam-het! Fantastiskt positivt lagd som man ju är då fokuserar man ju på allt härligt man är med om; för nog är det i majoritet! Mem vad är det som kan vara mindre bra, på denna fantastiska plats. Nå, dem är inte så

Floppat nyår och trilla i välkända fällor; vad mer kan man önska sig
lördag 5 januari 2013 - Siem Reap, Kambodja

Så våra dagar med julbord bestående av thaimat, insmugglad svensk knäck, ikeaglögg och barnvaktande av mina två små systrar får jag och Tünde äntligen känna på lite backpackerliv igen!       Firade iaf nyår först, det skulle ju bli mäktigt i stora staden. Dagen blev en flopp kan

Jul i öst
torsdag 27 december 2012 - Hongkong, Hongkong

Ja det blir ju en go jul även när man är fjärran från tomtegröt och snöskottning. har nu äntligen fått gå på lite semester här, efter en ganska hektisk period med plugg för sluttentorna. Men dem är avklarade, med vad jag tror är gott resultat. Nämnvärt under denna period var väl

Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

13 juni 2014 - 25 juli 2014

Ett sista sommarlov? I vilket fall blir det ca 3 veckor i Kanada med Tünde, och 3 veckor i USA med Jonathan och Anders som lite av en examensresa! Eftersom jag under våren var i Brasilien hamnar det på kartan....

Sommar 2013 i Ungern och Kroatien

Sommar 2013 i Ungern och Kroatien

9 juni 2013 - 28 juni 2013

Lite semester i Ungern och Kroatien! Lägger också till de platser vi har besökt under mina två Ungernresor våren 2013!

Låt kunskapens vind blåsa från öst!

Låt kunskapens vind blåsa från öst!

29 augusti 2012 - 20 januari 2013

En termin i staden som delar efternamn med två apor. Hoppas för all del att man ska komma ut på lite andra platser också.

Nu ska det snyltas i centraleuropa

Nu ska det snyltas i centraleuropa

15 juni 2012 - 5 augusti 2012

Som om inte titeln sa allt...

Östeuropasvängen 2011

Östeuropasvängen 2011

14 juli 2011 - 22 augusti 2011

Tar en liten tur för att njuta av sommarlovet!

Asien runt

Asien runt

9 november 2009 - 17 juni 2010

Far asien, eller iaf sydostasien, runt så länge pengar och vilja finns. Ensam vad det ser ut än så länge, men lär finnas gott om folk där nere har jag hört :)

Midnattsolsrallyt

Midnattsolsrallyt

16 juli 2009 - 20 juli 2009

Midnattsolsrallyt, låt total 6 första två dagarna. Dikeskörning och motorhaveri så var det över för den här gången!

Avslutandet av NZ, och hemfärden

Avslutandet av NZ, och hemfärden

11 februari 2008 - 1 april 2008

Splittar med Fanny,och tar mig hem via Aussie och Kuala Lumpur!

Londonvecka

Londonvecka

10 maj 2007 - 14 maj 2007

Hälsade på polarna innan muck...

Backpacking NZ

Backpacking NZ

11 september 2007 - 10 februari 2008

Mitt livs äventyr?

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Viktor uppdaterar sin resa