Back home
fredag 19 augusti 2011 - Solna, Stockholms län, Sverige

When writing this we are back home and our trip to Öland is over. On the location we couldn’t get an internet connection so it was not possible to upload pictures or anything. Well as promised here are some of all the pictures from the trip. We had a wonderful time and mostly good weather.

Planning
tisdag 2 augusti 2011 - Solna, Stockholms län, Sverige

Here we go again! Not by air but by car and caravan. We are going to Djupvik on the island Öland. We will start on Friday the 5th at noon when Anne finish work and it will take us some 7 hours to get there.

Hemma....
fredag 24 juni 2011 - Solna, Stockholms län, Sverige

Jo vi kom hem, men det dröjer nog ett tag innan vi ger oss ut på långflygning igen. Det är lika bra att erkänna, "skuttet" över Atlanten är seeegt, ca nio timmar. Hemresan var dock bättre än resan dit, ett mycket finare flygplan, en Airbus 330 från Air France med fin service även i

Snow Basin fd OS-anläggning
fredag 17 juni 2011 - Ogden, Utah, USA

Ännu en strålande dag i Utah. Vår resa närmar sig sitt slut och idag har vi gjort vår sista utflykt. Snow Basin är en skidanläggning som användes under vinter-OS 2002 i Salt Lake City. Inte den största anläggningen vi sett under vår resa, men stor så det räckte och blev över. Just

Temple Square
torsdag 16 juni 2011 - Salt Lake City, Utah, USA

Ok kära vänner, det är lika bra att erkänna, har man varit på Temple Square har man sett något stort. Det är inte lätt att beskriva, mormonerna gör ingenting i liten skala. Vad sägs om en samlingslokal som rymmer 21 000 personer sittande eller en kyrkoadministrationsbyggnad i 28 våningar

Shop til you drop......
onsdag 15 juni 2011 - Ogden, Utah, USA

Shopping? Oh yes! Här finns ALLT och idag har vi varit i så många varuhus att vi tappat räkningen. Höjdpunkterna har varit Rainbow Gardens som ligger i utkanten av stan och som är en jättestor butik och restaurang där vi också åt lunch. Rainbow Garden har mest presentartiklar och en massa

Shop til you drop......
onsdag 15 juni 2011 - Ogden, Utah, USA

Bear Lake
tisdag 14 juni 2011 - Logan, Utah, USA

Utflykt till norra Utah, t o m en bit in i Idaho. Chris och Laura har visat oss den vackra Bear Lake och städerna Logan och Brigham City. Rent och prydligt överallt, men vad annat att vänta när man är i mormonstäder. Bear Lake har fina sandstränder trots att sjön ligger mer än 2000 meter

Tillbaka till Utah
måndag 13 juni 2011 - Fillmore, Kalifornien, USA

Ännu en fantastisk dag. Vi lämnade Flagstaff i morse och har rest norrut genom ännu en fantastisk nationalpark, Zion som ligger i södra Utah. Dagens etapp endast ca 50 svenska mil, ett stenkast i jämförelse med en del tidigare etaper. Mycket bilåkande har det blivit, men vi är mycket nöjda

"A room with a view"
måndag 13 juni 2011 - Ogden, Utah, USA

Tillbaka i Ogden norr om Salt Lake City. Vi har bytt hotell och nu har vi fått "a room with a view" härlig utsikt mot begen som ligger i norr och i öster. Dagens etapp blev "bara" ca tre timmar och det känns skönt i kroppen efter alla långa dagsetapper vi gjort tidigare. Returbiljetterna är

Djupvik på Öland

Djupvik på Öland

5 augusti 2011 - 14 augusti 2011

With caravan to Djupvik

USA

USA

4 juni 2011 - 19 juni 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Willy uppdaterar sin resa