Vingård i Canale, Piedemonte
torsdag 7 oktober 2010 - Canale, Piemonte, Italien

Hejsan! Idag lämnade vi Bonassola och Ligurien för att åka till en vingård i Piedemonte. Vilket fridfullt och vackert ställe vi har hamnat på. Le Querce del Vareglio är helt underbart. Nu väntar vi på att middagen ska serveras. Den serveras klockan 20:00.

Cinque Terre
tisdag 5 oktober 2010 - Bonassola, Ligurien, Italien

Ja, då skulle vi börja vår vandring mellan de fem byarna. Det första vi fick veta var att två sträckor var stängda p.g.a. nattens stormväder. Vi fick gå de två sträckor som var öppna idag. Först gick vi mellan Monterosso till Vernazza. En hård vandring med många trappsteg på ca 2

Ligurien
måndag 4 oktober 2010 - Bonassola, Ligurien, Italien

Hejsan! Ja, nu har vi tagit oss från Stresa vid Maggioresjön till Bonassola, Ligurien. Bonassola är en liten by vid havet. Jättemysig. Vi ska vara här i tre nätter så det blir säkert minst ett bad i medelhavet. På vägen hit stannade vi på Europas största outlet. Jag köpte ett par

Ronda

Idag är det vår hela sista dag här i Andalusien. Tänk vad en vecka går fort. Idag åkte vi upp till en bergsstad som heter Ronda. Den är känd för sin ravin. Vägen var kurvig upp men väl uppe var det fantastiskt vackert. I em har vi haft tid till sol och bad. Ikväll blir det

Marknad och solbad
torsdag 8 april 2010 - Calahonda, Sitio de Calahonda, Andalusien, Spanien

Idag tog vi en tur till San Pedro på fm. Där gick vi på en lokal marknad. Detta uppskattades av oss alla men mest av Hanna. Hon shoppade loss rejält. På em var vi hemma på vår resort och solade och badade. Alla utom Anders badade i medelhavet. Det var kallt. Max 18 grader.

Gibraltar
onsdag 7 april 2010 - Gibraltar, Gibraltar

Gibraltar! Idag åkte vi iväg kl.09:30 för att besöka Gibraltar. Efter 1,5 timmes bilfärd var vi framme vid gränsen. Vi parkerade på spanska sidan och promenerade in till Gibraltar. Väl över gränsen hoppade vi på en rundtur med minibuss. Minibussen tog oss runt på alla sevärda ställen.

Slappedag

Idag har vi bara tagit det lugnt. Tyvärr var det mulet på fm, men solen kom på em. Det enda vi har gjort idag är att åka in på en marknad i Fuengirola. Marknadsknallarna höll på att packa ihop när vi kom. Viktor hann köpa en klocka och jag köpte två liter jordgubbar. Ikväll har vi

Alhambra, Granada
måndag 5 april 2010 - Granada, Andalusien, Spanien

Hejsan! Ja, nu har vi sett Alhambra. Väldigt vackert och sevärt. Vi gick upp klockan 5 på morgonen för att få tag på inträdesbiljetter till Alhambra. Efter lite felkörning var vi framme kl.08:30. Vi fick tag i biljetter till em 14:00- 20:00 och palatsbesök kl.15:00. Fm tillbringade vi i

Gamla huvudstaden Mdina
tisdag 5 januari 2010 - Valletta, Malta

Vi tog bussen för att bese den gamla huvudstaden Mdina. Här tittade vi på den vackra katedralen och dess museum. Sen strosade vi runt innanför murarna någon timme, tog en soppa på en restaurang och tog sedan bussen tillbaka till Sliema för några timmars bokläsning och slappning på

I 50-talsbuss till Marsaxlokk
måndag 4 januari 2010 - Valletta, Malta

Vi tog bussen i Sliema in till Valletta. Bussen var nog den äldsta vi sett hittills och fullpackad med folk. Efter en stund drog chaffisen igång kassettspelaren och körde "Poetry in motion" som nog är i passande ålder med bussen dvs ca 50-60 år gammal. Vidare från Valletta till fiskebyn

Thailand2011

Thailand2011

31 december 2010 - 17 januari 2011

Nu ska vi till Thailand i 17 dagar. Vi(Anders och Karin) flyger till Bangkok tor med Turkish airlines. Vi ska besöka Koh Samui, Koh Tao, Choumpon och Kanchanaburi.

Le Cinque Terre (de fem byarna), Italien

Le Cinque Terre (de fem byarna), Italien

2 oktober 2010 - 9 oktober 2010

Den här gången besöker vi områdena Piemonte och Ligurien i Italien. Platser vi ska besöka är Lago Maggiore, Le Cinque Terre (de fem byarna) och Lago Varese.

Malaga

Malaga

3 april 2010 - 10 april 2010

Viflyger till Malaga och ska bo i Calahonda. Platser vi tänkte besöka: Gibraltar och Granada(Alhambra)

Nyår i Malta

Nyår i Malta

30 december 2009 - 6 januari 2010

Vi ska fira Nyår på Malta. Besöka historiska platser, vandra och ta det lugnt.

I Inkafolkets fotspår

I Inkafolkets fotspår

25 september 2009 - 17 oktober 2009

Rundresa i södra Peru. Vi ska besöka Inkas heliga dal, Vandring Inkaleden, Machu Picchu, Cusco, Titicacasjön, Taquile, Colcadalen, Arequipa, Nascalinjerna, Ballestaöarna och Lima.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karin uppdaterar sin resa