Nyfiken allätare som gillar att kunna kommunicera med folk på plats. Har mest varit i Europa men vill gärna se resten av världen när pengar, tid o lämpligt ressällskap sammanfaller. Transsibiriska ska jag absolut åka framöver, och en resa till Peru inkl Machu Picchu skulle va grymt! Kan göra mej förstådd på o förstår svenska, engelska o ryska.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Meeting the locals
torsdag 28 juni 2012 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Så vi tog båten till Riga, och bodde sen två nätter hos ett ungt par i Upeslejas, ett pyttesamhälle i skogen utanför Riga. I Lettland eller åtminstone Riga hör man ryska hela tiden, och mina ryskakunskaper har varit till stor nytta i olika situationer. :) Idag liftade vi till Vilnius,

Budapest
tisdag 26 juli 2011 - Budapest, Ungern

Nu är vi i Budapest efter ett ganska kort besök i Wien. Vi hann dock både gå på loppmarknad, cafe, sightseeing och tivoli! Gissa va som va roligast? ;) Verkar som att vi för med oss regnet vart vi än åker, vilket betydde en ankomst till Budapest medan regnet stod som spön i backen i

Skottland
torsdag 21 juli 2011 - Bratislava, Slovakien

Kort resume: Jenny och Stina åkte upp till Inverness och Loch Ness, letade monster men hittade inget. Såg massa andra fina saker. Sen åkte vi till Edinburgh där Ida mötte upp. Hade många fina dagar med härliga soffsurfarhoster. Vi spelade även ukulele varje dag på gator och torg vilket

Irland
måndag 11 juli 2011 - Dublin, County Dublin, Irland

Hej svej! Kort inlägg. Irland är vackert. Regnigt. Rödharigt precis som man kan tro. Men vi har också fått sol. Kollat in stupande klippor (Cliffs of Moher), varit på lokal pub där två ynglingar o några äldre satt o felade folkmusik. Soffsurfat hos ytterst trevlig äkta irländare. Bott

Tjoho
fredag 20 maj 2011 - St. Petersburg, Ryssland

Hej! Jag säger det igen: soffsurfning är grymt! Även om man inte surfar. Träffen med Vadim va jättekul, och häromkvällen va vi hemma hos en annan surfare och åt rysk middag med honom och hans flickvän, plus hans mamma och mormor som precis kommit med tåg från Sibirien för att hälsa på

St P
måndag 16 maj 2011 - St. Petersburg, Ryssland

Hej! Litet livstecken: Vi har det fint, bodde hos mkt trevligt par i Helsingfors. Nu knallar vi runt i Petersburg, äter borstj och kollar på hus, och ikväll ska vi träffa Vadim som surfade hos mej förra helgen. Finfint! Lite för blåsigt väder, men vi ska ju va här några dar till så

Prag!
måndag 9 augusti 2010 - Prag, Tjeckien

Text in english follows... Hej alla därhemma eller nånannanstans! Igår morse i Alby gick Jenny o jag upp kl 05:30, fasligt tidigt för att va oss. Sen följde tunnelbana, flygbuss, flyg, flygbuss, och sen va vi framme i Prag! Trötta, varma, hyfsat glada. Sen dess har vi fyllt magen med knödel

Värme!
fredag 18 juni 2010 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Hej! Ett litet inlägg. Vi har varit en vecka på Malta, väldigt varmt och mycket sol. Men vi har haft det finfint. Badat, solat, kollat 5000 år gamla ruiner, klappat katter, ätit mat förstås... Vi har åkt båt, liftat med dykinstruktörer, soffsurfat hos ett trevligt par med en bebis och

Vandringsleder o fyrverkerier
söndag 14 juni 2009 - Vernazza, Ligurien, Italien

Idag gick vi vandringleden mellan Vernazza o Monterosso. Det tog ca 1h 15 min, o det va fasligt vackert. Men väldigt kuperat! Det visste vi iofs innan, så vi såg till att börja innan det blev alltför varmt o solen stod för högt på himlen. Det är SÅ vackert här! Man går förbi

Havet
fredag 12 juni 2009 - Vernazza, Ligurien, Italien

Nu har vi kommit till Cinque Terre. Vi hyr ett litet rum i Vernazza, våran favoritby. Vi kom hit igår, då va det varmt men väldigt blåsigt, vågorna gick jättehöga. Idag har det varit mindre blåst. Vi har solat, badat o ätit god mat. O glass förstås. Jag har sagt det förr, men den

Siamesiskt vinterlov

Siamesiskt vinterlov

30 december 2013 - 12 januari 2014

Tar paus från skola och jobb och drar till solen

Strålande tider!

Strålande tider!

3 juli 2013 - 16 juli 2013

Balkan Ukulele Tour

Balkan Ukulele Tour

6 juni 2013 - 20 juni 2013

Systrarna Andersson tar ukulelarna och styr kosan mot Balkan!

2/3 Balt

2/3 Balt

25 juni 2012 - 7 juli 2012

Lettland och Litauen. Lifta och soffsurfa. Snacka lite ryska? Spela lite ukulele.

Miklagård, Bysans, Konstantinopel, Istanbul

Miklagård, Bysans, Konstantinopel, Istanbul

13 april 2012 - 23 april 2012

Nu reser vi dit där öst möter väst, där vikingar klottrade i storslagna katedraler, där kebaben osar och konfekten lockar. Turkiet, ge oss sol och värme!

Finska Viken runt

Finska Viken runt

13 maj 2011 - 23 maj 2011

Åker österut med ny reskompis - Josefin. Vi nobbar flyget och tar oss Finska Viken runt med båt, tåg och buss. Finland, Ryssland, Estland!

Det Transsibiriska äventyret

Det Transsibiriska äventyret

8 maj 2015 - 13 juli 2015

Let's take the train, to anywhere.. ..till Ryssland, Mongoliet, Kina, Vietnam och Laos, kanske någon annanstans..

Ukulelesvängen

Ukulelesvängen

5 juli 2011 - 29 juli 2011

Tre systrar, tre ukulelar, fem länder. Groovy!

Snålresa till Skottland

Snålresa till Skottland

5 december 2010 - 8 december 2010

Ida och jag trotsade kylan och åkte till ett Skottland där 2 dm snö och kall vind betyder snökaos. Vi soffsurfade, åt potatismos, fyndade i second hand-butiker och åkte pulka på Arthur's Seat.

Lindanäs, Lyndanisse, Reval, Tallinn... över havet och tillbaka igen.

Lindanäs, Lyndanisse, Reval, Tallinn... över havet och tillbaka igen.

28 september 2010 - 30 september 2010

Nu har det gått mer än en månad sedan vi sist var utomlands, så det säger sig ju självt att det är dags för en ny resa nu (!?). Så vi drar på kryssning till Tallinn, för att äta god mat, se på fina hus, kanske prata lite ryska (Stina, alltså), shoppa lite kläder.. (Det finns bättre klädaffärer utomlands.) Finfint!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Stina uppdaterar sin resa