Nyar pa en paradiso
fredag 6 januari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Fran Mue ne tar vi oss vidare med minibuss och speedbat genom hog sjo till den fina lilla on Phu Quoc som ligger sydvast om Vietnam. Eftersom det ar nyar slar vi till pa en riktigt fin bungalow med havsutsikt och pool. Vi slappar och solar och badar och ater hela dagarna. En dag hyrde vi moppar och

Jul i sanden
söndag 25 december 2011 - Phan Thiet, Vietnam

Äntligen sol och bad. Det gick fort att bränna sig. Vi glömde helt bort att man behöver solskydd här nere. Nu ser man ut som Rudolf med röda mulen. Här ner är rena kiteparadiset. (kite=surf med flygskärm) fast det ska vi nog inte prova den här gången. Vågorna är nån meter höga och

Sleeping bussjävlar.
torsdag 22 december 2011 - Phan Thiet, Vietnam

Från Hanoi tog vi en sleeping bus till Hoi An. 42 pers som packade sillar på smala halvligg-säten i galon. Fick lite känslan av slavskeppen i serien om Kunta Kinte. Resan tog bara 14 timmar att avverka 63 mil, så fort går det inte. :-) Toalett finns inte på bussen, men vi stannar på

Drakar
lördag 17 december 2011 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

På morgonen hoppar vi med alla morgonpigga vietnameser på ett träningspass i parken i Hanoi. Dom samlas ca 30 st. På med musiken och kör. Inga dyra gruppträningar på gym här inte. Peter behöver nya träningskläder så vi letar rätt på en Adidasbutik och spenderar några miljoner där.

Sov-Marathon
onsdag 14 december 2011 - Hanoi, Vietnam

Jävlar vad vi har sovit. På flyget, på flygplatsen i Istanbul, på nästa flyg och nästa flyg igen plus 13 timmar på hotellet. Snacka om jetlag. Men nu har vi kvicknat till. Det har blitt en promenad på ca 5 km idag o det tog ungefär 9 timmar. Snigelfart?? Trafiken är helt galen,

Regnperiod
lördag 9 januari 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Savade ka ? Vi är kvar på Krabi med sina helt underbara lodräta klippor. Fröken Peter har som vanligt blivit lite sjuk (snuvig och eländig) och då passar jag på att lära mig laga thaimat, vållullal och tom kha kai. Mums fillibabba. Som tur va så räckte det till en doggy bag till

Vi har blivit bestulna
lördag 2 januari 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej alla. Nytt år och en massa ny energi. Efter allt julfirande tog vi en liten lugn dag med ö-utflykt, vi hade med oss picnic till en ö där vi skulle bada i en lagunsjö. På vägen dit blev vi överfallna och rånade, av en arme av apor. De slet i våra påsar och visade tänderna, de tog

Nu ar glada julen slut slut slut
söndag 27 december 2009 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Så, då var julen avklarad och det rejält. Julaftonsdagen tillbringades på den vita sanden på stranden och i det lätt grumliga gröna vattnet. I stället för skinka blev det hämtmat i form av sallad. Tomten hittade inte till strumpan så vi gav oss själva en timme med jetski som klapp. Det

Nu e de jul igen
onsdag 23 december 2009 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej alla snögubbar. Nu har vi lämnat Kho Kood och lugnet. Vi träffade en tant där på typ 70 som varit ute och rest konstant i över 30 år. Snacka om härligt liv. Först blev det två nätter i Bangkok där vi tänkte lugna shoppingtarmen lite, men vi är lika tomma än. En tur i Asiens

Aj aj det brinner i skinnet
torsdag 17 december 2009 - Ko Kut, Trat, Thailand

Hello Vi har nu tagit oss över till Koh Kood Ngamkho Resort som ligger i sydvästra delen av ön. vi bor i en jättemysig reggae-bungalow med luftigt tak och ordentligt ljusgenomsläpp i väggarna. Igår var vi på snorkeltur på öarna runt omkring, det tog 5 timmar och gissa vem som glömde

Vietnam 2011

Vietnam 2011

12 december 2011 - 18 januari 2012

Ännu ett besök i Asien. Vietnam, Kambodja och en kort tur till Thailand har vi tänkt hinna med. Vi satsar på sol och bad, god mat, dykning och lite äventyr. Men mest av allt ska vi ha en rolig semester.

Thailand igen 2009

Thailand igen 2009

8 december 2009 - 13 januari 2010

Dax för en ny rundtur i Thailand med Peter. Hoppas slippa se insidan av sjukhusen denna gång. Vi kommer nog stanna lite längre på varje ställe och inte flacka runt så mycket. En jultur till Malaysia med Zandra och Pernilla är inplanerad. Innan dess är det operation "övertala Peter att ta dykcert" som gäller.

Thailand 2009

Thailand 2009

16 mars 2009 - 31 mars 2009

Jag gör ett nytt försök att få uppleva Thailand och hoppas på en roligare resa. Den här gången är Caroline med som sällskap och vi ska ha en riktig mamma-dotter kvalitetstid.

Thailand 2008

Thailand 2008

7 november 2008 - 8 december 2008

Äntligen, nu blir resan av. En hel underbar månad i sol och värme. Vi ska försöka hinna med lite äventyr oxå.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ylva uppdaterar sin resa