Tillbaka i Sydney..
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Santorini
måndag 20 april 2009 - Aten, Attika, Grekland

Santorini ar helt underbart. Basta stallet hittills! Vi har haft tur med vadret ocksa, soligt varje dag. Vi unna oss tillochmed lyxen att stanna 3 natter istallet for 2 :D men resan hit var inte den basta... 54 timmar tog det oss att komma hit fran Wien. (aka till australien ar rena barnleken!)

Wien
tisdag 14 april 2009 - Wien, Österrike

Maste bara saga att hostelet har i Wien ar suuuuper, sa fint och rent och stort och ja.. basta jag nansin varit pa. Har inte sa mycket att beratta, Wien ar helt ok men gillar Prag och Amsterdam mer. Har varit och tittat pa palatset och tradgardarna, och sen in till gamla stan.Ar inte sa mycket for

Prag
söndag 12 april 2009 - Prag, Tjeckien

Nat jag glomde namna sist om amsterdam var att cyklisterna har EGNA traffikljus! De ser ut som bilarnas men symbolen som lyser ar en liten cykel istallet for en pil eller ring.. ratt coolt tyckte jag :D Hursomhelst, nu ar vi i Prag. Har ju vart har en gang forut, men det gor inget, man lar kanna

Amsterdam
torsdag 9 april 2009 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Jaha, da var det dags igen da! Detta tagngetbord ar for ovrigt helkonstigt.. Amsterdam ja. Vi tog nattaget hit, forst akte vi till Sthlm, sen kopenhamn och sen Amsterdam. Tog allt som allt ca 22 timmar, lang resa. Men nattaget var varst, hade bara sittplats o stolarna gick inte att luta tillbaka,

Christchurch
söndag 21 september 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Jaha, da ar vi sista dan har. Aker tillbaka till sydney igen ikvall. Kanns lite sorgligt, har haft helkul hela resan! Har vart ratt lugnt med jimmy sen jag sist skrev, han har bara lyckats tappa bort planboken en gang, men det ar allt, framsteg :) I queenstown gick vi till en restaurang pa toppen

Queenstown
fredag 12 september 2008 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Queenstown, I love it. Varldens mysigaste stad! Omringad av berg o vatten, gammaldags o urmysig. Vill stanna har! Hursomhelst, Nya zeeland ar somsagt super. Har ar lite info om hur resan gatt hitills. forsta dan aker vi nowboard i the remarkables. Hade en lektion om grunderna sen fick vi lara oss

Nya Zeeland
onsdag 3 september 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

Jaa, på fredag åker vi! Har vart en herrans massa trassel med vår travel agent, men nu är det mesta ordnat. (dock inte allt, vilket är lite läskigt eftersom vi åker i övermorron! tänker aldrig anlita denna agent igen). Hursomhelst, så här ser bokningen ut än så länge: 5/9 Åker till

Jimmy klantarsel
fredag 15 augusti 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

Jaha, då var det dags igen. Jag som trodde det börja gå åt rätt håll, men icke. Som ni kanske minns krascha Jimmy sin mammas nya bil så han fick ju inte köra den nåt mer.. Men nu på sistone har de äntligen börjat våga låta honom köra lite hit o dit, vilket har vart väldigt skönt.

Trötter
fredag 1 augusti 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

Jaha, då var det ett tag sen igen då.. Jag jobbar på på McDonalds vilket bår jättebra, jag tycker tom att det är kul! Har gjort drive-thru hela tiden, o på min första dag var jag med o tog ett rekord i snabbhet ;) har dock inte börjat på McCafé än, startar det på måndag. Colonnade,

Länge sen
torsdag 12 juni 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

Ja det var väldans länge sen jag skrev nu. Har varit en berg-och-dalbana smed jobb. Cafét gick för dåligt så de skickade mig till ett annat, Colonnade. Men jag har nu ordnat så jag ska börja på McDonald's med Jimmy höhö. Var tydligen inga problem o jag ska jobba på McCafé, tror inte

Europa runt

Europa runt

6 april 2009 - 5 maj 2009

Europa runt med Jimmy! :)

London!

Mitt livs resa!

Sol/Bad/Party - Therese!

Sol/Bad/Party - Therese!

14 mars 2006 - 21 mars 2006

En semesterresa som jag och Therese - världens bästa reskamrat! - var på. Helt underbar tripp!

Utbytesstudent Prag

Utbytesstudent Prag

3 april 2005 - 22 april 2005

Vi var några elever från skolorna här i Örebro som fick åka till olika ställen så jag och några vänner hamnade i Prag. Jag bodde hos en tjeckisk familj där dottern senare fick komma och bo hos mig.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Suzanna uppdaterar sin resa