för tillfället jobbar jag så jag kan spara pengar till ny utlands resa...
hemstad Värnamo, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Värnamo, Jönköpings län, Sverige
Makapu'u lighthouse trail

Igår gick vi Makapu'us lighthouse trail.Enligt mig den enklaste av de vi gått under dessa 2 veckor på Oahu.Den är dessutom asfalterad. Det fanns ingen hållplats där den börja, så vi fick gå en bit på stora vägen både före å efter.Efter va jag tvungen att köpa vatten (eftersom jag

Snorkling på schemat
torsdag 1 december 2016 - Hawaii, USA

Igår va vi i Hanauma Bay och snorklade.Det anses som ett av Hawaiis bästa snorklings ställen. Där va en hel del olika fiskar..Vägen det va inte rakaste kan man säga 1h i buss å 40min promenad... lite fram å tillbaka.Men värt det.Hemvägen va speciell kan man säga, vi skulle ta bussen.

Grand Canyon för en dag!
söndag 27 november 2016 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Igår va det tidig uppstigning 05, för upphämtning med buss kl. 06. Turen börjar med ett stopp efter ungefär 30min vid Hoover dam.Sen vidare 2timmar å vi är framme vid Grand Canyon. Där börjar vi med en 10min lång helikopter tur ner i Canyon, för en 15min lång båttur på Colorado

I väntan på flyg till Las Vegas
fredag 25 november 2016 - Newark, New Jersey, USA

Igår var det Thanksgiving här i USA, då vi passade på att se Macy's Thanksgiving Parade. Imponerande vilket tåg å vilka ekipage.Man tror knappt att det är som man ser på bilderna å filmer, å det är det inte. För det är mycket mer å större, känns som hela New York va ute... Dessutom

I väntan på flyget
söndag 20 november 2016 - Copenhagen Airport, Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Sitter på Oleary's å dricker gravöl eller semesteröl.Efter fotbollsmatch, mat, färja, tåg är det bara9h kvar till planet lyfter mot Oslo för vidare flyg mot News York.

brollöp
onsdag 7 september 2016 - Hatay, Hatay, Turkiet

Brollöp för min fina norska vän å hennes man...Annorlunda brollöp, jämfört vad vi är vana vid här hemma...Men det va intressant å trevligt...

Jeep safari
torsdag 8 september 2016 - Alanya, Turkiet

Började på morgonen å höll på hela dagen...Stopp i Dim Cay å tur ut med Dim River..

Rom i dagarna 2!!!
måndag 14 juni 2010 - Rom, Lazio, Italien

Dag 1 borjade med en liten tripp(3timmar) till Porta Portese(marknad). Manga marknadsstand med massor av prylar allt fran gamla LP-skivor, mobilladdare till klader och frukt. Efter det bar det av mot Colosseum, den va mindre an vad jag trot men klart vard vantan i kon och entren(12euro). Efter

Zadar open tour
söndag 6 juni 2010 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Idag har vi åkt buss å tydligen sett allt man ska se i Zadar. Vi har även planerat resten av vistelsen i Kroatien, så imon bär det av med färja ut i den Kroatiska skärgården. För lite sol å bad....

USA 2016

21 november 2016 - 16 december 2016

Under denna resa kommer vi besöka: New York x2 Las Vegas Grand Canyon Hawaii

Turkiet igen

31 augusti 2016 - 14 september 2016

Igen... för 10ggr på typ 5år!! Jeepsafari, båtturer, besök på Kale. Mest varit i Alanya, men även Hatay på brollöp...

Tufftuffluff

5 juni 2010 - 19 juni 2010

prag weekend

12 december 2008 - 15 december 2008

Åker till Prag för lite kultur, shopping å en del fest, men mest för slutspelsmatcherna i innebandy-VM. Med på resan kommer Ivana vara, trevligt....

Backpacking Asien

10 mars 2008 - 26 april 2008

Jag, Therese och Sandra ska ta oss runt i Asien i ca 7 härliga veckor. Stoppen kommer att vara i Indien, Vietnam, Kambodja, Thailand och Kina. Vi kommer att möta upp Malin och Hanna i Goa, Indien.

STSreseledarutbildning

14 december 2007 - 23 december 2007

Satte mig på bussen och trodde att vi skulle ner å göra en lätt utbildning. Men oj vad fel jag hade...Men det va skit skoj men jätte mycket!

Österrike

26 december 2003 - 16 april 2004

Åkte ner precis efter jul med en kompis för att säsonga i Zell am See...

Wekend i london

10 november 2007 - 13 november 2007

Åker till London för å se hur där ser ut å så. Lite fotboll blir det antagligen.

Gran Canaria

5 maj 2005 - 16 augusti 2005

Åkte till GC den 5 maj för att försöka få jobb över sommaren. Kom dit å fick jobb å bostad direkt. Jobbade på ett ställe som ligger i Bahia Feliz, ca. 20 min från Playa del Ingles. Trivdes mycket bra där. Va ute å reste runt ön ett par gånger, finns verkligen mycket att se där om man inte befinner sig på turistortena. Ska man jobba där nere tycker jag att man ska ta kontakt med Kanarier(inhemska öbor), man få ut så himla mycket av det, kan jag tala om, delar av ön man aldrig skulle se annars. Skulle mer än gärna kunna tänka mig att åka tillbaka å jobba där.

Hawaiii

9 oktober 2007 - 20 oktober 2007

ser fram emot denna resa så jäkla mycket... vet dock inte hur länge den kommer att vara..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sandra uppdaterar sin resa