Jag är 39 år och bor i Stockholm. Har bestämt mig för att ta en fyra månaders resa i Asien.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Santiago de Compostela, Galicien, Spanien
Antiklimax
fredag 19 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Här funderat under dagen en hel del över att ha en dröm i många år och sedan förverkliga den under tre år.vad händer sedan? Antar jag får fundera ut en by. Kanske bestiga Killemanjar...Har mest tagit det lugnt idag med foten, varit och köpt lite mer kompressor och tejp. Var uppe på den

Till slut här
torsdag 18 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Vi tog sovmorgon och kom iväg runt nio-tiden. Christina hade tittat runt lite kvällen innan och hittat några statyer vi visste skulle finnas här någonstans. Så jag fick chansen att fota dessa två pilgrimer som tittar ut över Santiago. Var lite känslomässigt att stå bredvid dem till slut.

Inför slutetappen

Foten känns inte ok men jag vill göra ett försök på de två sista dagsetapperna. Så ut i regnet med Christina som tar det lite lugnare idag för min skull. Foten är rätt ok efter en timme så går det rätt bra. Det är fullt med folk, många Sarria-startare med ingen eller lätt packning.

Andra vilodagen
tisdag 16 maj 2017 - Ribadiso, Galicien, Spanien

Tog det lugnt i morse då jag var ensam kvar i härbärget och gick ner på ett fik i närheten och åt frukost. Var rätt skönt att sitta själv en stund och äta utan att nå bråttom att komma iväg. Jag fick hjälp med att ringa på en taxi för att åka till nästa stopp som är Ribadiso.

Vilodag
måndag 15 maj 2017 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Mitt stora mål har alltid varit att att gå in i Santiago. I nuvarande läge med min fot så kommer de inte ske om jag inte låter den vila. Det kan även bli så att jag vilar imorgon också. Det skulle innebära att jag förhoppningsvis kan gå sista två dagarna.

Går själv
söndag 14 maj 2017 - Portomarín, Galicien, Spanien

Anledningen till att jag blir trött så fort tror jag främst är att jag försöker gå i Christinas takt. Så idag har vi bestämt att jag går i min egen takt på grund av foten. Hade helst gått ca 20 km idag men Christina ville gå 24 och det blev så. Det fick jag äta upp senare.Det tog

Fot paj
lördag 13 maj 2017 - San Mamede, San Mamede, Galicien, Spanien

Vi satte igång vid 7.30 och gick på nog en av de mest vackraste delarna av leden, utmed bergsidan her mot Tricastle. Det blåste dock ordentligt men inget regn på morgonen tack o lov. Såg tillräckligt många igår som frös ordentligt av den kombinationen.Christina gjorde lite kirurgi på min

Efter majoritetsbeslut vilodag
fredag 12 maj 2017 - Fonfría, Galicien, Spanien

Vaknade i morse medveten om vad som väntade, en uppförsbacke som heter duga. Allt detta självklart i regn. Dagen började bra med lite Ave Maria som var startskottet för mig att nå toaletten snabbt. Hade varit nödig sen kl 4, men de hade en regel att ingen fick lämna sängen innan 6.30. Vill

Den längsta dagen
torsdag 11 maj 2017 - Ruitelan, Kastilien och León, Spanien

Det regnade mest hela natten, men precis när vi skulle gå vid 7.15 slutade det. Men av erfarenhet så hängs regncapen utanpå ryggsäcken så att man snabbt kan dra den på sig. Det är inte helt lätt att få till detta, så att den hänger kvar. Men det verkar som jag kommer få öva de

En helt ok dag
onsdag 10 maj 2017 - Cacabelos, Kastilien och León, Spanien

Att försöka lista ut vilket väder det ska bli under dagen är inte helt enkelt. Vi kollar på fyra olika väder tjänster, SMHI inte inkluderad, och ingen sa att.det skulle regna på morgonen som det självklart gjorde. Fick använda min poncho för första gången. Det är inte helt lätt att

Camino De Santiago 2017

28 september 2016 - 10 oktober 2016

El Camino

El Camino

17 maj 2015 - 26 juni 2015

Kommer att försöka mig på att gå 80 mil på El Caminos French way. Får se om kroppen håller ihop. Har gott om tid, så kommer inte att ha bråttom.

Thailand/Vietnam/Kambodja/Laos

Thailand/Vietnam/Kambodja/Laos

2 mars 2009 - 5 juli 2009

Har bestämt mig för att resa runt i Asien, då främst Thailand, Vietnam, Kambodja och Laos. Kanske kan få in en liten trip till Malaysia

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Robert uppdaterar sin resa