Är en liten tjej till ytan som är ute och förverkligar mina drömmar. Att iallafall få se en liten del av alla kontinenter!
hemstad Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Paradiset
lördag 17 december 2011 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu har vi lamnat Brunei bakom oss. 2 regniga dagar hade vi, men det var en haftig liten stad att se. Brunei har dock valdigt mycket lagar blev vi varse.. For det forsta sa sag vi pa flygplatsen att det ar dodsstraff for narkotika. Sedan inne i landet visar det sig att alkohol ar olagligt. Sa

Brunei
tisdag 13 december 2011 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Idag har vi firat lucia i Brunei. Kladda i vara regnponchos har vi vandrat genom hela staden :) Igar sa tog vi baten fran Kota Kinabalu till Brunei. Forst 3 timmar for att komma till en o som heter Labuan dar vi hade en lunch och bytte bat. Den baten tog vi i 1,5 timme for att ta oss till Muara,

Djungel
söndag 11 december 2011 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Jag har nu kommit tillbaka fran djungeln!!! :) Sa coolt!! Och ja! Jag sag mina orangutanger! :D Redan forst turen sa sag vi en hane som dock gomde sig i sitt bo, men vi sag huvudet nar han tittade upp och undrade vad vi ville. Sedan gick hela andra dagen utan en skymt av dem. Sedan pa morgonturen

Borneo
onsdag 7 december 2011 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu ar vi pa Borneo!! I Kota Kinabalu, staden som man inte kan uttala :) Jag har sedan jag var liten och laste nagonsatns om Borneo velat aka hit, och nu ar jag har!! En haftig kansla. Vi anlande igar kvall och har i dag gjort var traditionella vandring genom staden som vi gjort i varje stad vi

Prislista
lördag 3 december 2011 - Phan Thiet, Vietnam

Eftersom fler manniskor an mina vanner kan titta pa min resa om de soker pa nagot stalle som jag skrivit om. Och jag vet sjalv att nar jag laser pa infor en resa sa ar det intressant att se lite priser. Sa jag tankt skriva en liten prislista pa lite olika saker vi gjort och handlat. :) Ryssland,

Strand!!
fredag 2 december 2011 - Phan Thiet, Vietnam

Det ar varmt och skont!!!!!! :) Sitter nu pa ett internet kaf'e dar vi direkt nar vi kom fick hjalpa datasnubben med ett dokument han ville gora i word. Borde inte han kunna datorer?! :) Men alla vietnameser ar sa sota och ler mot dig, sa man kan inte saga nej. TIttar tillbaka en snabbis till

Nha Trang
torsdag 1 december 2011 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vi stod ut i 4 dagar i Nha Trang. Det ar en okey stad med en super lang strand. Men den tilltalade inte oss helt. Vi hade fyra riktigt bra dagar, men det rackte. Nha Trang ar vietnams partystad. Vi visste att det var lite party innan, men inte att det var sa galet. Gar du ut pa resturang och

Vietnam
måndag 28 november 2011 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Efter ca 8 timmars resande sa kom vi tillslut fram till Ho Chi Minh (Gamla Saigon) efter att ha mellanlandat i Shanghai. Var plan var att boka det boendet i Peking. Men eftersom sadanna sidor ocksa var lasta sa gick det ju inte. Men vi hade lyckats fixa fram en adress till en backpacker gata, lik

Peking
fredag 25 november 2011 - Can Tho, Vietnam

Hej igen! Middagen ar nu intagen. (Vietnamesisk mat ar underbar!!) Och jag har en halvtimme att spendera innan nasta aventyr, sa da skriver jag lite mer :) Okey! Vi anlande till Peking kl 14.00 pa dagen och gar ut fran Beijing Railway Station, bada tva lite sorgsna over att tagresan ar slut. Men

TransMongoliska Jarnvagen
fredag 25 november 2011 - Can Tho, Vietnam

Sa, tillbaka till en internetuppkoppling. Har varit borta fran varlden ett litet tag, men nu ar jag tillbaka! Sa jag fortsatter dar jag slutade. Sa vi lamnar Ulaanbaator sjukt tidigt pa morgonen med vart nya tag. Denna strackan kallas transmongoliska, och den delade vi med massa mongoler!!!

Egypten

Egypten

11 april 2013 - 17 april 2013

Mosters 50-årsdag firades i Egypten Marsa Alam med hela tjocka släkten.

New York

New York

1 juni 2011 - 6 juni 2011

En natt i London för att hämta upp brorsan. Sedan 5 dagar i The Big Apple med bästa familjen.

Krakow

Krakow

12 september 2012 - 15 september 2012

En tjejweekend med Angelica till Ryanairs billigaste resmål.

Ryssland och Asien

Ryssland och Asien

7 november 2011 - 23 december 2011

Lotta och jag ska på äventyr. Börjar längst Transibiriska järnvägen, för att stanna i Mongoliet, för att åka vidare mot Kina och sedan ner i Asien dit vi känner för.

Rhodos

Rhodos

10 september 2011 - 17 september 2011

En vecka att bara njuta i värmen på Rhodos med härliga tjejer!

Italien och San Marino

Italien och San Marino

8 maj 2011 - 12 maj 2011

Beger mig mot Italien, Rimini, tillsammans med klassen för att ta en titt på Italienska behandlingar. På våran lediga dag tänkte vi ta oss upp till landet San Marino. Lotta och jag börjar resan själva i Venedig.

London nr2 & Dublin

London nr2 & Dublin

18 augusti 2010 - 23 december 2010

Så bor man här igen!! I mitt älskade London, och jag njuter!

Australien

Australien

29 maj 2010 - 18 juni 2010

Underbar familjesemester i Oz. Storstadsliv blandat med lite dykning!

Gran Canaria

Gran Canaria

17 februari 2010 - 24 februari 2010

Åhh.. Vinters största höjdpunkt som jag längtat efter i flera veckor nu!! Jag drar med mig Elin, Tess och Anders för en vecka i solen!

Turkiet

Turkiet

22 oktober 2009 - 29 oktober 2009

Sista minuten, med sol, strand och tid att njuta!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cecilia uppdaterar sin resa