Good evening ladies and gentlemen... I am pleased to present for you... Zveg... Tänkaren som tror att han är talare men oftast inte säger så mycket...
hemstad Landskrona, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Placencia, Stann Creek, Belize
Dag 3 - Caye Caulker - Snorkling med Caveman
lördag 29 februari 2020 - Belize City, Belize

Snorkelturens samlingstid var 9:45 så vi gick upp vid åtta och packade cyklarna för att köra och äta frukost. Det blev på Amor y Cafe. Det var en rätt på menyn, Huevos Rancheros, som vi inte visste vad det var så vi frågade. Just då fick servitören ett sms, men det var inget viktigt,

Dag 8 - San Ignacio - Belmopan - Dangriga - Hopkins
torsdag 5 mars 2020 - Hopkins, Stann Creek, Belize

Vi vaknade ganska tidigt fåglarna gjorde sitt. Käkade goefrukost och kollade in lite kollibris, efter frukost gick jag en sväng ner till den lilla sjön och kollade på fåglarna. De hade ett par vanliga ankor och ett par speciella ankor. Sen packade vi våra väskor i lugnan ro. Vi var klara

Dag 6 - San Ignacio - Xunantunich
tisdag 3 mars 2020 - San Ignacio, Cayo, Belize

Vi käkade frukost relativt tidigt så vi kunde åka iväg vid åtta. Idag ska vi besöka våran första Maya ruin. Vi åkte med en taxi som tog oss ut till ruinen men innan vi kom helt fram så skulle vi korsa floden. Den var inte så vid ca 50m, den korsas på en handvevad liten färja. Från

Dag 7 - San Ingacio - Tikal - San Ignacio
onsdag 4 mars 2020 - Tikal, Petén, Guatemala

Vi hade klockan än en gång ställd på tidigt! Vi hade beställt frukost så det var bara att börja mumsa på de fantastiska Croque Madame. Sen bar det iväg mot Guatemala! Vi hade en trevlig chaufför som tog oss till gränsen och hjälpte oss att stämpla ut ur Belize, sen tog en annan över

Dag 5 - Caye Caulker - Belize City - San Ignacio
måndag 2 mars 2020 - San Ignacio, Cayo, Belize

Vi gick upp vid åtta för att packa det sista för att hinna med att checka ut och käka frukost innan vi skulle checka in på båtbryggan.Vi gick bort till Amor y Cafe, det var helt klart det bästa frukoststället. Idag blev det varma mackor och litta färk frukt som efterrätt. Vi gick bort och

Dag 4 - Caye Caulker
söndag 1 mars 2020 - Belize City, Belize

Nu är det semester på riktigt. Äntligen ingen tid att passa. Vi vaknade ganska tidigt ändå. Chillade lite på morgonen innan vi packade badkläderna och tog cyklarna och åkte på en liten tur.Vi hade sett ett Cubanskt hak så vi testade dras frukost. Den var inte den bästaste och kaffe kunde

Dag 2 - Miami till Caye Caylker
fredag 28 februari 2020 - Belize City, Belize

Det var inga problem att komma upp på morgonen vilket var skönt. Vi hade inte ens rört de stora väskorna så det fanns inte mycket att packa ihop. Vi gick ner för att käka frukost. Det var inte den bästaste hotellfrukosten jag ätit men den dög. Det fanns mycket våfflor och vitt bröd.

Dag 0-1 Resdagar.
torsdag 27 februari 2020 - Miami, Florida, USA

Dag 0Jag kom inte iväg från jobb förens vid halv nio. MLo skulle ta tåget söderut 21:10 och passerade Lund vid halv tio. Så då hade jag en timma att döda. Hörde å mig till Rikard om vi skulle ta en 40 min AW. Han var precis klar med dagens hussyssla så han tyckte det passade bra.På

Reseschema
onsdag 26 februari 2020 - London, England, Storbritannien

Dag 01: Tårnby - Go Hotel Dag 02: Tårnby - CPH - Heathrow - MiamiDag 03: Miami - Belize City - Caye CulkerDag 04: Caye CulkerDag 05: Caye CulkerDag 06: San IgnazioDag 07: San IgnazioDag 08: San IgnazioDag 09: HopkinsDag 10: HopkinsDag 11: HopkinsDag 12: HopkinsDag 13: PlacenciaDag 14:

Dag 4 - Klätterdag?
tisdag 9 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi hade bokat en taxi för 7 pers till 05:50 för att åka till Brela för att klättra. Jag vaknar dock 03:00 av att himmlen öppnar sig.Jag springer upp och ut på balkongen och hämtar in min sarong och mina badshorts som hängde på balkongräcket. Det var dyng sura. Även våra stolsdynor och

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

27 februari 2020 - 14 mars 2020

En resa med mycket snorkling och förhoppningsvis mycket coola fiskar. Lite djungel tid får vi också samt lite bestigning av Maya pyramider.

Balkan tajm 2

Balkan tajm 2

6 juli 2019 - 13 juli 2019

Kroatien, Tučepi en vecka med Strandqvistarna och Schultzarna.

Balkan tajm 1

Balkan tajm 1

5 juni 2019 - 9 juni 2019

En långweekend i Belgrad Serbien

Snesegling i Karibien

Snesegling i Karibien

3 februari 2019 - 15 februari 2019

Lite segling o snorkling i Karibien.

Portugalien vin-o-climb

Portugalien vin-o-climb

18 oktober 2018 - 27 oktober 2018

Lissabon-Porto-Dourodalen-Porto-Lissabon-Algarve

Kalymnos round 2

Kalymnos round 2

6 juli 2018 - 13 juli 2018

Vi är 10 pers som åker på en klättersemester till Kalymnos.

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Klätter/solsemester till Kalymnos

Klätter/solsemester till Kalymnos

9 juli 2017 - 20 juli 2017

Jag, Camilla & Simon åker i 10 dagar till Kalymnos för att klättra, bad och sola.

Klätterresa till Turkiet

Klätterresa till Turkiet

14 april 2017 - 21 april 2017

Matthias, Marie-Louise, Sanna och Dan åker till Antalya för att klättra en vecka. Vi bor på Jo-Si-To http://josito.de/

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Matthias uppdaterar sin resa