Good evening ladies and gentlemen... I am pleased to present for you... Zveg... Tänkaren som tror att han är talare men oftast inte säger så mycket...
hemstad Landskrona, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Dag 9 -  Rocha da Pena - Ria Formosa - Faro
fredag 26 oktober 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Vi gick upp halv åtta för att vara redo för frukost klockan åtta. När vi vaknade så såg vi att det regnat under natten, det såg dock inte ut att ha kommit så mycket. Vi käkade frukost men när vi gick tillbaka till rummet så hade det börjat regna. Vi hängde i rummet för att se om det

Dag 8 - Rocha da Pena - Lagos - Aljezur
torsdag 25 oktober 2018 - Nave do Barão, Vila do Bispo, Faro, Portugal

Idag var vi mer på hugget, vi gick upp vid halv åtta för att vara färdiga till frukosten kl åtta, vi hade även packat klätterväskan på kvällen. Vi käkade frukost lite snabbare än vanligt och stack iväg till klippan. Idag stannade vi inte vid någon affär utan körde raka vägen. Vi

Dag 4-5 - Lissabon
måndag 22 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Dag 4 - LissabonDenna dag spenderade vi traskandes rundor i Lissabon. Vi gick en sväng för att hitta ett bra fik för frukost. Vi gick upp till en gammal kyrkruin, Ruinas do Carmo, den förstördes i den stora jordbävningen på 1700 talet. I närheten av den är där en hiss, Santa Justa, som

Dag 7 - Rocha da Pena
onsdag 24 oktober 2018 - Nave do Barão, Vila do Bispo, Faro, Portugal

Så har det äntligen blivit dags för klättring. Vi gick upp vid åttatiden, lullade i rummet, duschade lite, packade lit klättergrejor. Sen blev det dags för frukost. Miguel visade även här sin bästa sida, det fanns mycket att välja mellan. Allt från bullar o pålägg, yoggi med flingor,

Dag 6 - Lissabon - Faro - Nave do Barão
tisdag 23 oktober 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Vi hade ställt klockan för att komma upp i tid för att kunna springa ut snabbt och handla frukost innan vårat tåg skulle gå. Vi traskade bort till stället vi käkade frukost på igår, där köpte vi två baguetter samt två pastej de Nata. Vi gick även in på stället vägg i vägg och

Dag 3 - Dourodalen - Porto - Lissabon
lördag 20 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Vi gick även idag upp runt åtta, vi chillade på rummet innan vi tog den långa vandringen till matsalen där vi avnjöt en mycket bra frukost. Efter frukosten gick vi en runda i vinodlingen. Så fint med alla dessa rader efter rader med vinrankor. Man vandrade på gångar mellan de olika

Dag 2 - Porto - Dourodalen
fredag 19 oktober 2018 -

Vi fick sovmorgon idag, kunde slagga ända till 08:00. Chillade lite på rummet och packade väskorna och checkade ut till nio.Vi gick en runda på stan. Först skulle vi besöka den gamla marknaden, Mercado do Bolhão, det visade sig att det var en byggarbetsplats och marknaden inte längre var

Dag 1 - Resdag
torsdag 18 oktober 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi gick upp tidigare än en jobbedag för vi skulle ju äntligen ut o resa igen. Denna gången bär det av till Portugal. Vi åkte med Norvegian från Kastrup till Lissabon. Vi hämtade väskorna och tog tunnelbanan till stationen Oriente, där vi skulle ta ett tåg till Porto.Vi hade 2 timmar att

Sista dagarna (5,6,7)
torsdag 12 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 5Även idag hade vi sovmorgon och sov nästan till nio. Vi hade bestämt tid till kl 10. Då möttes vi nedan för oss för en tur mot Pirate Bay. Vi kom dit ganska tidigt och restaurangerna hade precis vaknat till liv. Vi hängde här ett par timmar med sol och bad och sedermera lunch innan vi

Dag 4
måndag 9 juli 2018 - Kalimnos, Egeo, Grekland

Dag 4Vilodag. Vi sov som stockar till strax efter nio. Vi tänkte ta en liten moppetur för att se ön och så blev det. Vi kördemot klipporna men passerade dem och körde upp över ön till andra sidan till en liten hamnby som hette Rina. När vi kom dit så var där 3 restauranger längst in i

Portugalien vin-o-climb

Portugalien vin-o-climb

18 oktober 2018 - 27 oktober 2018

Lissabon-Porto-Dourodalen-Porto-Lissabon-Algarve

Kalymnos round 2

Kalymnos round 2

6 juli 2018 - 13 juli 2018

Vi är 10 pers som åker på en klättersemester till Kalymnos.

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Klätter/solsemester till Kalymnos

Klätter/solsemester till Kalymnos

9 juli 2017 - 20 juli 2017

Jag, Camilla & Simon åker i 10 dagar till Kalymnos för att klättra, bad och sola.

Klätterresa till Turkiet

Klätterresa till Turkiet

14 april 2017 - 21 april 2017

Matthias, Marie-Louise, Sanna och Dan åker till Antalya för att klättra en vecka. Vi bor på Jo-Si-To http://josito.de/

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Thailands äventyr

13 maj 2016 - 3 juni 2016

Underbara Borneo

Underbara Borneo

27 april 2015 - 12 maj 2015

Ett berg, en ö, en flod, och två olika regnskogsreservat.

Aus n' Tassie

Aus n' Tassie

7 november 2014 - 2 december 2014

Hälsa på älsklingen och hennes familj plus se Tasmanien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Matthias uppdaterar sin resa