Centrala regionen

Sista dagen i Malawi
lördag 9 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Ja, då var den kommen då, sista dagen här i Malawi. Lördag idag o då är det pannkaksfrukost. Så gott med pannkaka o nutella. Det hade börjat vräka ner regn igår kväll o fortsatt så under natten, lugnade sig lite ibland o sen vräkte det på igen. Men det hade slutat frampå

Klänningen är i huset!
fredag 8 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Gick upp runt 6 men hade då varit vaken ett bra tag innan. Fortfarande ingen ström o därför inte något vatten nu heller. Gick alltså inte att spola i toan så jag fick vänta ett tag innan jag gick dit. Isaac höll på att ta in vatten i en stor hink o fyllde på toan så jag kunde snart

Ingen outreach idag heller :(
torsdag 7 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Regnade när jag gick upp o det hade det nog gjort nästan hela natten. Avtog innan vi skulle ge oss iväg på våra aktiviteter men pga regnet så blev det inte någon tur till byn som stog i tur för att få besök idag o därför fick vi inte väga barn idag heller tyvärr. Jag, Vicky o Sina

Det bidde ingen klänning, det bidde........
onsdag 6 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Onsdag o då var det mandasi till frukost igen, mums!! Jag o Vicky skulle iväg till Chisomo, förskolan som startar 8.00.Innandess så instruerade jag Andres som skulle åka till Salima tillsammans med Sina för att handla. Han skulle få ta ut lite kontanter i bankomaten, handla lite o hämta min

Creative Corner
tisdag 5 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Svettig natt som nästan alltid. Varmt o soligt när jag o Andres gav oss iväg till Kliniken idag. Dags att räkna piller igen. Det var låst när vi kom fram men vi hittade Diana så småningom. Hon kom med sin dotter på ryggen, skulle vägas mm idag, det var outreach vid kliniken o fullt med

Inget regn!
måndag 4 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Vardag o dags för projekten igen. Viktoria som skulle kommit igår missade sitt plan från Tanzania o kommer tydligen i morgon istället. Skulle varit på outreeach idag men det fick ställas in eftersom husets bil var trasig så jag o Olivia fick gå till kliniken o räkna piller istället.

Slappedag igen
söndag 3 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Var vaken runt 4.30 i morse när det regnade o åskade för fullt. Sen när jag gick upp så var det faktiskt uppehåll. Hann tvätta upp mina byxor innan regnet började. Det kom en rejäl skur o åskade ordentligt. Jag skulle ju till Annette på lunch runt 12 så jag väntade på att det skulle

Shopping i Salima
lördag 2 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Hade inte något mobilnät från igår vid lunch tills jag idag var på väg till Salima. Då satte det igång igen o telefonen surrade hela tiden av nya meddelanden. Fick så småningom skickat meddelande till Angelica o gratulerat på födelsedagen. Därför börjar jag här med ett Hipp, Hipp,

Ensam i huset, nästan
fredag 1 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Fick skickat iväg gårdagens inlägg i morse, även om anslutningen var lite halvkass. Även lite bilder kom iväg på Fb. Jag o Olivia skulle idag till en annan förskola, Chisomo. Där hjälper också Help2kids till men det är en förskola där föräldrarna får betala en mindre summa o barnen

Dagen efter
torsdag 31 januari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Ja, det blev en mycket sen kväll igår för deltagarna i ”King”, spelet där man drar ut en kortlek runt ett glas/mugg o sen tar alla deltagare ett kort i tur o ordning. De hade olika saker de skulle göra för kortlekens olika siffror. Den som kom sist att göra något måste dricka från

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Volontärresa till Malawi

Volontärresa till Malawi

18 oktober 2014 - 7 december 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Med bil genom södra Afrika

Med bil genom södra Afrika

27 juli 2013 - 31 augusti 2013

Bil genom Botswana, Zambia, Malawi, Moçambique och Swaziland.

ciklidjakten

ciklidjakten

18 juni 2012 - 15 juli 2012

Praktik i Malawi

Praktik i Malawi

4 september 2011 - 6 januari 2012

En resa till Malawi Afrika för att göra min socionompraktik i 4 månader. Resor tillsammans med en klasskamrat Christian Persson.

Södra afrika- 6 länder 2011

Södra afrika- 6 länder 2011

3 september 2011 - 15 oktober 2011

Kombination av två rundresor med Drifters Adventours, min favoritarrangör av rundresor i södra afrika! Härligt liv ute i Botswanas nationalparker, adrenalinfyllda Victoriafallen, djurliv och kanotcamping i Zambia, sjöliv i Malawi, dykning och snorkling i Mocambique och Krugerparken i Sydafrika. Äntligen är det dags för ännu en resa till afrika - "my home away from home"!

Its time for Africa!

Its time for Africa!

13 mars 2011 - 27 maj 2011

Its time. Africa here we come!! :D Jag och Michaela tar oss nu till ännu ett dammigt hörn av denna fantastiska värld- till världsdelen där allt har sitt ursprung. En bussresa med AcaciaTours, ett engelskt bolag med lång erfarenhet av resor i hela Afrika. Turen kallas Ultimate African Overlander och kommer att börja i Kenya, Nairobi, och avslutas 58 dagar senare i Sydafrika, Kapstaden. Vi bor i camps mitt på savannen med bara dess djur som sällskap. Då vi faktiskt bor mitt ute i ingenstans, kan det vara svårt att uppdatera så väl dagbok som bilder. Men försöker så gott som möjligt att ta med er alla på detta, livets största äventyr!

Vår stora resa

Vår stora resa

9 februari 2011 - 11 juli 2011

Resan utgår från London med sikte mot Nairobi. Efter äventyr i södra Afrika med mycket safari, fortsätter vi till Singapore för att uppleva sydostasien. I början av maj flyger vi till Sydney där vi bland annat kommer hälsa på hos goda vänner. På vår resa kommer vi också uppleva Nya Zeeland och den exotiska ön Rarotonga, innan vi återvänder till London och därefter till ett förhoppningsvis soligt Sverige.

Bodil Kvick
MammaBodil