Salima

Ingen outreach idag heller :(
torsdag 7 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Regnade när jag gick upp o det hade det nog gjort nästan hela natten. Avtog innan vi skulle ge oss iväg på våra aktiviteter men pga regnet så blev det inte någon tur till byn som stog i tur för att få besök idag o därför fick vi inte väga barn idag heller tyvärr. Jag, Vicky o Sina

Det bidde ingen klänning, det bidde........
onsdag 6 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Onsdag o då var det mandasi till frukost igen, mums!! Jag o Vicky skulle iväg till Chisomo, förskolan som startar 8.00.Innandess så instruerade jag Andres som skulle åka till Salima tillsammans med Sina för att handla. Han skulle få ta ut lite kontanter i bankomaten, handla lite o hämta min

Inget regn!
måndag 4 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Vardag o dags för projekten igen. Viktoria som skulle kommit igår missade sitt plan från Tanzania o kommer tydligen i morgon istället. Skulle varit på outreeach idag men det fick ställas in eftersom husets bil var trasig så jag o Olivia fick gå till kliniken o räkna piller istället.

Slappedag igen
söndag 3 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Var vaken runt 4.30 i morse när det regnade o åskade för fullt. Sen när jag gick upp så var det faktiskt uppehåll. Hann tvätta upp mina byxor innan regnet började. Det kom en rejäl skur o åskade ordentligt. Jag skulle ju till Annette på lunch runt 12 så jag väntade på att det skulle

Shopping i Salima
lördag 2 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Hade inte något mobilnät från igår vid lunch tills jag idag var på väg till Salima. Då satte det igång igen o telefonen surrade hela tiden av nya meddelanden. Fick så småningom skickat meddelande till Angelica o gratulerat på födelsedagen. Därför börjar jag här med ett Hipp, Hipp,

Ensam i huset, nästan
fredag 1 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Fick skickat iväg gårdagens inlägg i morse, även om anslutningen var lite halvkass. Även lite bilder kom iväg på Fb. Jag o Olivia skulle idag till en annan förskola, Chisomo. Där hjälper också Help2kids till men det är en förskola där föräldrarna får betala en mindre summa o barnen

Dagen efter
torsdag 31 januari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Ja, det blev en mycket sen kväll igår för deltagarna i ”King”, spelet där man drar ut en kortlek runt ett glas/mugg o sen tar alla deltagare ett kort i tur o ordning. De hade olika saker de skulle göra för kortlekens olika siffror. Den som kom sist att göra något måste dricka från

Ändrade planer
onsdag 30 januari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Började regna sent igår kväll igen men i morse var det uppehåll o såg ut att bli fint. Idag fick vi mandasi till frukost, så gott! Mandasi är som smet som friteras till en liten boll. När man sen delar den o har nutella eller marmelad eller så i den, mmmmmm!! Har kunnat längta efter det

Regn o Outreach igen
tisdag 29 januari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Vaknade ånyo av att regnet öste ner, vet inte när det började i natt. Jag, Shane, Linda o Olivia skulle iväg till en by o väga barn idag igen. Det var lite osäkert om vi skulle ge oss av eftersom regnet öste ner. Det lugnade sig något innan vi skulle åka vid 9-tiden, bara lite duggregn.

Dags att ta farväl??
fredag 5 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Fredag o sista dagen på projekten här i Lifuwu. Så tråkigt att lämna nya vänner o hela denna byn o detta land. Skulle gärna komma tillbaka, kan ju hoppas att jag kan göra det. Strax innan jag skulle gå från kliniken kom mr Zakeu, "doktorn" förbi o frågade hur det var. Tyckte det var

Bodil Kvick
MammaBodil i Volontärresa till Malawi
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige
Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Volontärresa till Malawi

Volontärresa till Malawi

18 oktober 2014 - 7 december 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

Södra afrika- 6 länder 2011

Södra afrika- 6 länder 2011

3 september 2011 - 15 oktober 2011

Kombination av två rundresor med Drifters Adventours, min favoritarrangör av rundresor i södra afrika! Härligt liv ute i Botswanas nationalparker, adrenalinfyllda Victoriafallen, djurliv och kanotcamping i Zambia, sjöliv i Malawi, dykning och snorkling i Mocambique och Krugerparken i Sydafrika. Äntligen är det dags för ännu en resa till afrika - "my home away from home"!

Bodil Kvick
MammaBodil