Salima

Sista dagen i Malawi
lördag 9 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Ja, då var den kommen då, sista dagen här i Malawi. Lördag idag o då är det pannkaksfrukost. Så gott med pannkaka o nutella. Det hade börjat vräka ner regn igår kväll o fortsatt så under natten, lugnade sig lite ibland o sen vräkte det på igen. Men det hade slutat frampå

Klänningen är i huset!
fredag 8 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Gick upp runt 6 men hade då varit vaken ett bra tag innan. Fortfarande ingen ström o därför inte något vatten nu heller. Gick alltså inte att spola i toan så jag fick vänta ett tag innan jag gick dit. Isaac höll på att ta in vatten i en stor hink o fyllde på toan så jag kunde snart

Creative Corner
tisdag 5 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Svettig natt som nästan alltid. Varmt o soligt när jag o Andres gav oss iväg till Kliniken idag. Dags att räkna piller igen. Det var låst när vi kom fram men vi hittade Diana så småningom. Hon kom med sin dotter på ryggen, skulle vägas mm idag, det var outreach vid kliniken o fullt med

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.