Malaysia

Kuala alumpur

Lö 4:e Nov - Kuala LumpurFrukost kl.7Info från Danne kl.8.30 och avfärd med buss för stadsrundtur vid 9.30Rundturen börjar med ett snabbt foto stopp vid kungens palats. Sen vidare till en moské (kan ha varit Malaysias största? Minns inte riktigt) Vi blev iklädda lila skynken med huva som

Mot Malaysia

Fr 3:e Nov – Mot MalaysiaSå efter ytterligare ca 6h flygresa har vi kommit fram till resans första stopp som är Kuala Lumpur i Malaysia. Här möts vi av Danne, som vi reste med på vår första resa med rosabussarna, och vår lokala guide ”Sol”Efter ca 1h bussresa är vi framme vid vårat

Sista slappardagen
tisdag 14 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det här är sista dagen på Langkawi och vi har försökt njuta maximalt av de varma vindarna, de härliga baden, vandringarna längs vattenbrynet, alla vackra blommor och det fina stället vi bor på. Nu verkar alla ironmen ha dragit vidare. Det har nämligen varit tävlingar här de senaste

D-vitaminboost
måndag 13 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

För första gången under vår resa hör vi flera som talar svenska i grannskapet. Det märks att vi är på ett omtyckt semesterställe.Anders och Gunnar har idag varit ute och paddlat till en ö som sägs befolkas av små apor, tyvärr sprang de inte på några. Och som ni ser har den blålila

En vandring i solen på Fars Dag
söndag 12 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det märks att vi bor på en eko-resort med hälsostuk. Frukosten gick med andra ord i hälsans tecken och var helt superb. Har badat, gått på massagestenar, vandrat längs stranden och fått veta att jellyfishen nu har kommit hit = restriktioner för var vi kan bada. I holken finns vinäger att

30 grader i ...
lördag 11 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

I morse lämnade vi Kuala Lumpurs city för det betydligt lugnare Langkawi. Vi bor på en resort som satsar på ekoturism på sydvästra delen av största ön. Efter att det slutat regna tog vi vårt första bad. Vi tror att det är upp emot 30 grader i vattnet. Och de farliga jelly fishes har inte

Fötterna har fått sitt!

Drygt 15 000 steg i 30-gradig värme, besök på våning 86 i Petronias Twin Towers och på Central Market där fiskarna fick ett skrovmål. //Lena

Kuala Lumpur eftermiddag i monsunregn

Lämnade Melaka på fm. Tog buss till Kuala Lumpur för 37 kr. Checkade in på Fraser Place 300 meter från Petronas Twin Tower.  Fixade biljetter till tornen till i morgon bitti. Åt på en Iraqisk resturang centralt. Ett toppenställe. Avrundade på en Irlänsk pub samt med en simtur på våning

På Jonker street
onsdag 8 november 2017 - Malacca, Malaysia

I dag har vi mest vandrat runt i de gamla delarna av Melaka d v s det som heter Jonkers. Fikat, växlat pengar och ätit.  Vi har även hunnit med lite shopping och bad i poolen samt bokat bussbiljetter till Kuala Lumpur.

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Melaka till fots och med båt
tisdag 7 november 2017 - Malacka, Malaysia

Frukost med Malaysisk Touch på hotell Eco Tree. Sedan promenad runt i de gamla delarna av Melaka med avbrott för en båttur på floden.Fascinerande stad med mycket gammal bebyggelse och vänliga människor.

Borneo, Brunei & Filippinerna med Rosabussarna

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Down under

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

Asien

Asien

28 juni 2017 - 16 juli 2017

Backpacking med start i Malaysia med Tim & Maria

Backpacking med start i Malaysia med Tim & Maria

5 april 2017 - 13 juni 2017

Backpacking i Malaysia, förmodligen Indonesien & kanske Vietnam!

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Tomas Rydehed
Kakihara