Malaysia

Samlade erfarenheter och restips
måndag 25 juni 2018 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu närmar det sig. Imorgon em flyger vi till Singapore för att spendera våra sista dagar där innan vi flyger hemåt på lördag. Vad passar då bättre än lite sammanfattning av vår resa med barn? Våra erfarenheter och vilka misstag gjorde vi? Vad hade varit en bättre reseplanering? Vad

Näsapor och lata dagar

Sista dagarna i Sepilok och östra Borneo hade vi tänk ägna åt poolbad, men barnen ville mer. Så vi tog shuttlen till Näsapornas sanctuary en timme bort. Jösses vilken action!!! Det första som hände var att alphahannen sprang fräsandes över plåttaket på plattformen där vi stod och sen

3 dagar i djungeln - andra dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 2. Del 1.Klockan ringer 5.15. Dags att dra på kläder igen. Det är iskallt i rummet av en väldigt effektiv Ac. Vi går tysta på träbroar tillbaka till floden och sitter där en stund och njuter av att se djungeln sakta vakna till liv när solen går upp. Vi går ombord på båten igen och

3 dagar i djungeln - första dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 1. Del 1.Vid 9.30 blev vi upphämtade för att åka till Gomantong cave, också kallad batcave. Först ett stopp på en malaysisk mataffär, alltså en riktig, inte den för turister. OMG - vilket liv, vilka dofter, vilket kaos.. om det här är deras vanliga ställe måste de vara mäkta

Rehab i djungeln
fredag 15 juni 2018 - Sepilok, Sandakan, Sabah, Malaysia

Efter en kort flygtur har vi nu hamnat på Sepilok Jungle Resort - en riktig oas både för oss och för orangutangerna och sun bears. Vi bor 2 min gångväg från två av Borneos topsights - Sepilok Orangutang Rehab center och Sepilok Sun Bear rehabcenter. Dessa två ställen är inte bara en fin

Kontraster och terminal springs
torsdag 14 juni 2018 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Kontraster. Ö-liv vs ”storstad”, bungalow vs lägenhet, strand och hav vs pool. Vi är de udda, de vita med ett eget språk. Det är oss man vill fota med sina barn. Malaysia som land förstärkter det ytterligare. Ett återkommande tema är fallfärdigt plåtskjul el koja bredvid ett residens

Resedag
tisdag 12 juni 2018 - Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

Idag startade dagen tidigt med speedboat till fastlandet. Det regnade faktiskt lite så perfekt resväder. Havet var lugnt. Tur det - för igår mitt under eldshowen blåste det plötsligt upp till kraftig storm, så att vi fick bryta upp tidigare än planerat för att gå upp på rummet och packa.

Sightseeing in Kuala Lumpur and Malacca
söndag 22 april 2018 - Malacka, Malaysia

Unfortunately I will speed through these last posts due to that I am soon to be bording my flight back home. But enough of that for now. First and foremost I spent almost five full days in Kuala Lumpur with the intent of lying low and keeping down my travel expenses as my budget now was starting to

Trekking Through Cameron Highlands
söndag 15 april 2018 - Cameron Higlands, Pahang, Malaysia

Once again I found myself in an area that could be described as a garden of eden. I am not kidding! Cameron Highlands is another one of these amazing places that show how incredible natur can be. I only had two days, more a day and a half, but that didn't stop me from getting the most out of it!

Chilling in George Town
torsdag 12 april 2018 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Whenever you find good food you find good people. I don't know if this is a saying but it should be! I spent the better part of 10 days in Georgetown and around with moat of the time consuming great food, chatting with locals or meeting new friends around the hostel. Here I once again fell in love

Familjebackpack i Malaysia -18

8 mars 2018 - 6 april 2018

Thailand och Malaysia 2018

Thailand och Malaysia 2018

30 januari 2018 - 20 mars 2018

Familjen Willman: Jessica, David, Neo 9 år och Minna 6 år (fyller 7 år under resan) ska iväg på en 7 veckor lång semester till Thailand och Malaysia :)

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Borneo, Brunei & Filippinerna med Rosabussarna

Borneo, Brunei & Filippinerna med Rosabussarna

2 november 2017 - 3 december 2017

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Tage Berdenius
TageBN94