Federal Territory of Kuala Lumpur

Min 50 årsdag🎉

Dag 11-15Kuala LampurYtterligare en resdag. Planet från Saigon till KL skulle gå 10.35 så blev en tidig morgon för oss hihi. Allt gick smärtfritt förutom att Billy bokat två gånger . Väl framme tog vi snabbtåg in till city,där vi tog taxi till hotellet. En glad taxichaufför som kunde

Janet
Forssell i Asien
Senast aktiv - från Ko Lipe, Satun, Thailand
Sista dagen i KL

Började dagen med att fixa bussbiljetter till Mersing som vi åker till i morhon lördag. Tittade till Merdeka Square och passerade bron där floderna flyter ihop och där KL grundades 1857. Kuala Lumpur betyder "Det grumliga sammanflödet" och där hade de inte fel. Mycket grumligt men mycket

Sightseeing

En dag i sightseeingens tecken. Taxi till Petronas Towers direkt efter frukost. Skulle inte finnas biljetter blev vi informerade om men vi chansade ändå och vi fick rätt. Upp kl 10:30 till bryggan mellan tornen och sedan upp till 86:e våningen. Finns 88. Därefter hoppade vi på en hop on-hop

....fortsatt resdag

Framme i Koala Lumpur 13:00 lokal tid. Snabbt igenom pass, immegration, tull och in i taxi in till hotellet som ligger centralt. Hotel Transit. Passar ju oss bra då vi om 3 dagar skall vidare. Ombyte och en rundtur i omgivningarna runt hotellet. Central Market och Jalan Petaling. Middag på en

Kuala Lumpur

Hej!Resan från Perhentian till Kuala Lumpur gick över förväntan, med tanke på båtresan vi upplevde omvänd väg. Havet låg i princip spegelblankt denna gång.Väl på plats i staden möttes vi av resans absolut lyxigaste boende. Alldeles i närheten av Petronas Twin Towers ligger vår

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Malaysia

Nu har vi lämnat Thailand och ö-luffandet för den här gången. Är just nu i K.L och upptäcker storstan. Vi bor i chinatown vilket är en hit. Hektiskt, kul och lagom avspänt.

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Sista destinationen

Kuala Lumpur, sista destinationen. Intensiva sista dagar med att göra ingenting. Trodde jag skulle spendera sista dagarna i ensamhet och bara ta det lungt men hann inte ens in på mitt hostel innan jag blev stoppad av en tjej: "Hey are you hungry? I'm going to get some food. Wanna join me?" Var

Kuala alumpur

Lö 4:e Nov - Kuala LumpurFrukost kl.7Info från Danne kl.8.30 och avfärd med buss för stadsrundtur vid 9.30Rundturen börjar med ett snabbt foto stopp vid kungens palats. Sen vidare till en moské (kan ha varit Malaysias största? Minns inte riktigt) Vi blev iklädda lila skynken med huva som

Mot Malaysia

Fr 3:e Nov – Mot MalaysiaSå efter ytterligare ca 6h flygresa har vi kommit fram till resans första stopp som är Kuala Lumpur i Malaysia. Här möts vi av Danne, som vi reste med på vår första resa med rosabussarna, och vår lokala guide ”Sol”Efter ca 1h bussresa är vi framme vid vårat

Fötterna har fått sitt!

Drygt 15 000 steg i 30-gradig värme, besök på våning 86 i Petronias Twin Towers och på Central Market där fiskarna fick ett skrovmål. //Lena

Anders Johansson

Vår resa till Thailand når snart vår start 🤗

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Thailand/Malaysia 2018

Thailand/Malaysia 2018

8 mars 2018 - 6 april 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Borneo, Brunei & Filippinerna med Rosabussarna

Borneo, Brunei & Filippinerna med Rosabussarna

2 november 2017 - 3 december 2017

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

Down under

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

107
113