Kuala Lumpur

Heightfreights in Kuala Lumpur

Staying at Tribeca appartments, a wonderful view meet you at sundeck of 32d floor and moondeck of 37th. Also a nauseating fear when the kids play in the pool with a half-meter fence to the drop...First day here, we went back to times square where Malte and Lilly had a little shopping spree..Second

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Transportdag

Det blev ytterligare några härliga snorkeldagar på Koh Lipe, innan det blev dags att ta sig hemåt.Klockan 0830 packar vi flakmopederna som ska ta oss över ön till färjeläget. Flakmopederna är snarare mopeder med sidovagn, med plats för baggage och passagerare. I färjeläget startar så

haax i MALAYSIA 2019
Etapp 3

Hej,Nu har vi kommit fram tillConcorde Hotell i hjärtat av Kuala Lumpur. Petrona Tower ståtar utanför vårt fönster och Menara Tower på andra sidan gatan.Nu är klockan över midnatt och i cigarrbaren gjorde vi  upp en tänkbar plan för morrodagen, över varsin Tigeröl. Dock utan

haax i MALAYSIA 2019
Min 50 årsdag🎉

Dag 11-15Kuala LampurYtterligare en resdag. Planet från Saigon till KL skulle gå 10.35 så blev en tidig morgon för oss hihi. Allt gick smärtfritt förutom att Billy bokat två gånger . Väl framme tog vi snabbtåg in till city,där vi tog taxi till hotellet. En glad taxichaufför som kunde

Janet
Forssell i Asien
Senast aktiv - från Ko Lipe, Satun, Thailand
Sista dagen i KL

Började dagen med att fixa bussbiljetter till Mersing som vi åker till i morhon lördag. Tittade till Merdeka Square och passerade bron där floderna flyter ihop och där KL grundades 1857. Kuala Lumpur betyder "Det grumliga sammanflödet" och där hade de inte fel. Mycket grumligt men mycket

Sightseeing

En dag i sightseeingens tecken. Taxi till Petronas Towers direkt efter frukost. Skulle inte finnas biljetter blev vi informerade om men vi chansade ändå och vi fick rätt. Upp kl 10:30 till bryggan mellan tornen och sedan upp till 86:e våningen. Finns 88. Därefter hoppade vi på en hop on-hop

....fortsatt resdag

Framme i Koala Lumpur 13:00 lokal tid. Snabbt igenom pass, immegration, tull och in i taxi in till hotellet som ligger centralt. Hotel Transit. Passar ju oss bra då vi om 3 dagar skall vidare. Ombyte och en rundtur i omgivningarna runt hotellet. Central Market och Jalan Petaling. Middag på en

Kuala Lumpur

Hej!Resan från Perhentian till Kuala Lumpur gick över förväntan, med tanke på båtresan vi upplevde omvänd väg. Havet låg i princip spegelblankt denna gång.Väl på plats i staden möttes vi av resans absolut lyxigaste boende. Alldeles i närheten av Petronas Twin Towers ligger vår

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Malaysia

Nu har vi lämnat Thailand och ö-luffandet för den här gången. Är just nu i K.L och upptäcker storstan. Vi bor i chinatown vilket är en hit. Hektiskt, kul och lagom avspänt.

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Sista destinationen

Kuala Lumpur, sista destinationen. Intensiva sista dagar med att göra ingenting. Trodde jag skulle spendera sista dagarna i ensamhet och bara ta det lungt men hann inte ens in på mitt hostel innan jag blev stoppad av en tjej: "Hey are you hungry? I'm going to get some food. Wanna join me?" Var

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

MALAYSIA 2019

23 februari 2019 - 12 mars 2019

Snorkelturer med mera...

Asien

23 december 2018 - 15 januari 2019

Vår resa till Thailand når snart vår start 🤗

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Thailand/Malaysia 2018

8 mars 2018 - 6 april 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Borneo, Brunei & Filippinerna med Rosabussarna

2 november 2017 - 3 december 2017

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.