Langkawi

Langkawi
söndag 25 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej!Om kontrasten mellan Lanta och Bulon var stor så känns kontrasten mellan grannländerna Thailand och Malaysia oändligt mycket större. Iallafall vad vi sett och upplevt än så länge.Vi tog oss via speedboat till Koh Lipe för en omtumlande omlastning till färja som tog oss till Malaysia

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Laaaaaangkawi
tisdag 6 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Här är fint.  Vi bodde i centrum första natten där lokala ville fota oss då dem inte brukar se oss turister :) hehe. Sant.Vi fick iaf polare och allt. Drog sen till en stadsdel nära havet. Mats blev brännd av manet.aj..aj..  Glömt å skriva att Kurt än en gång råkat ut för jäkla sea

segerlundAsien2018 i Segerlund i Asien 2018
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Trang - Kredan och Langkawi.
tisdag 6 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi har bytt land. Är nu i Malaysia.Från Bangkok flög vi till Trang.  Där var det lugnt och skönt och jag hade bokat ett mysigt boende som jag hade fått tips av en tjej om.Nästa dag reste vi med båttaxi till ön Koh kradan, nationalpark. Där kunde man antingen bo på svindyrt lyxhotell,

segerlundAsien2018 i Trang, Kredan, Langkawi
Trang - Kredan och Langkawi

segerlundAsien2018 i Segerlund i Asien 2018
Tio dagar på Langkawi
fredag 5 januari 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Nu är det ett tag sedan jag skrev något. Har gjort mina tio dagar på Langkawi. Såhär länge har jag inte varit på ett och samma ställe utan att flytta på mig. Gjorde visserligen en tripp till norra änden av ön där jag bodde två dagar i en fin bungalow. Annars har jag bott på samma

Sista slappardagen
tisdag 14 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det här är sista dagen på Langkawi och vi har försökt njuta maximalt av de varma vindarna, de härliga baden, vandringarna längs vattenbrynet, alla vackra blommor och det fina stället vi bor på. Nu verkar alla ironmen ha dragit vidare. Det har nämligen varit tävlingar här de senaste

D-vitaminboost
måndag 13 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

För första gången under vår resa hör vi flera som talar svenska i grannskapet. Det märks att vi är på ett omtyckt semesterställe.Anders och Gunnar har idag varit ute och paddlat till en ö som sägs befolkas av små apor, tyvärr sprang de inte på några. Och som ni ser har den blålila

En vandring i solen på Fars Dag
söndag 12 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det märks att vi bor på en eko-resort med hälsostuk. Frukosten gick med andra ord i hälsans tecken och var helt superb. Har badat, gått på massagestenar, vandrat längs stranden och fått veta att jellyfishen nu har kommit hit = restriktioner för var vi kan bada. I holken finns vinäger att

30 grader i ...
lördag 11 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

I morse lämnade vi Kuala Lumpurs city för det betydligt lugnare Langkawi. Vi bor på en resort som satsar på ekoturism på sydvästra delen av största ön. Efter att det slutat regna tog vi vårt första bad. Vi tror att det är upp emot 30 grader i vattnet. Och de farliga jelly fishes har inte

Island hopping
fredag 10 februari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Tjena!Just nu packar vi för att lämna hotellet om cirka 30 min. I förrgår blev vi pålurade att göra Island hopping, som vi spenderade halva gårdagen på. Började med att bli upphäntade och utkörda till en hamn, där vi fick ta en liten turbåt till första ön.  Här skulle det vara en

Trang, Kredan,  Langkawi

8 mars 2018 - 6 april 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

26 december 2016 - 12 februari 2017

För mig är Sveriges vinter utan slalomskidor på fötterna och snö precis överallt något jag verkligen har svårt att tåla. För att försäkra mig om sol, avkoppling och förbruka upp mina föräldradagar till maxbelopp, så drar jag tillsammans med Måns och de första tre veckorna också goa familjen Line, Albin och Alma till åtminstone Malaysia och Singapore. Måns och mina fyra veckor kommer troligen spenderas på Borneo, men man vet ju inte vad man får för tips när man väl är på plats. Så, vill du hänga med på lite reseäventyr är det bara att fortsätta läsa framöver :) Njut nu innan jul, God Jul, God Fortsättning, Gott Slut och Gott Nytt År! Ses live igen en bit in på 2017 <3 KramKram från backpackergänget

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Sydostasien 2016

Sydostasien 2016