Langkawi

Sista slappardagen
tisdag 14 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det här är sista dagen på Langkawi och vi har försökt njuta maximalt av de varma vindarna, de härliga baden, vandringarna längs vattenbrynet, alla vackra blommor och det fina stället vi bor på. Nu verkar alla ironmen ha dragit vidare. Det har nämligen varit tävlingar här de senaste

D-vitaminboost
måndag 13 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

För första gången under vår resa hör vi flera som talar svenska i grannskapet. Det märks att vi är på ett omtyckt semesterställe.Anders och Gunnar har idag varit ute och paddlat till en ö som sägs befolkas av små apor, tyvärr sprang de inte på några. Och som ni ser har den blålila

En vandring i solen på Fars Dag
söndag 12 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det märks att vi bor på en eko-resort med hälsostuk. Frukosten gick med andra ord i hälsans tecken och var helt superb. Har badat, gått på massagestenar, vandrat längs stranden och fått veta att jellyfishen nu har kommit hit = restriktioner för var vi kan bada. I holken finns vinäger att

30 grader i ...
lördag 11 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

I morse lämnade vi Kuala Lumpurs city för det betydligt lugnare Langkawi. Vi bor på en resort som satsar på ekoturism på sydvästra delen av största ön. Efter att det slutat regna tog vi vårt första bad. Vi tror att det är upp emot 30 grader i vattnet. Och de farliga jelly fishes har inte

Island hopping
fredag 10 februari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Tjena!Just nu packar vi för att lämna hotellet om cirka 30 min. I förrgår blev vi pålurade att göra Island hopping, som vi spenderade halva gårdagen på. Började med att bli upphäntade och utkörda till en hamn, där vi fick ta en liten turbåt till första ön.  Här skulle det vara en

Skybridge, vattenfall och en privat strand
onsdag 8 februari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

För att få lite omväxling tog vi taxi till Langkawi Skybridge i morses. Vi kom dit vid kl. 10 men behövde vänta till klockan 12 innan de lät folk åka upp med linbanan (som för övrigt är tillverkad av doppelmayr, känndes nästan som man skulle åka skidor). Det var en sjukt häftig vy som

Langkawi-langkiwi, potato-potato
tisdag 7 februari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Första dagen, 6/2-17, på ön langkawi spenderades till stora delar på stranden. Har även hittat ett hak där det finns god och billig mat. Vi börjar så smått trivas mer och mer. Idag har vi likt gårdagen tagit det lugnt! Vi åt en god frukost på morgonen för att sedan lägga oss på

Sol och värme
söndag 5 februari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi tog bussen kl. 8 från CH idag för att ta oss till Langkawi. Innan det åt vi frukost, och jag tog Thosai med ägg, gööörgött. Bussen tog oss först till Butterworth (staden man kommer till innan man korsar bron över till Penang), där vi bytte buss till en som tog oss till Kuala Perlis.

Moppen går så fort vi vill =)
lördag 21 januari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hello igen resdagboken!Idag har vi fortsatt "moppat" runt på Langkawi. Det kostar bara 40 ringi (=80 SEK)/dygn att hyra en motorbike här som dom kallar det. Ett roligt sätt att ta sig runt, om än lite farligt ibland med tanke på trafiken här och att ställa om till vänstertrafik. Dock så

Höga höjder & vita stränder! 🙈
fredag 20 januari 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej alla kompisar på resdagboken!Igår kom vi fram till Langkawi (en ö som tillhör Malaysia). Pågrund av att wi-fi:t på vårt nuvarande hotell funkar svindåligt har vi inte kunnat uppdatera dagboken som vi velat!Hur som helst så har vi hyrt en moppe idag och åkt runt på ön som är ganska

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

26 december 2016 - 12 februari 2017

För mig är Sveriges vinter utan slalomskidor på fötterna och snö precis överallt något jag verkligen har svårt att tåla. För att försäkra mig om sol, avkoppling och förbruka upp mina föräldradagar till maxbelopp, så drar jag tillsammans med Måns och de första tre veckorna också goa familjen Line, Albin och Alma till åtminstone Malaysia och Singapore. Måns och mina fyra veckor kommer troligen spenderas på Borneo, men man vet ju inte vad man får för tips när man väl är på plats. Så, vill du hänga med på lite reseäventyr är det bara att fortsätta läsa framöver :) Njut nu innan jul, God Jul, God Fortsättning, Gott Slut och Gott Nytt År! Ses live igen en bit in på 2017 <3 KramKram från backpackergänget

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Sydostasien 2016

19 december 2015 - 16 januari 2016

The Journey

The Journey

1 oktober 2015 - 1 april 2016

Tjena! Jag har bestämde mig att efter ett år med slit och jobb att det fick vara nog, så jag bokade en jorden runt resa. Rivstartar i Bangkok och avslutar i New York.

Australien

Australien

7 september 2015 - 30 juni 2016

Flyger till Cairns och tar oss sedan ner för östkusten mot Sydney och Melbourne. Ska även över till Nya Zeeland en sväng.

Tomas Rydehed
Andreas Gustavsson
Andreas87
Elin Vestman
elin_vestman
Senast aktiv - från Stockholms Centralstation, Stockholm, Stockholms län, Sverige
Mize Samuelsson
Mize