Langkawi

Dag 54: Langkawi
onsdag 3 april 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Idag bär resan av mot den sista destinationen på hela resan: Singapore. Vi lämnar 4 spännande dagar i Langkawi, Malaysia, bakom oss. Har hunnit med att besöka Sky bridge, 3D museum, Underwater world och en krokodilfarm m.m. Sista dagen var tänkt att spenderas på stranden men under

Sol och bad
söndag 3 mars 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Ja, det är vad det hela går ut på. Sol och bad.Igår provade vi frukost på den andra restsurangen, Spice  Market Restaurant.Den är mer inriktad på asiatis/kinesisk frukost. Ingen av oss tyckte väl att detta var en höjdare. Mycket med nudlar, ris, curry och potatis. Men vi blev mätta. Nu

Strandhäng
fredag 1 mars 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej,Idag blev det stranden.Vi occuperar 4 stolar på vägen till frukostrestaurangen. Det finns 2 stycken att välja på. Även jag smakade på "champagnen" vilket visade sig vara en Brut Cuvee från Australien. Skit samma, det var inte så dumt iallafall. Vi har ju fått vår bungalow så långt

Nattmarknad
torsdag 28 februari 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Rättelse! Det var inte vaniljsmak i cigarrerna, men de var goda ändå.Vi hann även med ett besök på en av Taxfreebutikerna igår. Langkawi är ju ett taxfritt område, så här finns många så'na butiker. Vi var ju tvungna att bunkra upp men gin och öl. Och priserna är riktigt bra. Då blir

Langkawi
söndag 25 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej!Om kontrasten mellan Lanta och Bulon var stor så känns kontrasten mellan grannländerna Thailand och Malaysia oändligt mycket större. Iallafall vad vi sett och upplevt än så länge.Vi tog oss via speedboat till Koh Lipe för en omtumlande omlastning till färja som tog oss till Malaysia

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Laaaaaangkawi
tisdag 6 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Här är fint.  Vi bodde i centrum första natten där lokala ville fota oss då dem inte brukar se oss turister :) hehe. Sant.Vi fick iaf polare och allt. Drog sen till en stadsdel nära havet. Mats blev brännd av manet.aj..aj..  Glömt å skriva att Kurt än en gång råkat ut för jäkla sea

segerlundAsien2018 i Segerlund i Asien 2018
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Trang - Kredan och Langkawi.
tisdag 6 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi har bytt land. Är nu i Malaysia.Från Bangkok flög vi till Trang.  Där var det lugnt och skönt och jag hade bokat ett mysigt boende som jag hade fått tips av en tjej om.Nästa dag reste vi med båttaxi till ön Koh kradan, nationalpark. Där kunde man antingen bo på svindyrt lyxhotell,

segerlundAsien2018 i Trang, Kredan, Langkawi
Trang - Kredan och Langkawi

segerlundAsien2018 i Segerlund i Asien 2018
Tio dagar på Langkawi
fredag 5 januari 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Nu är det ett tag sedan jag skrev något. Har gjort mina tio dagar på Langkawi. Såhär länge har jag inte varit på ett och samma ställe utan att flytta på mig. Gjorde visserligen en tripp till norra änden av ön där jag bodde två dagar i en fin bungalow. Annars har jag bott på samma

Sista slappardagen
tisdag 14 november 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det här är sista dagen på Langkawi och vi har försökt njuta maximalt av de varma vindarna, de härliga baden, vandringarna längs vattenbrynet, alla vackra blommor och det fina stället vi bor på. Nu verkar alla ironmen ha dragit vidare. Det har nämligen varit tävlingar här de senaste

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt
Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

MALAYSIA 2019

8 mars 2018 - 6 april 2018

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Singapore-Malaysia-Thailand

Singapore-Malaysia-Thailand

12 januari 2017 - 6 februari 2017

Hej alla härliga följare :D Vi har nu ankommit till Arlanda efter 6 timmars tågresa i snöstormen. Tågresan bestod av massa surr, skratt & flummande! Intag av frukt, räkmacka & skumtomtar 🎅🏻🎅🏻 Nu ska växlas pengar 💰💰 Tack & hej leverpastej!

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

26 december 2016 - 12 februari 2017

För mig är Sveriges vinter utan slalomskidor på fötterna och snö precis överallt något jag verkligen har svårt att tåla. För att försäkra mig om sol, avkoppling och förbruka upp mina föräldradagar till maxbelopp, så drar jag tillsammans med Måns och de första tre veckorna också goa familjen Line, Albin och Alma till åtminstone Malaysia och Singapore. Måns och mina fyra veckor kommer troligen spenderas på Borneo, men man vet ju inte vad man får för tips när man väl är på plats. Så, vill du hänga med på lite reseäventyr är det bara att fortsätta läsa framöver :) Njut nu innan jul, God Jul, God Fortsättning, Gott Slut och Gott Nytt År! Ses live igen en bit in på 2017 <3 KramKram från backpackergänget

Tr
Kakihara