fredag 9 januari 2015 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Hej alla, Här kommer inlägget om våra dagar på Cameron Highland i Malaysia. Något trötta anlände vi till Tanah Rata i Cameron Highland ca kl 21.30 på kvällen. Boendet vi valt var ett enkelt hostel som heter Fathers Guesthouse. Vi fick ett litet rum med 3 enkelsängar och med dusch och

Jonas Komstedt
familjenkomstedt i Asien 2014-2015
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
onsdag 19 mars 2014 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Nu lämnar vi Cameron Highlands, fantastiskt! Regnskogen var underbar! Massa bambu träd och fjärilar. Vattenfall! Målet var att se parasiten/blomman Rafflesia. Finns endast här i hela världen, gick i nästan tre timmar uppåt:) Amazing! Tea plantation var coolt med. Utflykt hela dagen och vi

tisdag 25 februari 2014 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Ja vi söp oss småfulla på stranden till solnedgången.. helt underbart. sista dagen spenderade vi på stranden ;) Resan från Langkawi till Cameron Highlands tog oss ca 12h. Först en taxi resa till hamnen där vi tog en färja över till fastlandet. Sen hoppade vi på en buss som tog oss till

Lotten Eliasson
Lotten.Eliasson i Afrika, Asien USA
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
lördag 22 februari 2014 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Nu har vi kommit till Cameron Highlands och checkat in pa varat hostel, fick ett stort rumt som alla 4 delar pa. Helt okej rum, frascht och bra sangar. Men ingen ac eller flakt sa ar ratt sa varmt, men det blir nog bra till kvallen hoppas vi. Riktigt trevlig receptionist ocksa. Forsta intrycket av

Axel/ellen Berglund/krig
EAtravels i First backpack
Senast aktiv - från Katrineholm, Södermanlands län, Sverige
Malaysia fever
onsdag 27 november 2013 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Nu har vi bytt stad igen! Vad vi flänger runt! Jag ska börja med att berätta om George Town där vi spenderade 4 dagar. George Town ska vara ett mat-Mekka men ärlig talat var jag besviken. Malaysisk mat är inte min kopp te. Det är typ kyckling och seafood i konstiga blandningar. Anders

Cameron Highlands.
måndag 21 oktober 2013 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Efter 14 timmar kom vi fram hit till Cameron Highlands den 19e, alldeles för många timmar mer än vad vi hört att det skulle ta. Väl framme öste regnet ner och klimatet var mycket kallare. Igår var vi på en jättestor teodling, där man på toppen av höjden hade en fin utsikt över

Karin Carlsson
jagkarin i 14 veckor i Sydostasien
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
några hundra serpentinsvängar senare
lördag 5 oktober 2013 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Long time, no see höreni men vi har ju haft så mycket för oss sen sist och jättedåligt internet så det har varit svårt. Men i alla fall, sist jag skrev skulle vi snart hoppa på en buss mot Cameron Highlands, och det gjorde vi! En tidig torsdagsmorgon lämnade vi heta KL för svalkan uppe i

Johanna Stafstrom
jstafstrom i bangkokturochretur
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
I te himmelriket
tisdag 8 oktober 2013 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Hej resedagboken och alla följare! Idag gick vi upp i ottan och åkte på en halvdags utflykt. Första stoppet var ett Buddhist tempel, vi fick gå omkring där inne och till och med ta kort på de guldfärgade gestalterna av buddhastatyer. Andra stoppet var butterflyfarm där det var ett

Josefin  Lind
Joseflin i Sydostasien
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
fredag 1 mars 2013 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Ett väl valt tips ledde oss till Malaysias största teodling, en liten lugn bergsby på 2000 meters höjd över havet omgiven av grönklädda berg och plantager. Denna miljö som vi vistats i de senaste dagarna är fömodligen den vackraste och mest idylliska våra åtta ögon någonsin fått ta

Dag 9
tisdag 4 december 2012 - Cameron Highlands, Pahang, Malaysia

Denna dag blir en guidad tur dag. Samling 9:00 Vi tar bilen högst upp på bergen och för där se en otrolig utsikt. Guiden som är född och uppväxt i regionen berättar mycket om hur det kom sig att de odlar te här, vilka blad de använder osv. Mycket intressant. Vi tar oss sedan ner en

Patrik Sahlin
Patrik72 i Malaysia 2012
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Asien 2014-2015

Asien 2014-2015

12 december 2014 - 24 januari 2015

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna.

Asien & Central Amerika

3 oktober 2013 - 8 maj 2014

bangkokturochretur

bangkokturochretur

19 september 2013 - 23 december 2013

tre vänner, tre månader, ett asien

Sydostasien

Sydostasien

30 september 2013 - 18 november 2013

14 veckor i Sydostasien

14 veckor i Sydostasien

7 september 2013 - 13 december 2013

Här kan ni följa min och Johannas resa genom Thailand, Malaysia och Vietnam.

Aids On A Race

Aids On A Race