Tioman Island

Relalalalaxa.....del 4
torsdag 11 oktober 2018 - Tioman Island, Pahang, Malaysia

Regnet öser inte ner när vi vaknar. Hoppfullt inför snorklingen. Först frukost. Och nu börjar molnen hopa sig.Vi hoppar av snorklingen 10-12 och chansar på lite sol på eftermiddagen.Områdets ödla, en Monitor Lizzard, dyker upp igen vid 2 tillfällen under dagen. Men nu är det inte den

Relalalalaxa.....del 3
onsdag 10 oktober 2018 - Tioman Island, Pahang, Malaysia

För att uppskatta fint väder behöver man uppleva en regnig dag också.Och det gjorde vi idag.Redan i natt fick vi en förvarning då rejäla skurar med åska drog förbi.Fortsatte under förmiddagen. Uppehåll någon timme efter lunch. Precis så vi hann ut i solstolarna en timme innan det drog

Relalalalaxa.....del 2
tisdag 9 oktober 2018 - Tioman Island, Pahang, Malaysia

Frukost och sedan ner på beachen för å slappa.Passerar ett rum på vägen dit och inser att dom inte kan nåt om engelsk fotboll härborta. Leeds ska det ju va. Nu vet dom det i alla fall. Tar ner skylten själv annars.Sedan verkar det som om vår busschaufför är här också och bryter mot

Relalalalaxa
måndag 8 oktober 2018 - Tioman Island, Pahang, Malaysia

Idag har vi bara latat oss.Hälsat på vår nya flygande granne, vår krälande granne och vår tjattrande granne. Solat och badat samt käkat. StegräknareBritten 9 003 stegNiclas 9 875 steg(funkade bra med snöret 😉)

Från stad till ö
söndag 7 oktober 2018 - Tioman Island, Pahang, Malaysia

Frukost på lokala kineshaket bredvid hotellet. De kunde ingen engelska och vi kunde ingen kinesiska.......så frukosten blev som den blev. Vi visste inte vad vi beställde men Britten fick någon form av pannkaksbröd som man skulle doppa i en curryröra och jag fick en hög glasnudlar med kött,

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Hemulen