Pinang

Chilling in George Town
torsdag 12 april 2018 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Whenever you find good food you find good people. I don't know if this is a saying but it should be! I spent the better part of 10 days in Georgetown and around with moat of the time consuming great food, chatting with locals or meeting new friends around the hostel. Here I once again fell in love

Kinesiska nyåret
lördag 17 februari 2018 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Vi går nu in i hundens år enligt kinesiska kalendern och vi är på plats och firar detta i Georgetown Penang dit många kineser i Malaysia kommer för firandet. En pittoresk stad med stadskärna i kolonial stil. 30 grader i skuggan. God mat på food court till billig penning! Värme och mat

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Julaftonsfirande
tisdag 26 december 2017 - Pinang, Malaysia

Julafton har varit och det jag älskar med julen har jag fått vara utan dvs umgås med familjen, äta god mat och massa ljus som lyser upp i vinter mörkret. Istället byttes det ut mot strålande sol, djungeltrekking, sandstränder och turkosa hav. Jag har verkligen inte haft någon julkänsla

Det levande och ofrivilliga parasollet
lördag 23 december 2017 - Batu Feringghi, Pinang, Malaysia

Lite halvmulet väder här i Batu Ferringhi, men solen tittar fram ofta så jag har spenderat de två senaste dagarna på stranden. Bara sola och bada. Väldigt vackert här så jag har promenerat längs stranden och solat på lite olika ställen för att få se utsikten. Eller har försökt se

Thanks Malaysia, we had a blast!

Nu sitter vi på flygplatsen i Penang för att ta oss till KL, där vi har en layover i 3 timmar. Slutdestination är Phuket, som vi förhoppningsvis bara ska spendera en natt i. Ni får veta mer sen. Vi vaknade lagom idag, typ 9. Åt frukost och sen mötte vi upp Peter och Ray, letten som vi

George Town
måndag 13 februari 2017 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Hej på er! I förrgår var vår första dag i Georgetown och som vi brukar göra när vi kommer till ett nytt ställe så började vi dagen med att gå! Vi gick runt i staden och kollade på all den gatukonst som staden är känt för. Riktigt häftigt att se motiv på katter, cyklar, barn lite

Master of the mints
lördag 3 december 2016 - Georgetown, George Town, Pinang, Malaysia

Efter lite vila igår blev det ut på stan för att hitta lite gott indiskt käk i närheten av Little India. Naan och masala för min del och belgiskan tog tandorikyckling. Mycket gott såklart och för inga pengar. Efter det drog vi till en gata i närheten av boendet som heter Love lane, där

Kakihara i Hunt for Orang Pendek
Islands in the stream
fredag 2 december 2016 - Pinang, Malaysia

Det fortsatte regna lite smått under hela gårdagen. Jag käkade lite gott på några streetfood ställen nära hostelet för inga pengar alls tillsammans med några andra från boendet. På aftonen invaderades stället av vaf jag antar var en gymnasieskolklass från Kina. Högljudda som bara

Kakihara i Hunt for Orang Pendek
Mat och streetart i Penang 24-26 februari
fredag 26 februari 2016 - Pinang, Malaysia

Den 24 februari tog vi båten från Langkawi till ön Penang som ligger ca 2,5 timmars båtfärd söder om Langkawi. Penang är, precis som Langkawi, inte ett ställe som man åker till för att främst sola och bada. På Penang (närmare bestämt i George Town) njuter man istället av streetfood,

Jesper Johanson
JeppeVeronica i Sydostasien 2016
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Framme i Malaysia nu mot ön!
torsdag 3 december 2015 - Butterworth, Pinang, Malaysia

Båda två är väldigt sega efter den långa tågresan men vi hoppar på färjan över till ön Penang där vi också checkar in på billigt hotell och äntligen får ta första doppet i havet????

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Sydostasien 2016

Sydostasien 2016

29 januari 2016 - 31 mars 2016

Asien med bruden!

Asien med bruden!

30 november 2015 - 13 maj 2016

Jag och tjejen ska åka genom Asien tillsammans, försöka se och göra så mycket vi hinner och har råd med:) börjar i Bangkoks sedan direkt till Malaysia sen får vi se vart vinden bär oss!??

Penang

26 mars 2015 - 30 mars 2015

Asien 14-15

Asien 14-15

14 december 2014 - 7 januari 2015

Detta är vår första långresa tillsammans. Länderna vi ska besöka är Malaysia, Kambodja, Vietnam och Singapore.

Kakihara
Tage Berdenius