Pulau Pinang

Chilling in George Town
torsdag 12 april 2018 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Whenever you find good food you find good people. I don't know if this is a saying but it should be! I spent the better part of 10 days in Georgetown and around with moat of the time consuming great food, chatting with locals or meeting new friends around the hostel. Here I once again fell in love

Kinesiska nyåret
lördag 17 februari 2018 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Vi går nu in i hundens år enligt kinesiska kalendern och vi är på plats och firar detta i Georgetown Penang dit många kineser i Malaysia kommer för firandet. En pittoresk stad med stadskärna i kolonial stil. 30 grader i skuggan. God mat på food court till billig penning! Värme och mat

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
George Town
måndag 13 februari 2017 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Hej på er! I förrgår var vår första dag i Georgetown och som vi brukar göra när vi kommer till ett nytt ställe så började vi dagen med att gå! Vi gick runt i staden och kollade på all den gatukonst som staden är känt för. Riktigt häftigt att se motiv på katter, cyklar, barn lite

Penang
lördag 10 maj 2014 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

[b]Penang[/b] är speciellt känt för sin mat; malaysisk, indisk och kinesisk. Men vi kom som sagt hit för att få ligga och steka och det är också det vi gjort och ätit en massa gott! Tillslut kom vi fram till Penang, som ligger på Malaysias västkust. Vi tog en båt över till ön, till

Penang, Malaysia
lördag 1 mars 2014 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

28 februari - 2 mars Efter en 5 h lång resa från KL till Georgetown på ön Penang i en otroligt sliten buss var vi glada att komma fram. Även på detta hotellet var de snälla och fixade rum till oss även fast vi kom redan vid kl 6 på morgonen. Efter en sen frukost gick Vilgot, Sander och

Tove
tovelotta i Asien 2014
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Kuala Lumpur
lördag 1 mars 2014 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

26-27 februari. Vi spenderade två långa dagar i KL. Martin och Sander njöt av poolen på hotellet fram till eftermiddagarna medan Vilgot, Tove och Agneta har varit ute på sightseeing. Jämfört med Singapore kändes KL väldigt smutsigt, varmt och slitet och det kryllade av bilar och

Tove

litesydostasien i litesydostasien
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Summering Penang
måndag 30 december 2013 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

MÅNDAG 30/12 Då sitter vi på båten som ska ta oss till Langkawi och det är dax att summera våra dagar på Penang. När vi reste hemifrån hade jag studerat Penang ganska flitigt på nätet och läst att här fanns fina stränder, bra snorkling och fin natur. Den fina naturen fanns verkligen

Shopping,sightseeing och beach på Penang
tisdag 17 december 2013 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Nu har vi spenderat 4 dagar på Penang och vi tycker att vi börjar förstå hur livet här fungerar. Första dagen tog vi oss in till Georgetown och besökte fortet Cornwallis och åkte cykel riksha till old Towns. Det var väldigt varmt och jobbigt så vi begav oss tillbaka till hotellet på

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Asien 2014

Asien 2014

22 februari 2014 - 2 maj 2014

Hela familjen åker till Singapore, Malaysia, Thailand och Indonesien i två månader för mycket sol, bad och aktiviteter. Mormor följer med de tre första veckorna, sedan blir det besök hos morfar i Thailand innan vi avslutar en månad själva i Indonesien.

litesydostasien

litesydostasien

30 december 2013 - 4 juli 2014

Joel, Basse och Filip. Nu för tiden är det minus Filip.

Till Sydostasien and back again - a hobbitstale by Andrea & Anders

Till Sydostasien and back again - a hobbitstale by Andrea & Anders

30 oktober 2013 - 8 januari 2014

Runt i Malaysia

Runt i Malaysia

3 december 2013 - 1 januari 2014

Vi flyger till Kuala Lumpur och direkt vidare till Singapore. Därefter ska vi besöka Pangkor, Taman Negara, georgetown, langkawi, koh lipe för att sedan avsluta i Kuala Lumpur.

30 september 2013 - 18 november 2013

Rundresa Asien

Rundresa Asien

15 november 2013 - 29 december 2013

Vi besöker Singapore, Malaysia (Kuala Lumpur och Georgetown, Penang), Thailand (Nakhon Si Thamarat, Hua Hin och Bangkok).

14 veckor i Sydostasien

14 veckor i Sydostasien

7 september 2013 - 13 december 2013

Här kan ni följa min och Johannas resa genom Thailand, Malaysia och Vietnam.

Tr
Kakihara