Tanjung Bungah

03/03-11
torsdag 3 mars 2011 - Tanjung Bungah, Pinang, Malaysia

Det blev frukost på det vanliga stället. Sedan letade jag upp Hard Rock Cafe, ja det finns ett här. Jag köpte en vit munktröja med trycket Hard Rock Cafe Penang! Hur coolt är inte de da? :D Jag gick sedan tillbaka längs stranden till guesthouset och chekade lite mail osv. Därefter var det

Markus Dahl
Mr.Dahl i Asien 2010-2011
02/03-11
onsdag 2 mars 2011 - Tanjung Bungah, Pinang, Malaysia

Jag åt frukost hos mitt stamställe. En engelsk frukost för 12 ringis (ca 25 kr), inte helt fel! Jag lämnade sedan in tvätt på ett tvätteri. Det låg en resebyrå precis intill, jag gick in för att se vad dom har för turer. Han som jag lämnade min tvätt hade resebyrån också, haha

Markus Dahl
Mr.Dahl i Asien 2010-2011
söndag 26 december 2010 - Tanjung Bungah, Pinang, Malaysia

Nu har vi äntligen fått lite varmare väder på penang. Vi startade i batu ferringhi på ett hostel. Tyvärr var poolen under rengöring så vi fick ligga på stranden, inte så illa det heller i för sig. På kvällarna var det nattmarknad och vi gav oss iväg med varsin 10:a (20 kr) för att

Sista dagen på Penang
söndag 4 april 2010 - Tanjung Bungah, Pinang, Malaysia

Vilodag. Vi både har begynnande förkylningar – Nillan med halsont och jag med lätt rinnande näsa. Efter frukost sov vi några timmar sedan blev det bokläsning och en kopp te. Vid fem ringde Lee och sa att klockan 17.45 var det uppställning i lobbyn. Vi skulle till Golden Sands hotel ett

Första veckan
söndag 21 mars 2010 - Tanjung Bungah, Pinang, Malaysia

1 vecka har gått och vi försöker summera. Vi har bott in oss i vår lägenhet. Försökt göra den lite mer personlig med lite egna som prylar.Den börjar kännas som hemma. Vi känner oss också allt mer hemma på själva hotellet, vi har lärt känna stora delar av personalen vilket så klart

Malaysia

Malaysia

16 december 2010 - 10 januari 2011

Asien 2010-2011

Asien 2010-2011

18 september 2010 - 7 mars 2011

Jag har länge drömt om att ut och resa på egen hand. Detta blir verklighet hösten 2010, då jag beger mig mot Asien.

Bröllopsresan

Bröllopsresan

27 mars 2010 - 18 april 2010

Ja det är inte Gunilla och jag som ska gifta oss :) Det fixade vi för 35 år sedan i år. Nej, det är vår australiske student Eric - fast nu är han yrkesofficer i den australiska flottan. Precis som hans blivande fru Louise. De gifter sig på Penang i Maslaysia. Vi ska även åka till Borneo och förhoppningsvis få se några orangutanger. Naturligtvis passar vi på att ta en sväng i KL, som vi globe trotters :)), kallar Kuala Lumpur. Sista asienstoppet blir i Hong Kong. Som extra bonus kommer vi att få träffa, och resa tillsammans med, våra australiska vänner. Vi ser med spänning fram mot resan.

13 mars 2010 - 18 juli 2010

Orsaken till resan är 4 månaders jobb på Penang för en av oss. Vi andra (fru och två barn på fem och 1 år) följer mer än gärna med som sällskap och kommer spendera dagarna vid poolen, stranden eller göra små utflykter. Kvällar och helger skall vi tillsammans alla fyra göra utflykter och utforska både ön och andra spännande resmål i närheten.