Kota Kinabatangan

Marvelous biodiversity!
torsdag 3 december 2015 - Unnamed Road, Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

As I have mentioned in a previous note there are patches of rainforest along Sungai Kinabatangan. Now experiencing one of those patches from the waterfront. Wondrous! Oh, yeah. And they have a Christmas tree in the reception of the lodge where we are staying.

3 dagar i djungeln - andra dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 2. Del 1.Klockan ringer 5.15. Dags att dra på kläder igen. Det är iskallt i rummet av en väldigt effektiv Ac. Vi går tysta på träbroar tillbaka till floden och sitter där en stund och njuter av att se djungeln sakta vakna till liv när solen går upp. Vi går ombord på båten igen och

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sverige
3 dagar i djungeln - första dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 1. Del 1.Vid 9.30 blev vi upphämtade för att åka till Gomantong cave, också kallad batcave. Först ett stopp på en malaysisk mataffär, alltså en riktig, inte den för turister. OMG - vilket liv, vilka dofter, vilket kaos.. om det här är deras vanliga ställe måste de vara mäkta

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sverige
Kinabatangan river dag 2 (dag 6)
lördag 2 maj 2015 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Vi är uppe än en gång tidigt. Denna dag åker vi också flodbåt upp för floden men vi viker snart av in på en liten biflod som tar oss till en oxbow lake (oxbåge sjö, även kallade billabongs i australien). Dessa sjöar bildas när flodens svängning blir så krökt att floden kan ta en

Matthias Svegbrant
Zveg i Underbara Borneo
Senast aktiv - från Placencia, Stann Creek, Belize
5-6 november Nature Lodge Bilit, Kinabatang river
onsdag 5 november 2014 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Onsdag 5 November 2014 Lång transport med taxi, buss och taxi till Nature Lodge Bilit vid Kinabatangan River. Blev ett missförstånd mellan vår reseagentur och lodgen, så vi fick vänta drygt två timmar vid ett vägcafé. Alla är hela tiden vänliga och hjälpsamma, och många var så

Hanna
Hamamamo i Malaysia Thailand
Kitanabang River
fredag 16 maj 2014 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Hela Sabah består till 90% av oljeplantager, vilket har gjort att det rika djurlivet som finns här har fått maka på sig och tränga ihop sig längs floden Kintanabang River. Så, lika tragiskt som situationen är, lika perfekt är det för turer för att se djurlivet. Så här bodde vi tre

Erik Agrell
ErikAgrell i Borneo
Senast aktiv - från Ko Mak, Trat, Thailand
Etapp 4, 18-21/3, Barefoot Sukau lodge, Kinabatangan
tisdag 25 mars 2014 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Efter att ha blivit skjutsde till LD i regnet, så fick vi låna toan på BRLs kontor och de hjälpte oss att ringa till Barefoot lodge och meddela vilken buss vi skulle komma med. Alla är väldigt hjälpsamma och måna om att det ska bli rätt. När vi stod och väntade på bussen i regnet, så

Marie Lönnberg
MarieL64 i Borneo, 50 år
Senast aktiv - från Särö, Hallands län, Sverige
Sukau
måndag 10 februari 2014 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

7/2 Javisst blev det i dopp i havet! Härliga vågor var det också. Blå flagg på stranden vilket betyder "warning marine animals" och det betyder what?? Idag firar vi Ebbe som nu flyter på rygg och simmar fint under vattnet mellan mamma och pappa!!! Heja Ebbe! Solskyddsfaktor 50 på barnen kan

Skolbesök i Malaysia
fredag 13 september 2013 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Sometimes the lady fortune smiles at you. Two days ago we went down to pay our bill for the hostel. We had booked a flight for the day after. In the lobby we met a man, Anandan, who was a friend with the owner. It turned out that he was working for the school administration system. In Malaysia as

Kinabatangan
tisdag 10 september 2013 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

After the first nigth i Sandakan we visit the fish market across the street. There we bought tuna, scrimps and som clams. For lunch we made a spicy rice and scrimp dish and for dinner tuna and fried potatoes. The third day we went for a two day one night river expedition. We started at Sukau Kota

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Familjebackpack i Malaysia -18

Familjebackpack i Malaysia -18

2 juni 2018 - 1 juli 2018

Underbara Borneo

Underbara Borneo

27 april 2015 - 12 maj 2015

Ett berg, en ö, en flod, och två olika regnskogsreservat.

Malaysia Thailand

Malaysia Thailand

26 oktober 2014 - 31 december 2014

29 april 2014 - 8 juni 2014

Vänstervarv i Asien 2014

Vänstervarv i Asien 2014

31 januari 2014 - 27 februari 2014

Start och mål i Singapore. Däremellan Borneo, Langkawi, Kho Lipe och Kuala Lumpur.

Asien och Sydamerika

Asien och Sydamerika

22 juli 2013 - 1 juli 2014

Borneo, 50 år

Borneo, 50 år

7 mars 2014 - 28 mars 2014

Jag kommer att fira min 50års dag (10/3) i Kuala Lumpur och på Borneo! Jag kommer att ha sällskap av min käre man sedan 30 år tillbaka, men han kommer att ha en liten mer tillbakadragen roll på denna resa ;-) En resa som vi kanske bara gör en gång i livet, och som kommer att göras helt enligt mina önskemål. Tidigare resmål har legat i europa (främst Italien), så detta blir första gången vi åker till en annan världsdel! Just nu har jag svårt att besluta om när man ska boka allting: är det bättre/billigare att boka nu (om det ens går, 1 år i förväg)så att man är säker på att få plats, eller vänta till vintern och kanske få ett bättre pris, men riskera att det är fullbokat? Jobbiga i-lands problem ;-) Jag vet vad jag vill göra i alla fall: bo i djungeln och se massor av exotiska djur och växter, bada, sola, dyka (ta dyk.cert.!), shoppa, äta o dricka gott mm! Hoppas tiden kommer att räcka till!

Mellrits i Malaysia 2012/13

Mellrits i Malaysia 2012/13

22 december 2012 - 12 januari 2013

6 februari 2012 - 8 mars 2012

Lite bad, lite kultur och en hel del naturupplevelser med orangutanger och regnskogar, spännande !!

116
108