Top spot och Drunken Monkey
torsdag 8 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

En kväll hamnade vi på puben Drunken monkey som var ett trevligt ölhak där vi även träffade Denver och Lori från Irland. Vi följde mes dem till Top spot som är en halv inne/halvt ute seafood restaurang på taket på en byggnad. Maten var fantastiskt god, så bra att vi tog med hela

Bako National Park
måndag 5 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Äntligen har vi fått se näsapor. Detta har vi sett fram emot länge 🐒🌴Igår åkte vi till Bako nationalpark för att vandra, se djur i sin naturliga miljö och övernatta i djungeln. Upplevelsen var helt otrolig. Naturen är så vacker att det är svårt att beskriva och bilderna gör den

Matang Wildlife Center
lördag 3 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Vi fick upp tidigt för att åka till Matang Wildlife Center, ett ställa som tar hand om ”high protected animals” vet inte om det ärsamma som utrotningshotade, som är sjuka, skadade eller blivit omhändertagna från olaglig hantering av djuren, oftast är det en kombination av de tre 😞

Borneo
fredag 2 mars 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Efter en natt i Kuala Lumpur, vid flygplatsen så är vi på Borneo i staden Kuching där vi ska vara till den 9 mars. Vi har hyrt en lägenhet som är väldigt fin och rymlig. Det är en liten bit att gå till down town men ingen större fara, vi vänjer oss nog snart vid luftfuktigheten 😓Det

Djurliv
onsdag 21 februari 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Redan andra dagen på Borneo fick vi vara med om ett spännande möte. Vi besökte ett center/park vars syfte är att stärka orangutanger på olika sätt för att förhindra att stammen försvinner totalt. Det var väldigt häftigt att komma dessa fascinerande djur så nära... orangutang betyder

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Kuching, Borneo
fredag 30 september 2016 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Nu på Borneo och mer exakt i Kuching i Malaysiska deken av Borneo (Sarawak). Vandring i regnskog, bad i vattenfall. Massor med djur och insekter har dykt upp längs vägen. Maten är god. Mycket chili och exotiska kryddor. Människorna här är också väldigt vänliga och vill gärna hjälpa till

Per Bråmå
mergulan i Asia 2016
Senast aktiv - från Milano, Lombardiet, Italien
Kryssningsfartyget har landat
söndag 11 januari 2015 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Så var den trygga verkligheten i Kuala Lumpur slut... Efter att ha spenderat ett par dagar där, så har jag nu våghalsigt nog tagit mej över till Malaysiska delen av Borneo, nåja, kanske inte världens största grej men eftersom jag flög med Air Asia som störtade för någon vecka sedan på

Jens Nilsson
Lilla Vargen i Katastrof...
Senast aktiv - från Narviks kommun, Nordland fylke, Norge
söndag 19 januari 2014 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Kuching kallas kattstaden. Det finns mycket katter och kattstatyer. Vi gick och kollade på malaysiska kakor och köpte en. Den var god. Vi åkte båt över en rätt stor flod.

Ebbe Torpel
EbbeT i Borneoresan
Senast aktiv - från Malay, Västra Visayas, Filippinerna
Bako nationalpark
fredag 24 januari 2014 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Vi började med att åka Buss i en timme. En manhademed sig fyra durian. Det luktade förfärligt. Sen åkte vi båt. Det var ganska vågigt. Sen var vi framme. Vi gick två turer i djungeln. Vi såg coola växter, näsapor, skäggapor och eldflugor. Den 19/1 åkte vi tillbaka till Kuching då

Albin Torpel
AlbinT i Långa asienresan
Senast aktiv - från Kalibo, Västra Visayas, Filippinerna
onsdag 15 januari 2014 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Vi åkte till Kuching den 15/1. Kuching kallas även kattstaden. Denna tid i Kuching är inte så intressant så jag hoppar över att skriva om det. Efter Bako åkte vi till Kuching igen. Då åkte vi båt över floden. Där tittade vi på när de gjorde särskilda Kuching kakor.

Albin Torpel
AlbinT i Långa asienresan
Senast aktiv - från Kalibo, Västra Visayas, Filippinerna
Thailand och Malaysia 2018

Thailand och Malaysia 2018

30 januari 2018 - 20 mars 2018

Familjen Willman: Jessica, David, Neo 9 år och Minna 6 år (fyller 7 år under resan) ska iväg på en 7 veckor lång semester till Thailand och Malaysia :)

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Asia 2016

Asia 2016

16 september 2016 - 17 oktober 2016

Med fokus på strand, mat, dryck, vandring, djur och natur. Tre länder ligger i programmet att besöka. Maldiverna, Malysiska Borneo och Taiwan. Häng med!

Katastrof...

Katastrof...

7 januari 2015 - 21 februari 2015

Another year, another country... Tänkte ta en sväng ner till Sydostasien igen, närmare bestämt Malaysia och Kambodja (och nej, otroligt nog har jag inte varit där innan trots allas övertygelse att jag redan besökt alla länder i världen...) Största utmaningen blir väl att flyg dit, med tanke på att Malaysia nu har tappat tre flyg på ett år tid... tur att jag flyger med Thai dit... Tydligen har strandlinjen flyttats rätt långt inåt landet på vissa ställen eftersom det har varit översvämning också... så vad f-n ska man dit och göra egentligen??? Nu är det ju så att stora rubriker i tidningen inte alltid betyder att ett helt land är åt helvete, man får bara omplanera och anpassa sej lite :)) Och det är ju inget nytt :))

Långa asienresan

Långa asienresan

10 januari 2014 - 15 april 2014

Borneoresan

Borneoresan

10 januari 2014 - 15 april 2014

Vi ska åka till platser på och runt Borneo

A taste of Asia

A taste of Asia

29 januari 2013 - 7 mars 2013

Vår resa går denna gången till Thailand, Cambodja, Malaysia (Borneo, Langkawi & Penang), Indonesien (Bali) och Singapore.

Leverera nu Asien!

15 augusti 2012 - 31 augusti 2012

Malaysia, igen =)

Malaysia, igen =)

29 juni 2012 - 4 augusti 2012

Dykning på riktigt, äntligen!

亚答街57, Kuching, Sarawak, Malaysia
326