Siburan

Orangutanger, djungel och äventyr på Borneo!
söndag 30 september 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Hejsan! Har precis kommit hem från en veckas semester från pluggandet på Borneo, läs gärna på: http://mikaelaisingapore.tumblr.com/ lösen mikaela1234 kramar!

Kuching
fredag 17 augusti 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Hejsan! Så nu är vi på Borneo och i Kuching. Det är en liten fin stad med mycket affärer och restauranger. Ramadanbuffe på Hilton hotell var bra men vi var de ända som drack vin.. =) Vi har varit på kajakutflyckt i djungeln och det gick bra förutom att vi välte kanoten en gång...

Borneo, baby!
onsdag 15 augusti 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Efter en underbar 26 timmars flygresa med 3 mellanlandningar har vi, jag och min alskade Jakob, nu myst runt var forsta semesterdag i Kuching. Redan pa flyget till Kairo (forsta strackan) insag jag att det var Jakob som var huvudpersonen pa denna resa.. Vi flyger med Egypt Air, vilka rent

Maria Wigström
RicenShine i Jag ser ljuset!
Senast aktiv - från San Juan, Puerto Rico
Snart på väg från Sarawak till Sabah....
tisdag 7 februari 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Först buss, sedan båt till Bako Nationalpark. Där trekkade vi 6 km i djungel och regnskog, tog 3,5 tim, jobbig terräng kan man säga. Dessutom tidvis regn, men vi kom snart underfund med att skippa regnkläder. Man blir då lika våt inifrån som utanpå, våtvarmt omslag s a s. Vi träffade

Christina Och Folke Skredsvik
Christina_och_Folke i Singapore-Malaysia 2012
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Väska på drift....
lördag 4 februari 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Igår lämnade vi Singapore och satte oss på flyget hit till Kuching, Borneo. Resan gick bra ända tills vi skulle fylla i immigrationsblanketterna, då var de slut och vi blev försenade till bagagebandet. När vi kom dit stod där en vakt med en av våra väskor, den enda som fanns kvar på

Christina Och Folke Skredsvik
Christina_och_Folke i Singapore-Malaysia 2012
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Djungelturister
måndag 18 april 2011 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Hejsan alla När vi landade i Kuala Lumpur för två veckor sedan kollade en indisk kvinna passen, sedan bokade vi en shuttelbuss av en malajisk kvinna i muslimsk hijab. Bussen kördes av en en kines. Här är det mångkulturellt på riktigt. Eller i Malaysiska siffror - 60% malajer, 25% kineser,

jonasochlena
jonasochlena i Österut
Senast aktiv - från Hải Quế, Quang Tri, Vietnam
Course start
måndag 21 februari 2011 - Siburan, Sarawak, Malaysia

I will make a resume of several days so this is for 21 Februari until 23rd. This was the start of the course tropical ecology. We initiated with a briefing at Kuching and traveled to Bako National Park where we stayed until the 23rd. First of all I really enjoy this weather. Even though sweat had

Cristian Jaramillo
Crille_man i Borneo och Australien
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Kuching, orangutangerna i Semenggoh och Bako nationalpark
fredag 31 december 2010 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Dagen därpå flög vi från Sandakan till Kuching i delstaten Sarawak via Kota Kinabalu. Vi hade bokat ett enkelt boende på B&B Inn i stadens backpackerområde. Kuching är en fin stad med många kinesiska och hinduiska tempel och förstås moskéer, eftersom Malaysia är ett multikulturellt land

Maria Sandberg
miasan i Peking i oktober
Byte av hostel samt möte med "Skogsmänniskan"
lördag 7 augusti 2010 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Hejhej, idag flyttade vi över till Borneo Seahare & Adventure, vårt traditionella hostel där vi tidigare bott under resor till Kuching. Wesley och Teresa lika vänliga och hjärtliga som vanligt, mycket trevligt att återse dem. Eftersom gårdagens vildag gjort gott för (eller mot)

Tommy Hansen
sw2h i Sydostasien 2010
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Singpore och Borneo (Sarawak)
lördag 10 april 2010 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Hej hallå Hoppas allt är bra! Har hört att våren äntligen kommit så det måste ju kännas skönt! Nu är vi i staden Kuching på Borneo (delstaten Sarawak) och njuter av vacker natur! För ungefär en vecka sedan lämnade vi Bangkok efter att ha åkt båt, gått runt i parker och ätit god

Daniel Blomfeldt

31 juli 2012 - 15 maj 2013

Malaysia runt

Malaysia runt

9 augusti 2012 - 11 september 2012

Hejsan! Jonas och jag ger oss ut på en längre resa runt Malaysia. Vi ska bo i bland annat Kuala Lumpur, Borneo och Perhentian Island.

Singapore-Malaysia 2012

Singapore-Malaysia 2012

30 januari 2012 - 1 mars 2012

Tanken är att besöka Singapore, Borneo och Kuala Lumpur.

Borneo och Australien

Borneo och Australien

16 februari 2011 - 2 april 2011

4 veckor i Borneo och sedan 2 i Australien eller mer specifikt Queensland!

Österut

Österut

26 december 2010 - 15 juni 2011

Peking i oktober

Peking i oktober

5 oktober 2010 - 29 mars 2011

Jag anlande till Peking tidigt pa morgonen for ca 1 vecka sedan, aningen forvirrad och omtocknad av att se kinesiska tecken overallt. Forsta dagen gjorde jag ett forsok att aka tunnelbana men pa vag ned i trapporna vande jag och bestamde mig for att ta en taxi istallet da jag inte kunde se nagon tunnelbanekarta med vasterlandskt alfabet..vilket visade sig finnas nar man kom langre ned i biljetthallen. Att aka t-bana i Peking kostar 2 kr for en enkelbiljett. Peking var en positiv overraskning och visade sig vara en fantastisk storstad med en blandning av gammalt och nytt, kultur och historia och mycket bra och billig shopping som jag tyvarr pga min backpackerbudget var tvungen att avsta ifran. Det var svensk sommarvarme i Peking pa dagarna och temperaturen gick upp till over 20 grader. Pa morgnar och kvallar sjonk temperaturen lite men det var anda relativt milt. Peking har bevarat nagra av de gamla bostadsomradena, hutongerna som ar valdigt trevliga att strosa runt i.

Sydostasien 2010

Sydostasien 2010

23 juli 2010 - 20 augusti 2010

Singapore, Kambodja, Malaysia (Sarawak och Kelantan)

Sydostasien runt på 276 dagar

Sydostasien runt på 276 dagar

30 augusti 2009 - 1 juni 2010

Jag (Daniel Blomfeldt) och Erik Kotka ska åka runt i Sydostasien, jobba som volontärer samt utsätta oss för alla äventyr vi kan komma över.