North Central Province

solsken o dykning
måndag 11 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Solade på förmiddagen. Gick ut till sandbanken som är en bit ut i vattnet.På eftermiddagen gjorde jag ett dyk. Rätt lätt, men mitt första vrakdyk...Dök genom grotta först. Såg inga märkvärdigare djur än fiskar av alla möjliga slag. Testade hur min nya kamera fungerar under vattnet.

Bästa dyken
lördag 9 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Har gjort de bästa dyken i mitt liv. Så galet vackert. Kanoniskt. Hajar, sköldpaddor, rockor, alla supervackra fiskar i alla färger. Alla fula fiskar som parrotfish och gigantiska napoleonfisken. Stor var även de humrar som lurade under korallerna. Såg bläckfisk och muränor. Efter dyker

Åska o regn
fredag 8 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Vaknade mitt i natten av rejäla åskknallar och blixtar. Det spöregnade och med plåttak över rummet är det omöjligt att sova. Åskan pågick även på förmiddagen. Jag gick ut vid lunchtid då det fortfarande var helgrått, men regnet hade avtagit. På beachen var det ändå redan fullt.

Uppe med tuppen
torsdag 7 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Vaknade och tittade på klockan (telefonen). 0753. Jag hade satt alarmet på 8 så då var det ändå dax att kliva upp. Taxin till färjan var beställd till kl 9 så det fanns inte mycke tid till att dra sig.Jag klev upp, packade ihop de få sakerna jag hade dragit fram, redo att åka så snart

Maafushi island
tisdag 20 september 2016 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

På semester, äntligen. Nu på Maldiverna och på ön Maafushi. Bor på ett fint Guesthouse med 4 rum. God maldivska frukost. Det behövdes 2 färjor för att komma hit. Vädret har varit omväxlande med rhällregn och strålande sol. Skinnet har delvis blivit rött :(. Härlig snorkling har det

Per Bråmå
mergulan i Asia 2016
Senast aktiv - från Milano, Lombardiet, Italien
Maldiverna - Sun island
måndag 1 december 2014 - Nalaguraidhoo, North Central Province, Maldiverna

Direktflyget från Singapore till Male (ca 1000 kr p/p) fortlöpte utan större incidenter och vi var utan TV för första gången på resan. Detta medförde att vi tvingades sova välförtjänt sömn nästan hela resan. På Male airport gjorde vi det man först bör göra som turist, alltså gå

Ändrade planer i mitt schema!
torsdag 23 januari 2014 - Thulusdhoo, North Central Province, Maldiverna

Hej igen! Tanken var juh att ägna mina sista dagar här på Thulusdhoo MEN så blir de ikke! Jag drar tillbaka till Malé imorgon för att testa lite nya dykställen och dyka med lite nytt folk framförallt. Här i Thulusdhoo har de blivit 5st dyk. Dessa dyk har bjudit på många STORA

Nytt hotell i Paradiset!
lördag 18 januari 2014 - Thulusdhoo, North Central Province, Maldiverna

Hejsan! Nu är jag ensam! Min mor flydde Maldiverna igår och idag har jag kommit till en ny inhemsk muslimsk öde ö, Thulusdhoo är namnet. Här kommer jag att spendera mina sista 10 dagar här i paradiset. Denna sista tid kommer att ägnas år i största del dykning. Det blir dykning både dag

MALDIVERNA!

PARADISE!

Josefine Wiberg
Josefinewiberg i Kia o Jos second time around
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Strandsatta
söndag 31 oktober 2010 - Meerufenfushi, North Central Province, Maldiverna

Fördelarna med att åka två familjer tillsammans på semester är många. Två av dem är trevligt sällskap vid måltiderna och möjligheten till "barnvakt". Det sistnämnda utnyttjade Stefan och jag i fredags då vi åkte på en Robinsonötur tillsammans. En kvart med motorbåt från Meeru

Maria, Stefan Och Simon Wallin
swamol i Maldiverna
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Asia 2016

Asia 2016

16 september 2016 - 17 oktober 2016

Med fokus på strand, mat, dryck, vandring, djur och natur. Tre länder ligger i programmet att besöka. Maldiverna, Malysiska Borneo och Taiwan. Häng med!

2014 - Asiatiska storsdäder och sol

2014 - Asiatiska storsdäder och sol

1 november 2014 - 11 december 2014

Varken jag eller Anna kunde skjuta på semestern till nästa år så vi får köra en akutresa på 6 veckor. När vi har så få dagar att utnyttja vill vi gärna åka till ställen vi kan njuta av och koppla av på. Dyra flygbiljetter är inte heller ngt vi vill köpa då det är så få dagar... så ca 13000 p/p (slutade dock på 18000 p/p). Efter denna resa hamnar jag på 102 länder (3 nya). Anna börjar komma upp sig rejält, får 4 nya länder och hamnar på 42 totalt, inte dåligt med tanke på att de flesta är utanför Europa!

Indien - Maldiverna 2013-14

Indien - Maldiverna 2013-14

27 december 2013 - 28 januari 2014

Landskrona - Köpenhamn - Dubai - Indien - Maldiverna - Frankfurt - Köpenhamn - Landskrona

Kia o Jos second time around

Kia o Jos second time around

8 februari 2011 - 16 april 2011

Sri Lanka, Indien, Maldiverna!

22 oktober 2010 - 6 november 2010

Tillsammans med Gunilla, Peter, Elin och Ella är vi iväg på vår hett efterlängtade resa till Maldiverna.

7 augusti 2010 - 25 augusti 2010

Sola, bada och bara vara .....

North Central Province, Maldiverna
197