Mali

lördag 31 januari 2015 - Diema, Kayes, Mali

Polackerna höll inte tiden när vi skulle iväg på morgonen. Jag blev stressad för vill inte missa förarbriefingen som hölls vid campen. Senare frågade en av dem om jag tyckte att det var deras fel att vi var sena? Jag sa som jag tyckte att ja en del av förseningen berodde på dem. Efter det

Nästan slutet...
måndag 20 januari 2014 - Djiguenni to Belle, Koulikoro, Mali

Hej dagboken! Några dagar sen vi hördes av. Inte mycket som hänt mer än att allt är helt perfekt. Vi kan rekommendera att åka hit till " rasta land"! Ingen har ngn brådska ...... Både jag och Anette har börjat gå sakta. Alla ( nästan alla) svenskar är ute på havet idag....Berit och Ulf

Anette Persson
tetten i Tobago
Senast aktiv - från Tobago, Trinidad och Tobago
From terroristland with love
fredag 9 december 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

Ja, jag lever iaf. Och är fortfarande på fri fot. Inga terrorister så långt ögat har nått. Däremot en massa väldigt engagerade malier som saknar turister... Och ser till att vi förstår det. Aja, från början. Vi lämnade Ouagadougou för Kani Kambole i Mali. Det kändes sisådär att

Caroline Hammarström
kremelin i Go West Africa
Toplessmassage och luciarepetitioner
torsdag 8 december 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

Sedan en dryg vecka befinner vi oss i Mali. Vistelsen här inleddes med en tvådagars vandring i det vackra Dogon County. Det var skönt att få röra på benen efter alla mil i bussen. Vi övernattade på hustak under stjärnorna. Stället vi bodde på saknade el och rinnande vatten, men

Berg och dalbana, första dagen i Dehli
lördag 4 juni 2011 - Mali

Planet var så klart lite mer försenat, så 23.40 lyfte vi från Bhubaneswar. Då hade Matte suttit med oss lite på flygplatsen först och sedan hade vi fått roa oss själva i nga timmar innan flyget äntligen kunde lyfta. På detta plan var det typ inget utrymme för fötterna och stolarna var

Louise Brolin
LisaBrolin i Indienresan :)
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Dogon, presidenten och kokainhandeln (eller kapitel fyra).
söndag 13 mars 2011 - Mopti, Mali

Så nu är jag hemma i snö och februari och dvalar bland de stilla granarna. men mina historier från Mali är inte slut för det. Nej nej. Här kommer en återblick från när vi reste till Dogon i norra Mali för att uppleva den traditionella festival med masker och dans som bara inträffar

Kapitel tre.
torsdag 24 februari 2011 - Mopti, Mali

Jag lär mig att andas lugnt och att jobba långsamt. Jag är inte starkare än solens hetta, jag måste vila i skuggan och dricka massa vatten. annars blir jag sjuk eller bryter ihop. Folk här är vana vid att se den västerländska effektivitets-energin sluta med solsting, malaria eller

Mammeluckens dag
måndag 21 februari 2011 - Mopti, Mali

För några dagar sedan hörde jag talas om mammeluckens dag. I mitt huvud såg jag för mig stora feta vita ankor som vaggade ner mot dammen för att ta ett morgondopp. Men nej nej. Det är profeten Muhammeds födelsedag det handlar om. Mahalut heter det visst i verkligheten. Imorgon måndag

Skepptuna-Bamako

Skepptuna-Bamako

15 januari 2015 - 1 februari 2015

Jag ska delta i välgörenhetsrallyt Budapest-Bamako. Bamako ligger i Mali. Jag kör min Chevrolet s10 årgång 2002 och ämnar skänka den om och när jag kommer fram.

Tobago

Tobago

30 december 2013 - 22 januari 2014

Hej och Hallå dagboken! En vecka kvar t avresa....har vi tänkt på allt?? P.P.P..Pengar, Pass, Pilljett! Fattas bara pengar nu...konstiga "bajspengar" Ti Ti Dollar....finns dom??

Go West Africa

Go West Africa

11 november 2011 - 21 december 2011

Det var ganska fint där nere. Värt ett besök till. Testar västra sidan den här gången. De rosa såklart.

Rosa Bussarna genom Västafrika

Rosa Bussarna genom Västafrika

11 november 2011 - 21 december 2011

Äntligen är det dags att ge sig ut i världen igen! Under en dryg månad ska jag åka buss genom ett gäng västafrikanska länder.

Indienresan :)

Indienresan :)

7 maj 2011 - 8 juni 2011

Ska gå en kurs i diabetes och fyra av de fem veckorna är i Bhubaneshwar. Där kommer jag vara på ett sjukhus större delen av tiden. Innan hemresan blir det fyra dagar i Delhi och även besöka Taj Mahal

YIP i Mali

YIP i Mali

12 februari 2011 - 9 mars 2011

En resa med min kurs Youth Initiative Program i Mali! De tre musketörerna: Jag från Sverige. Mischa från Kanada. Travis från USA. Besöker organisationen Stitching Rondom Baba och bor hos Yvonne Gerner i Mopti vid floden Niger i innersta Mali i tre veckor. Äventyr och samhällsbygge i ett medeltida samhälle i 40 graders hetta. Semi öken och ödsligt med vidunderliga solnedgångar. Ducka för malariamygg och öva min knaggliga franska. Vi lär oss om hur man skapar ett hållbart samhälle som kan inspirera omgivningen i Mopti. Hoppas på mycket musik och glädje!

Resa genom Afrika

Resa genom Afrika

23 januari 2011 - 27 maj 2011

Resan kan delas in i 4 delar. De första 5 veckorna reser jag tillsammans med Johannes genom Saharaöknen, via Mali ner till Ghana. Därefter fortsätter jag på egen hand genom Nigeria till Kamerun, Gabon och Kongo, medan Johannes flyger till Sydafrika. Efter 5 veckor i Centralafrika möts vi igen i Johannesburg, där vi hyr en bil och kör runt kontinentens södra delar under 5 veckor. Avslutningsvis har jag ett par veckor i Sydafrika.

expedition Ghana - Sverige

expedition Ghana - Sverige

29 december 2010 - 10 februari 2011

På egen hand tar Jag, Ida, johan och Petra ned till Accra för att möta upp resten av gänget som vi skall åka tillbaka till Sverige med. Till vår hjälp har vi 3 st fullt utrustade Jeepar som skall klara det mesta. Sover gör vi i tält på bilens tak. 1200 mil genom djungel, öken och två kontinenter. :)

Ett besök i Afrika

Ett besök i Afrika

31 oktober 2010 - 14 november 2010

Jag, min mamma och min lillebror har åkt för att hälsa på kusin Vincent och moster Anna. De bor mitt i Malis huvudstad Bamako.

Dakar - Benin med Rosa bussarna

Dakar - Benin med Rosa bussarna

6 november 2010 - 10 december 2010

Dakar - Benin Följ med på några spännande veckor i västra Afrika. Här stiftar vi bekantskap med en rad olika folkslag, både i stora metropoler som Dakar och i ensligheten själv, Timbuktu. Vi shoppar loss i den kaotiska jättemarknaden i Bamako, rider på kameler i Sahara, solar och badar i Cape Coast och besöker färgglada Accra. http://www.rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx?id=3&JourneyId=33

Helena, Aniela Andersson, Domanski
HelenaAniela