Bamako District

From terroristland with love
fredag 9 december 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

Ja, jag lever iaf. Och är fortfarande på fri fot. Inga terrorister så långt ögat har nått. Däremot en massa väldigt engagerade malier som saknar turister... Och ser till att vi förstår det. Aja, från början. Vi lämnade Ouagadougou för Kani Kambole i Mali. Det kändes sisådär att

Caroline Hammarström
kremelin i Go West Africa
Toplessmassage och luciarepetitioner
torsdag 8 december 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

Sedan en dryg vecka befinner vi oss i Mali. Vistelsen här inleddes med en tvådagars vandring i det vackra Dogon County. Det var skönt att få röra på benen efter alla mil i bussen. Vi övernattade på hustak under stjärnorna. Stället vi bodde på saknade el och rinnande vatten, men

man kan inte vanta for lange
torsdag 13 januari 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

God dag. Nu befinner jag mig i Bamako, Mali och vill endast forklara att vi har mycket begransad tillgang till internet och de ganger vi val har det ar vi oftast for trotta att skriva nagonting... Men jag forsoker att anteckna och skall vid tillfalle skriva ordentligt med information! hitintills

Sista rycket
söndag 5 december 2010 - Bamako, Bamako District, Mali

Efter regnperioden kom konsultperioden precis som vanligt. Hotell Bodin har haft bra beläggning senaste veckorna. Lena, Helen, Thomas P, Anna, Ludde från SCB har avlöst varann i gästrummen och Rebecca har stormtrivts med folk i huset som uppskattar hennes fantasifulla måltider och hennes

Jette Bodin
JetteMali i Mali 2009-2011
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Hejdå Landet Snäll...
lördag 13 november 2010 - Bamako, Bamako District, Mali

Jag sitter nu pa Adis Abebas flygplats... Trakigt. Igar, vår sista dag, var en handelserik dag eftersom vi försökte pressa i allt vi inte hunnit med. Det första vi tog oss an var en sak som grämt oss länge. det var nämligen så att vi packade med en väska med kläder skor och lite andra

sol och shoping i Bamako
torsdag 11 november 2010 - Bamako, Bamako District, Mali

Är i Malis huvöudstad sen igår, Bamako heter den. Nej jag hade inte heller hört talas om den tidigare. Vi startade kl 5 från Dakar men när vi kl 22.15 kom till gränsen nellan Senegal och Mali hade de stängt. Nästa dags resa varade mellan 7.00 och 2.00 på natten. Gullan, ingen racerbuss,

Svettglädje och skolglädje
tisdag 9 november 2010 - Bamako, Bamako District, Mali

Ikväll har jag nått mitt svettrekord. Jag var på afrikans dans med Anna och det fullkomligt rann nerför ansikte, rygg och mage och då var jag bara med på uppvärmningen!! Det var jobbigt men framför allt varmt! Ett rum i storlek med ett klassrum och tio/femton pers därinne som gav järnet.

Aowa
tisdag 9 november 2010 - Bamako, Bamako District, Mali

Myggnätet är stängt och dagen är till ända. Konstigt nog hörs inga bilar eller andra stadsljud det är helt tyst. Jag har glömt att berätta något, något av allra största vikt. Jag har blivit någon, delats upp i två och fått en malisk del, jag har fått ett namn! Ett maliskt vackert

Salsa och Kengaba
måndag 8 november 2010 - Bamako, Bamako District, Mali

Ännu en skön dag i det glada landet. På förmiddagen var Dramane här och fick tygerna och instruktioner för lite kläder till mig och tre stycken förkläden som mamma och hennes mattantskollegor ska ha på jobbet. De kommer bli de coolaste mattanterna ever i sina färgsprakande förkläden

Lördag
lördag 6 november 2010 - Bamako, Bamako District, Mali

Idag har vi haft det väldigt skönt och lugnt sen har vi gjort några små utflykter. Vi var först i den stora härliga parken, sen på presidentkullen och såg på utsikten över staden. Sen var vi på en jättegod italiensk restaurang i utkanten av stan. Jag har verkligen blivit tagen av hur

Go West Africa

Go West Africa

11 november 2011 - 21 december 2011

Det var ganska fint där nere. Värt ett besök till. Testar västra sidan den här gången. De rosa såklart.

Rosa Bussarna genom Västafrika

Rosa Bussarna genom Västafrika

11 november 2011 - 21 december 2011

Äntligen är det dags att ge sig ut i världen igen! Under en dryg månad ska jag åka buss genom ett gäng västafrikanska länder.

expedition Ghana - Sverige

expedition Ghana - Sverige

29 december 2010 - 10 februari 2011

På egen hand tar Jag, Ida, johan och Petra ned till Accra för att möta upp resten av gänget som vi skall åka tillbaka till Sverige med. Till vår hjälp har vi 3 st fullt utrustade Jeepar som skall klara det mesta. Sover gör vi i tält på bilens tak. 1200 mil genom djungel, öken och två kontinenter. :)

Ett besök i Afrika

Ett besök i Afrika

31 oktober 2010 - 14 november 2010

Jag, min mamma och min lillebror har åkt för att hälsa på kusin Vincent och moster Anna. De bor mitt i Malis huvudstad Bamako.

Dakar - Benin med Rosa bussarna

Dakar - Benin med Rosa bussarna

6 november 2010 - 10 december 2010

Dakar - Benin Följ med på några spännande veckor i västra Afrika. Här stiftar vi bekantskap med en rad olika folkslag, både i stora metropoler som Dakar och i ensligheten själv, Timbuktu. Vi shoppar loss i den kaotiska jättemarknaden i Bamako, rider på kameler i Sahara, solar och badar i Cape Coast och besöker färgglada Accra. http://www.rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx?id=3&JourneyId=33

This is Africa

This is Africa

29 juli 2010 - 7 april 2011

Jag åker till Västafrika, kanske Malawi och Sydafrika. Sen återser jag Etiopien innan jag kommer hem igen. Sak mest bara uppleva och resa, men hoppas på att hitta någonstans att stanna ett par, tre månader och hjälpa till med nått.

2 januari 2010 - 17 januari 2010

En resa till Tuaregernas och Dogonfolkets land

11 januari 2010 - 24 januari 2010

Till öknen...

16 december 2009 - 12 januari 2010

Det är Torborg och Stig som reser från Umeå via Stockholm, Paris, Tunis till Bamako i Mali, Afrika för att fira jul och nyår med Tove, Magnus, Elsa, Klara och Kajsa.

Helena, Aniela Andersson, Domanski
HelenaAniela