Paddlingsaktiviteter i Medelhavet
onsdag 1 november 2017 - Malta

Ännu en fantastisk dag i Medelhavet! Det hela började med en rejäl hotellfrukost på Hilton Hotell. Därefter blev vi upphämtade i St. Julians av vår guide Ben, precis utanför hotellet. Ben berättar att han ursprungligen kommer från England men att han är gift med en svenska och att han

Lisa och Niklas blev förälskade i Malta
söndag 29 oktober 2017 - Malta

Den allra billigaste vägen till Malta är via flyg, men det finns självklart andra resealternativ för dig som är sugen på lite extra spänning i Europa. Förra veckan fick vår redaktion bekanta sig med Lisa Göransson som tillsammans med sin man Niklas valt att ta sig till Malta genom en

Mina 10 bästa Maltatips
fredag 21 juli 2017 - Malta

Jag har precis kommit hem från tre veckors semester på Malta, en ö som jag har kommit att älska efter flertaliga besök. Denna gång tänkte jag dela med mig av mina bästa tips, som handlar om saker att se och göra på ön. För trots att Malta är ungefär lika stor som halva Öland, med

Amanda Björkhagen
Editor i Malta
Senast aktiv - från Malta
Vintersömniga turiststråk
måndag 6 mars 2017 - Triq Kemmuneti, Malta

Idag kommer jag iväg i tid och hinner med planerad buss 221 kl 9 för att kunna ta den första färjan ut till Comino från färjeläget vid Cirkewwa. Vägen dit är ändlöst vacker med böljande kullar med odlingar i alla gröna toner på skalan som lyser i morgonsolen. Vid färjeläget blir

Gamla städer på rad
söndag 5 mars 2017 - Ordnance Street, Valletta, Malta

Frukosten var ok, inte mer, jag hittade en plats nära ett fönster med dagsljus trots att restaurangen ligger i källaren. Sedan lyckades jag greja på tills jag missade den planerade buss 45 kl 9.30 och fick vänta en halvtimme extra. På bussen blev det alltmer fullt vartefter vi närmade oss

Äntligen på resa igen!
lördag 4 mars 2017 - Xatt is-Sajjieda, Marsaxlokk, Malta

Klockan ringer 03.55 efter allt för få timmars sömn på Good Morning (?) hotell Arlanda. Tillsammans med ca 20 andra yrvakna människor rör vi oss i ett litet myller via frukostbuffén till transferbussen och sprids bokstavligen för vinden i terminal 5. För första gången någonsin reser jag

lördag 19 december 2015 - Malta, Malta

Hej kära nya och gamla resedagsboksläsare ! Det är ett tag sen vi hördes här… nu är tant Zahra ute på nya öden och äventyr. Åretsvinterresa har jag börjat med en liten visit på den oerhört vackra ön Malta. Men först en liten uppdatering av vad som hänt sedan senast.

Zahra Medzeta
vinteriparadiset i Medzeta är allt möjligt...
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Packat och klart
lördag 7 november 2015 - Mellieha, Malta

Såja, nu har vi packat och checkat ut. Sitter i lobbyn och uppdaterar här i resedagboken. Vi har varit nere i byn och handlat en ryggsäck till far. Suttit och tittat på folk och njutit av det fina vädret. Skönt att bara koppla av. Det har varit en intensiv vecka och vi har sett mycket.

Blue Grotto
fredag 6 november 2015 - Mellieha, Malta

Idag tog vi den lokala bussen från Mellieha till Valetta där vi bytte buss för vidare färd till de Blå Gtottorna på södra delen av ön. Vi har fått bra kläm på busstrafiken nu och det är inte dyrt att åka buss här. Vi åkte ut med båtarna och fick sett de blå grottorna. Vattnet är

Kalle däckad
torsdag 5 november 2015 - Mellieha, Malta

Jaha, det är väl inte det man vill råka ut för på semestern. Att behöva stanna i sängen när resten av gänget gör Valetta. Treo, sömn, middag och kaffegök på kvällen ska förhoppningsvis rätta till det hela. Vi andra tre tog den lokala bussen till Valetta. Där besökte vi en

1 november 2017 - 1 november 2017

29 oktober 2017 - 29 oktober 2017

21 juli 2017 - 21 juli 2017

Nu är jag i Malta!

4 day getaway - Malta

4 day getaway - Malta

3 mars 2017 - 6 mars 2017

En solotripp till Malta, med lätt bagage och stor nyfikenhet. Budgeten är begränsad, men lite lyx i form av spa och god mat vill jag ändå ha. Bilder kommer.

Medzeta är allt möjligt...

Medzeta är allt möjligt...

7 november 2015 - 15 april 2016

Året öden och äventyr kommer utspela sig på Malta och i Thailand. Vad tant kommer att hitta på står skrivet i stjärnorna ! Häng med !

31 oktober 2015 - 7 november 2015

Härlig höstresa tillsammans med mor och far.

Malta 2015

Malta 2015

15 juni 2015 - 15 juli 2015

Malta 2.0 - I'm back

Malta 2.0 - I'm back

16 april 2015 - 23 april 2015

Nu så. När jag lämnade ön för ett år sedan så svor jag på att komma tillbaka. Då visste jag inte att det skulle bli så snart. När min far i somras uttryckte en önskan att få resa så var jag inte sen med att erbjuda mig. Jag frågade var han ville och trodde att hans svar liksom tidigare skulle bli Kuba, Men det visade sig att han hade ändrat sin drömresa efter att ha sett mina foton. Sagt och gjort, tillsammans med min syster så bokade vi en resa dit. Första gången för dom, andra för mig. Då kändes det avlägset och nu är den plötsligt här och vi är så exalterade! I'm back!

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

24 oktober 2014 - 7 november 2014

Riddarresa

Riddarresa

7 augusti 2014 - 10 augusti 2014

Besök på riddarö, spännande!

Amanda Björkhagen
Editor