Casablanca
tisdag 5 december 2017 - Marocko

Här bestämde vi oss för att göra en egen tur..det blev inte så lyckat. Utanför båten var det rena tumultet bland taxibilarna. Vi fick tag på en bil och kom överens om 10 E för att köra oss till mosken..på väg dit var det sedvanligt tjat om en längre tur för ett mkt dyrare pris

Ann Beutler

Nu har resan startat!

emiliaemilsson i Bröllopsresa :) <3
Tjoba gänget!
söndag 18 juni 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hello alla glada sommarfirare!18 juni redan, hej och hå. Tiden går fort och jag har inte prioriterat den här lilla bloggen så mycket... Men tänkte att jag skriver lite då och då i alla fall, så länge det känns kul!För den som undrar så är jag nu i Marocko igen, hos min lilla Mehdi! :)

Tjoba gänget!
söndag 18 juni 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hundvalpar, barn, syster och sol!
söndag 7 maj 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Tjenamors gänget!Igår var jag hos Lina och Samir i Dar Bouazza. Det är så mysigt där! Nu har deras lilla valp Byron fått flytta in också. Han är en 8-veckors-schäfervalp. Jag försöker ladda upp bilder men den här bloggportalen är extremt dålig. Mitt senaste inlägg försvann just, och

Onsdag eftermiddag i Casa
onsdag 26 april 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hello! Hoppas ni mår bra! Bilden ovan är från förra veckan, när jag hade superbesök från Umeå/Östersund! Julia, Anton och Hanna från läkarklassen (som varken jag eller Anton är kvar i.., men vänskapen håller i sig) var här på sitt påsklov :) Underbart!Idag är det onsdag. Mitt i

En vanlig kväll i Marocko
måndag 24 april 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hej kära vänner och familj!När jag åkte till Marocko var det några vänner som föreslog att jag skulle återuppta resdagboken så att ni där hemma kunde få följa med på min resa. Den här idén har legat och pyrt i bakhuvudet och det är inte förrän nu som jag känner för att skriva om

Hike i bergen, början av resan
tisdag 20 september 2016 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

16/9 Semestern började på eftermiddagen med en buffémiddag på restaurang i Kristianstad, sen pga tågstopp så åkte vi buss till Malmö innan vi hoppade på tåget mot Kastrup. Allt flöt på bra och när vi kom fram så började vi gå mot boendet (air BnB) som låg 15 min promenad från

emiliaemilsson i Bröllopsresa :) <3
Marocko 5
måndag 4 januari 2016 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej! Essaouira var en trevlig liten stad. Det var en hel del turister där, försäljarna var i det stora hela ok, inget jagande och gapande om att köpa. Innerstaden, Medinan, var inte så stor så man gick vilse. En underbart lång och fin strand. En dag tog vi en promenad fram och tillbaka, på

Maggy Och Sune Fritz
Fritzarna i Marocko dec15-jan16
Senast aktiv - från Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige
Marocko 4
torsdag 31 december 2015 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej! Hoppas er jul varit fin. Vi har nu åter wifi efter några dagar helt utan. Från Azrou åkte vi till Mellanatlas bergen, väldigt fint. Vi fick åka egen minibuss då den lokala bussens chaufför sålt två av våra förbokade platser och bussen nu var full. Vi stannade till i Ifran en stad

Maggy Och Sune Fritz
Fritzarna i Marocko dec15-jan16
Senast aktiv - från Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige
Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Lova i Afrika / Casablanca, Marocko

Lova i Afrika / Casablanca, Marocko

19 januari 2017 - 31 maj 2017

Bröllopsresa :) <3

Bröllopsresa :) <3

16 september 2016 - 9 oktober 2016

Vår bröllopsresa! Och första gången vi reser till den Afrikanska kontinenten. Passar på; att besöka tre länder med lite olika aktiviteter i varje. Vandring och kultur i Marocko tillsammans med vårt värdpar Måns och Agnes. Sedan safari i Kenya (Masai Mara och Lake Nakuru national park) innan vi avslutar med sol/bad och upplevelser på Zanzibar.

Marocko dec15-jan16

Marocko dec15-jan16

17 december 2015 - 4 januari 2016

En rundresa i Marocko med Läs&Res.

Skepptuna-Bamako

Skepptuna-Bamako

15 januari 2015 - 1 februari 2015

Jag ska delta i välgörenhetsrallyt Budapest-Bamako. Bamako ligger i Mali. Jag kör min Chevrolet s10 årgång 2002 och ämnar skänka den om och när jag kommer fram.

Marrocco 2014

Marrocco 2014

24 oktober 2014 - 2 november 2014

Väntar på flyget till Köpenhamn. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör!?!

Morocco

Morocco

26 december 2013 - 2 januari 2014

Marrakech nasta...

Morocco dec 28 - jan 11

Morocco dec 28 - jan 11

28 december 2013 - 11 januari 2014

The plan is: flight from Oslo to Agadir. Stay first night in busy - chaos - town Inezgane. Then travel down the Atlantic coastline to little village Mirleft (or perhaps Legzira beach some miles further down the road) and just swim in the ocean and soak up the sun. Hopefully we also will go hiking in Anti-Atlas mountains nearby; if we're lucky we will be assisted by a muleskinner who provide beasts of burden, tent, food & firewood. The last days we will stay in costal town Essaouira for some citylife, stroll on the beach, medina, & french quarters. And also try to do some small business with tuja wood boxes that are skullfully handicrafted there.

Marrakech magiskt resmål!

Marrakech magiskt resmål!

14 november 2013 - 19 november 2013

Den rosa staden - tusen och en natt!

9 november 2013 - 17 november 2013

Lördag 9/11 kl: 13:10 går planet till Marocko och Marracech!

emiliaemilsson
Emelie Johansson