Doukala-Abda

ny dag ny ort...
måndag 18 mars 2013 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Idag lämnade vi hotellet vid 7:30 och vårt tåg tog oss till Safi. Vi var redan framme vid 12 och efter det har dagen vart fria aktiviteter. Här har vi mest strosat runt på stan och till sen lunch vart det pizza. Här i Safi är fosfat industrin den stora verksamheten. Vi har hunnit gå i

Daniel Majd
mr majd i Marocko!
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Framme i Sahara!:D
fredag 8 mars 2013 - El-Jadida, Doukala-Abda, Marocko

Hej! Nu är jag framme i Sahara, har finns inte direkt några städer men lite byar. Jag har precis gått ut ur Taxin som ska hämta mig imorgon också. Nu ska jag gå runt och se om jag hittar nånting spännande om det finns något mer än sand. Här är jätte varmt så det är tur att jag har

Maja Gelkner
detvetjaginte i resan:D
Senast aktiv - från Kävlinge, Skåne län, Sverige
Framme i El Jadida!
torsdag 7 mars 2013 - El-Jadida, Doukala-Abda, Marocko

Hej! Nu är jag framme i El Jadida där jag ska sova i tält i en natt. Idag så ska jag kolla på klippor och klättra lite på de. De här klipporna är väldigt kända här i Marocko. De ligger precis vid havet så om man ramlar ner utan livlina så är man nog död. Men de är fina och coola.

Maja Gelkner
detvetjaginte i resan:D
Senast aktiv - från Kävlinge, Skåne län, Sverige
Sista dagen i Safi
söndag 16 december 2012 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Hello! Sitter just nu på ett café och wifi:ar för sista gången på tio dagar för att imorgon bär det av mot Kap Verde! Lucia tåget gick bra i torsdags, det var kul att visa en tradition som de inte hade någon aning om att den fanns! I fredags åkte hela skolan på en utflykt till en

Alice Pihl
alicepihl i Resa 1 "Atlantenresan"
Safi!!
onsdag 12 december 2012 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Hej Shalam!! I förrgår morgon seglade vi in i Safis gäst hamn efter 4 dygn på havet!De fyra dygnen innehöll en fantastisk segling genom Gebralta sundet under en otroligt stjärnklar himmel och hoppande delfiner i mareld längs med båten, den natten kommer jag aldrig att glömma, det var

Alice Pihl
alicepihl i Resa 1 "Atlantenresan"
Julförberedelser
fredag 16 december 2011 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Så... vi är påväg. Eller, det har vi varit ett tag nu, 13 dagar för att vara exakt, men jag är så kass på att skriva ner vad jag gör så har inte gjort det fören nu. Jag skall bli bättre, jag vet ju att jag kommer uppskatta det i framtiden. Jag mönstrade på i Malaga, flög dit med

Carlin Solskär
carolinsolsken i Gunilla resa 3
Arbetsdagar
fredag 16 december 2011 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Hej alla! Ibland kanske de kan verkar som att det är en semester vi är på. Förutom allt kul, utflykter och fritid så har vi en väldigt mycket att göra. Vi är i hamnen sex dagar och varje vakt stannar två dagar på båten för att jobba. Så här kan en sådan dag se ut. Igår hade jag

Hembesök
tisdag 13 december 2011 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Hej alla! Idag är det tredje dagen här i Marocko och idag har vi besökt en marockansk skola, så klockan åtta imorse gick vi till vägen där de skulle hämta upp oss. När vi stod och väntade kom en kille med häst och vagn så det var bara att hoppa in och åka till skolan  Väl på

Marocko
söndag 11 december 2011 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Hej alla! Efter fyra dagars segling kom vi äntligen fram till Safi i Marocko. Det har inte gungat speciellt mycket på vägen men ändå har flera kompisar spytt. Jag har haft tur, jag har inte spytt men jag har mått väldigt illa. Men nu när vi väll kom iland kände alla av hur marken

Spanien - Marocko
lördag 27 november 2010 - Safi, Doukala-Abda, Marocko

Hej Resan till Cádiz var lång - efter flyg från Göteborg till Malaga via Frankfurt tog det tre timmar med buss innan vi var framme i Cádiz där t/s Gunilla väntade. I Cádiz fick vi gå iland och besöka staden för att titta i affärer, gå på café och höra språket. Dessutom tog vi vårt

Siri Björkström
Mumlamys i Atlantenresan
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Marocko!

Marocko!

16 mars 2013 - 26 mars 2013

Fösta besöket på den afrikanska kontinenten blir i Marocko. Ska väll titta lita sevärdheter och utforska järnvägen här.

resan:D

resan:D

1 mars 2013 - 17 mars 2013

Jag ska ut och resa till lite olika ställen t.ex. New York, marocko och danmark.

Resa 1 "Atlantenresan"

Resa 1 "Atlantenresan"

4 december 2012 - 16 februari 2013

HALLÅÅÅÅÅ! Jag ska tillsammans med mina 44 st klasskamrater + 1 lärare och 14 befäl segla från Malaga i Spanien till Safi i Marocko, till Mindelo i Kap Verde, sen över Atlanten till St. George på Grenada, till Santo Domingo i Dominikanska Republiken och till slut Miami. Där ifrån flyger vi hem den 16:de februari. Denna resedagboken ska jag uppdatera så ofta jag kan när jag är i land och har wifi, när vi är ute och seglar kommer jag inte kunna uppdatera eftersom att vi inte har något internet på båten... ENJOY!!

T/S Gunilla

T/S Gunilla

4 december 2011 - 17 februari 2012

i morgon den 4 december drar jag ut på en långresa i 2,5 månader. Jag kommer att segla från Spanien till Marocko vidare till Kap Verde och över Atlanten mot Dominikanska Republiken över till Grenada och sen slut destinationen Miami. jag kommer segla med en tvåmastad bark med min skola, öckerögymnasieskola. Vi kommer göra en resa varje år. så nu börjar äventyret! låter det spännande då är det bara att följa mig!:)

Gunilla resa 3

Gunilla resa 3

4 december 2011 - 16 februari 2012

tillsammans med DSG -14, deras första resa

Atlantenresan

Atlantenresan

12 november 2007 - 29 januari 2008

Vår första resa med Den Seglande Gymnasieskolan och T/S Gunilla. En resa genom enorma kontraster, över en kylig Atlant och in i tropikerna . . . Atlantenresan startar i Spanien, går sedan till de nordvästra delarna av Afrika och korsar Atlanten för Sydamerika över jul.

alicepihl
Carlin Solskär