Rabat

guarding both dead and living
fredag 14 september 2018 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

The history of Morocco, starting from 788 AD, could be summed up as “a number of dynasties, each lasting just over a century” until the current Alaouite dynasty started its rule in 1638. Morocco of today, however, became independent in 1956 after having been a protectorate of France and Spain

Sanna Wiklund
charis i Multi-faceted Morocco
Senast aktiv - från Vasa, Finland
The wild hunt
fredag 9 november 2018 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

Vi vilade lite på rummet på hostellet innan vi gav oss ut i Rabats nattliv på jakt efter mat. Vi drack upp de sista två marockanska ölen och letade oss igenom medinan norrut till de moderna kvarteren. Vi hade på vägen från tåget sett flera snabbmatsställen, både internationella och

Kakihara i This time for Africa
Play it again
torsdag 8 november 2018 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

Efter återkomsten till Marrakesh igår så var det otroligt skönt att få duscha av sig ökensanden och få på sig rena kläder. Vi tog oss sedan ut i Medinan för att få lite mat och tog sedan någon drink. Jag smakade av tre av de marockanska ölen, helt okej standard lager. Otroligt skönt

Kakihara i This time for Africa
?
tisdag 10 januari 2012 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

Efter två helt underbara veckor tillsammans har min flickvän precis åkt tillbaka till Sverige. Just nu sitter jag och kliar mig i huvudet och undrar vartåt jag ska nu. Jag är inte jättesugen på att resa runt själv, dels för att jag känner mig klar med det, dels för att man har fördel i

nu åker vi vidare!
torsdag 5 maj 2011 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

nu har vi kommit tillbaka till huset och vi har haft en hel skön dag på golfbanan. celice vann, sen emma och sist frida men någon måste ju komma sist eller hur? så det är inget att sura över frida lilla, du spelade ju bra ändån.. frida har datan bredvid och hon ska lägga in lite bilder

hello man :)
torsdag 5 maj 2011 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

Hellu, om man nu ska säga något annat än hej hela tiden. Igår så Frida aldrig upp sin mat hon beställde för hon tyckte den var lite "mindre god" som fina damer säger. Ikväll ska vi åka här ifrån och ge oss av till madagaskar som är vår sista plats vi ska besöka! Men innan vi ger oss

Senast aktiv - från Kävlinge, Skåne län, Sverige
nu är vi i vårt näst sista land..
tisdag 3 maj 2011 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

nu är vi här och vi landade här för några timmar sedan. vi har precis checkat in här i vårt lilla hus på MAROCKO! vi ska ha hus med egen pool och ett stenkast ifrån stranden nu när vi är på marocko och när vi är på madagskar ska vi också ha hus eftersom det är de sista länderna vi

Maten och så ..
onsdag 4 maj 2011 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

Marocko har varit en fransk koloni och det visste inte vi så när vi fick reda på det så förstog vi varför där var mycket fransk mat på dom finare resturangerna. På billigare matställen är det marockansk mat som gäller. Den är kryddstark och god sägs det. I receptionen sa dom att vi

Senast aktiv - från Kävlinge, Skåne län, Sverige
genom ett regnigt europa...
måndag 4 januari 2010 - Rabat, Rabat-Salé-Zemmour-Zaēr, Marocko

Hej sitter pa ett sunkigt stalle har i rabat; sokt om visum till mauritanien i dag och ska hamta dom senare i kvall. allt gar fint men inte en enda tangent sitter dar den ska sa jag orkar inte skriva mer an att jag lever.hors mer nar jag kommit till ghana. tack for alla kommentarer.kram

Multi-faceted Morocco

Multi-faceted Morocco

13 september 2018 - 27 september 2018

Colourful, monochrome, abundant, arid - Morocco is everything!

This time for Africa

This time for Africa

2 november 2018 - 18 november 2018

Två hjul, en man, noll koll.

Två hjul, en man, noll koll.

1 oktober 2011 - 1 maj 2012

Jag har som ambition att cykla till Nordafrika, hela vägen från Uppsala. Dom enda platserna som jag på förhand bestämt att jag vill stanna till på är Köpenhamn, Berlin, Aix en Prevence och Barcelona. Därifrån tar jag mig via Gibraltarsundet över till Marocko. Som rubriken antyder så är detta inte något jag har tidigare erfarenhet av. Det är min första långresa, och cyklar har för mig - tills nu - varit en förbrukningsvara.

jorden runt

jorden runt

6 april 2011 - 13 maj 2011

Hejsan, vi kommer att bjuda på våran joden runt resa i bilder och text. Vi kommer bland annat att besöka Kina, Spanien, USA, Ausralien, Brasilien och Madagaskar. Pusshaj sålänge!

Marokko

Marokko

3 maj 2009 - 10 maj 2009

8 daagse rondreis

Well hello again africa!

Well hello again africa!

26 december 2009 - 26 mars 2010

Äntligen är det det dags för lite äventyr igen! Efter att ha jobbat och hämtat pengar i Norge under nästan ett år blir det nu till slut lite semester. Åker med 5 st andra i två bilar genom europa ner mot västafrika. Detta om nåt kommer bli spektakulärt!

Omvända flyktvägar, Marocko

Omvända flyktvägar, Marocko

9 juli 2009 - 29 juli 2009

Jag och Bambi gör den omvända resan över Gibraltar. Där många försöker ta sig från söder till norr åker vi norr till söder, från Malaga till Tanger och sedan vidare söderut genom Marocko med slutmål Souss Massa Draaregionen och Oum El Banine

Marocko

Marocko

11 juni 2009 - 1 juli 2009

Hux flux är jag iväg igen. Med nästan ingen planering ska jag ner till berbernas land och bli lat, fet och beskjuten. Häng på!

Kakihara
Fredrik Kjellröier