Souss-Massa-Draâ

goat tree oil
lördag 22 september 2018 - Aït Ben Haddou, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Ait Benhaddou is a ksar or fortified village on the former caravan route between the Sahara and Marrakech, in between the Atlas ranges. It’s dubbed the Hollywood of Morocco as quite a number of blockbuster movies like “Alexander”, “The Mummy”, “The Gladiator” and the Bond movie “The

Sanna Wiklund
charis i Multi-faceted Morocco
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Rock the kasbah
måndag 5 november 2018 - Ouarzazate, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Måndagen påbörjades tidigt kl 06 med att packa iordning det sista. Kl 06.40 intog vi frukosten för att sitta redo kl 07 för att bli upphämtade. Som jag är van vid från resor i lite mindre utvecklade länder så var det först några minuter i halv åtta som chauffören kom och hämtade oss.

Tomas Rydehed
Kakihara i This time for Africa
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Vilse i öknen
torsdag 22 januari 2015 - Amazraou, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Dagen började med att köra i sanddyner. Släppte ut ordentligt med luft ur däcken , körde på cirka 1,2 bar. Kul upplevelse. Pumpade sedan upp däcken för vidare färd där det var hårdare underlag. Vid tionde kontrollen visade kartan att det fanns en väg till en början som jag följde.

Magnus Gustavsson
Ingenjören i Skepptuna-Bamako
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Agadir
söndag 26 oktober 2014 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Framme i Agadir eftet tre timmars bilfärd. Sol och bad! Marcus och Niclas var med på vattenpolo... Jessica har jagat WIFI... Sjukt långsamt, bilder kommer inom sin tid. Nu bor vi på ett hotell. Igår bodde vi på en riad. Vad är en riad? Man kan säga att det är mer som ett pensionat än

Ann-Sofie Alvrud
Alvrudas i Marrocco 2014
Agadir
måndag 30 september 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Atlasbergen, Sahara, Agadir. Sen Fes många mil med buss sydöstra genom Atlasbergen, allt kargare landskap för att slutligen hamna i Saharas kant, i Merzouga. Fantastiska sanddyner, ljust rosa i solen. Där dromedarridning i drygt 1timme till beduinläger ( typ lyx) där vi åt såg lokal show

Birgitta Cuénant Johnen
Gittan m fl i Marocko runt
Senast aktiv - från Bastelica, Korsika, Frankrike
Stadsbud, fåraherde, gycklare och ormtjusare!
tisdag 12 mars 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Ja, det är titlar som Marokanerna kan stoltsera med. Men först några fakta om Marocko: Kungen heter Muhammed VI. Han är 49 år. Han är gift med en kvinna från medelklassen Salma och de har 2 barn. Ytan är nästan lika stort som Sverige. Och det bor ca 36 miljoner innevånare. 99% av dem är

Jonny Persson
Malte i Marocko, Agadir, Marrakesh mm
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Agadir, staden med 300 soldagar om året
söndag 24 februari 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Hej! Efter en vecka här i Agadir börjar vi finna oss väl till rätta. Efter 3 byten(!) har vi nått fram till bästa lägenheten med havsutsikt och stor balkong i söderläge. Vi har hittat närmaste vägen till stora köpcentret Marjan, med ett utbud som liknar det på ICA Maxi (inklusive

Agneta L
Robyn i Marocko, Agadir, Marrakesh mm
Senast aktiv - från Nerja, Andalusien, Spanien
In Agadir
lördag 12 januari 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Still in Agadir and the sun is shinig all days long. Mostley lazy days on the beach but yesterday we made a detour up the Anti Atlas mountains, to Tafraout. No not by foot, by mni bus. Beautiful pink-brownish mountains and pizehouses as grown out of the mountainsides. The serpentine roads was a bit

Mirleft between mountains and ocean
fredag 28 december 2012 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

We travelled by bus to Mirleft on the south Atlantic coast. This little town rests on the foothills of Anti Atlas mountains and its cliffs plunge right down the ocean. We stay on a cosy little hippyish hotel right on the beach. No electricy or hot water but loads of charm: painted artwork on the

En mellandag
torsdag 1 november 2012 - Ouarzazate, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Idag blev vi väkta av "Yonis" innan solen gick upp, vid sextiden. Fullmåne och inte ett moln på himlen. Natten hade varit OK, något hårda madrasser, ingen riktig kudde men varma filtar har gjort att man inte frusit. Efter en spartansk frukost lämnade vi lägret på dromedarerna och

Multi-faceted Morocco

13 september 2018 - 27 september 2018

Colourful, monochrome, abundant, arid - Morocco is everything!

This time for Africa

2 november 2018 - 18 november 2018

Skepptuna-Bamako

15 januari 2015 - 1 februari 2015

Jag ska delta i välgörenhetsrallyt Budapest-Bamako. Bamako ligger i Mali. Jag kör min Chevrolet s10 årgång 2002 och ämnar skänka den om och när jag kommer fram.

Marrocco 2014

24 oktober 2014 - 2 november 2014

Väntar på flyget till Köpenhamn. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör!?!

Marocko runt

21 september 2013 - 5 oktober 2013

Landar i Casablanca och sen åker vi runt i Marocko med Rosa Bussarna. Besöker bl a Rabat, Chefchaouen, Fez, Agadir, Marrakech. Hotell på nätterna (ej i bussen) och någon natt i beduintält (!).

Marocko, Agadir, Marrakesh mm

16 februari 2013 - 20 mars 2013

I stället för att halka omkring på snöiga vägar och gator i Kristianstad åker vi till Marocko. Det är första gången vi besöker landet. Vi startar med ett lägenhetsboende i Agadir, sen får vi se vad som händer? Välkomna och att följa med om Ni vill! Malte o Robyn

Morocco; Atlantic ocean, towns & Anti atlas mountains

25 december 2012 - 15 januari 2013

This voyage starts and ends at Oslo airport Norway. The flght is to Marrakech.I'll stay in town for a day & night. Then travel by bus & Grand Taxi over Anti atlastlas Mountains down to Mirleft & the foothills of Anti atlas mountains. We will stay for some days and do daytrips trekking round the area + soak in the sun and swim in the ocean. Hopefully we will go to chaos hub Inezgane for a day and then to wonderful Essaouira by the Atlantic. In the beginning of January I will met up with more friends in Marrakech. They are from Sweden too. We will stay in Marrakech a couple of days. Then go to Agadir to soak up some sun. The last days we will hopefully spend in Essaouira/Mogador by the ocean. Then back to Marrakech and the flight home.

Marrakech - Zagora höstlov 2012

27 oktober 2012 - 3 november 2012

En resa till en ny kontinent!Från sagornas Marrakech till Zagora, nordligaste Sahara.

Marokko

21 april 2012 - 28 april 2012

En resa till Marrakech som kommer att fortsätta med buss till Ouazazate -> Merzouga -> vidare med kamel ut i tältläger och sedan åter till Marrakech. Ska bli mycket spännande.

Surfing Marocko Tagahzout

28 januari 2012 - 4 februari 2012

Jag och min vän Larssa tänkte försöka lära oss surfa, sagt och gjort vi drog hit...