söndag 26 oktober 2014 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Framme i Agadir eftet tre timmars bilfärd. Sol och bad! Marcus och Niclas var med på vattenpolo... Jessica har jagat WIFI... Sjukt långsamt, bilder kommer inom sin tid. Nu bor vi på ett hotell. Igår bodde vi på en riad. Vad är en riad? Man kan säga att det är mer som ett pensionat än

Ann-Sofie Alvrud
Alvrudas i Marrocco 2014
måndag 30 september 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Atlasbergen, Sahara, Agadir. Sen Fes många mil med buss sydöstra genom Atlasbergen, allt kargare landskap för att slutligen hamna i Saharas kant, i Merzouga. Fantastiska sanddyner, ljust rosa i solen. Där dromedarridning i drygt 1timme till beduinläger ( typ lyx) där vi åt såg lokal show

Birgitta Cuénant Johnen
Gittan m fl i Marocko runt
Senast aktiv - från Bastelica, Korsika, Frankrike
Stadsbud, fåraherde, gycklare och ormtjusare!
tisdag 12 mars 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Ja, det är titlar som Marokanerna kan stoltsera med. Men först några fakta om Marocko: Kungen heter Muhammed VI. Han är 49 år. Han är gift med en kvinna från medelklassen Salma och de har 2 barn. Ytan är nästan lika stort som Sverige. Och det bor ca 36 miljoner innevånare. 99% av dem är

Jonny Persson
Malte i Marocko, Agadir, Marrakesh mm
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Agadir, staden med 300 soldagar om året
söndag 24 februari 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Hej! Efter en vecka här i Agadir börjar vi finna oss väl till rätta. Efter 3 byten(!) har vi nått fram till bästa lägenheten med havsutsikt och stor balkong i söderläge. Vi har hittat närmaste vägen till stora köpcentret Marjan, med ett utbud som liknar det på ICA Maxi (inklusive

Agneta L
Robyn i Marocko, Agadir, Marrakesh mm
Senast aktiv - från Nerja, Andalusien, Spanien
In Agadir
lördag 12 januari 2013 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Still in Agadir and the sun is shinig all days long. Mostley lazy days on the beach but yesterday we made a detour up the Anti Atlas mountains, to Tafraout. No not by foot, by mni bus. Beautiful pink-brownish mountains and pizehouses as grown out of the mountainsides. The serpentine roads was a bit

Mirleft between mountains and ocean
fredag 28 december 2012 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

We travelled by bus to Mirleft on the south Atlantic coast. This little town rests on the foothills of Anti Atlas mountains and its cliffs plunge right down the ocean. We stay on a cosy little hippyish hotel right on the beach. No electricy or hot water but loads of charm: painted artwork on the

Hamdulilla!
måndag 2 januari 2012 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Ingen aning om hur det kan tankas stavas med varat alfabet, men det uttalas iaf (typ)som jag har skrivit det, och betyder ordagrant "Tack gud!". "Hamdulilla". Eller "Hamdulla", det anvands likadant. Vanligen betyder det "Tack, bra!" pa fragan "Hur ar laget?" (vilket jag ar osaker pa hur man sager

Trekkng i Atlasbergen
torsdag 17 mars 2011 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Vi har varit på trekking bland Atlasbergen! Det som vi trodde skulle bli ganska krävande, blev en lugn promenad bland olivträd, arganträd, bönodlingar och genom byar! Med oss var en rätt så alert dansk dam och ett tyskt par som var över 70 år - hon med skor typ Converse som såg helt

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Marocko - Tusen och en natt?
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Nya äventyr.
fredag 14 januari 2011 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Så då var det dax för lite uppdatering. Efter en del tråkiga omständigheter i Marocko fick jag så förfrågan om att ta över som DM i Agadir. Vilket jag gladeligen tackade ja till. Så snabbt som ögat blev det att packa o säga hej då till alla o efter flera timmars flygande och

Emeli Bulow
Zezzzan i marocko
lördag 8 januari 2011 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Vi tyckte vi borde ladda upp med lite sol och salta bad innan vi tar itu med snöskottningen hemma sa vi tog bussen fr Marrakesh till AGADIR. Vi har verkligen fatt uppleva Marocko och ar helnöjda med den organiserade delen som slutade idag. Vi har sovit under stjarnorna i Sahara, vandrat i bergen,

Lena Grönberg
robertolena i Marocko
Senast aktiv - från Larache, Tanger-Tétouan, Marocko
Marrocco 2014

Marrocco 2014

24 oktober 2014 - 2 november 2014

Väntar på flyget till Köpenhamn. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör!?!

Marocko runt

Marocko runt

21 september 2013 - 5 oktober 2013

Landar i Casablanca och sen åker vi runt i Marocko med Rosa Bussarna. Besöker bl a Rabat, Chefchaouen, Fez, Agadir, Marrakech. Hotell på nätterna (ej i bussen) och någon natt i beduintält (!).

Marocko, Agadir, Marrakesh mm

Marocko, Agadir, Marrakesh mm

16 februari 2013 - 20 mars 2013

I stället för att halka omkring på snöiga vägar och gator i Kristianstad åker vi till Marocko. Det är första gången vi besöker landet. Vi startar med ett lägenhetsboende i Agadir, sen får vi se vad som händer? Välkomna och att följa med om Ni vill! Malte o Robyn

Morocco; Atlantic ocean, towns & Anti atlas mountains

Morocco; Atlantic ocean, towns & Anti atlas mountains

25 december 2012 - 15 januari 2013

This voyage starts and ends at Oslo airport Norway. The flght is to Marrakech.I'll stay in town for a day & night. Then travel by bus & Grand Taxi over Anti atlastlas Mountains down to Mirleft & the foothills of Anti atlas mountains. We will stay for some days and do daytrips trekking round the area + soak in the sun and swim in the ocean. Hopefully we will go to chaos hub Inezgane for a day and then to wonderful Essaouira by the Atlantic. In the beginning of January I will met up with more friends in Marrakech. They are from Sweden too. We will stay in Marrakech a couple of days. Then go to Agadir to soak up some sun. The last days we will hopefully spend in Essaouira/Mogador by the ocean. Then back to Marrakech and the flight home.

Två hjul, en man, noll koll.

Två hjul, en man, noll koll.

1 oktober 2011 - 1 maj 2012

Jag har som ambition att cykla till Nordafrika, hela vägen från Uppsala. Dom enda platserna som jag på förhand bestämt att jag vill stanna till på är Köpenhamn, Berlin, Aix en Prevence och Barcelona. Därifrån tar jag mig via Gibraltarsundet över till Marocko. Som rubriken antyder så är detta inte något jag har tidigare erfarenhet av. Det är min första långresa, och cyklar har för mig - tills nu - varit en förbrukningsvara.

Marocko - Tusen och en natt?

Marocko - Tusen och en natt?

12 mars 2011 - 19 mars 2011

Lars och jag. Sol och bad. Arabisk kultur och lite motion kanske;)

marocko

marocko

13 januari 2011 - 15 april 2011

Så hux flux blev jag flyttad till Marocko och Agadir... Så pröva mina vingar som DM-Destination manager =)

11 december 2010 - 15 januari 2011

Hösten 2010 i Marocko

Hösten 2010 i Marocko

13 oktober 2010 - 24 november 2010

En obruten vana sedan 32 år att ta en tur till Marocko.Den som är trött på Marocko den är trött på livet. Orientalisten.

22 oktober 2006 - 30 oktober 2006

Vi vann! Jag och Anna har vunnit ett resepresentkort. Vart resan går? Till Marocko!

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH