Aït Ben Haddou

goat tree oil
lördag 22 september 2018 - Aït Ben Haddou, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Ait Benhaddou is a ksar or fortified village on the former caravan route between the Sahara and Marrakech, in between the Atlas ranges. It’s dubbed the Hollywood of Morocco as quite a number of blockbuster movies like “Alexander”, “The Mummy”, “The Gladiator” and the Bond movie “The

Sanna Wiklund
charis i Multi-faceted Morocco
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Filminspelning i öknen
tisdag 30 oktober 2012 - Aït Ben Haddou, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Idag begav vi oss söder ut. Vi blev upphämtade av en chaufför med jeep som ska ta oss på en 3 dagars trip från Marrakech till Zagora. Eftersom det hade regnat även i natt så fick det bli jeans och fleece för mig medan resten av familjen retade mig och påminde mig om att vi är i

Dag 5 Ourika - Ait BenHaddou
torsdag 31 mars 2011 - Aït Ben Haddou, Souss-Massa-Draâ, Marocko

29 mars 2011 Ourika - Ait BenHaddou Så fortsätter resan söder ut (280 km). Vi följer en viktig karavanväg, sedan 1000-talet, som slingrar sig som en orm. Den är nog en av de mest slingriga  och längsta vägsträckor jag har åkt på, samtidigt som vi sakta steg upp mot Tichapasset på 2 250

Ett litet livstecken
tisdag 29 mars 2011 - Aït Ben Haddou, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Ait BenHaddou 29 mars 2011 Här kommer ett litet livstecken. Vi har fram tills nu varit med om många vandringar med olika underlag och svårighetsgrader och fantastiska scenerier. Vi har vandrat bland får, getter, blommor, fåglar (bl a gök, svalor o ev kungsörn) och olika dofter. Dagarna har

Multi-faceted Morocco

Multi-faceted Morocco

13 september 2018 - 27 september 2018

Colourful, monochrome, abundant, arid - Morocco is everything!

Marrakech - Zagora höstlov 2012

Marrakech - Zagora höstlov 2012

27 oktober 2012 - 3 november 2012

En resa till en ny kontinent!Från sagornas Marrakech till Zagora, nordligaste Sahara.

Marocko - Vandring i Atlasbergen

Marocko - Vandring i Atlasbergen

24 mars 2011 - 3 april 2011

VANDRING I ATLASBERGEN med Temaresor Utöver besök i Casablanca, Marrakech, Taroudant och Ait Ben-Haddou, kommer vi att vandra utefter berberbefolkningens egna stigar intill de Höga Atlas bergens snöklädda toppar och i den grönskande Ourika dalgången, besöka ökenartade miljöer och gästfria berberbyar.