Larache

Fez
måndag 20 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Hela dagen har vi vandrat runt i ett högst verkligt levande o doftande Tusen och en natt; Medinan, gamla stan i Fez. Ett osannolikt virrvarr av trånga grander helt omojligt att hitta pa egen hand, 300 hektar med 150 000 inv och inga bilar. Världens storsta urbana bilfria omr. Vi bor i ett

Tanger
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Vi kom till Tanger m taxi fran gransen mellan Marocko och spanska Ceuta. Chaufforen kunde inte ett ord engelska, franska eller spanska och hade ingen aning om var hotellet fanns, verkade knappt ha varit i stan. Efter en del snurrande blev vi lotsade av en annan taxi till hotellet. Ett alldeles

Larache
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu har vi tagit bussen fr det myllrande o doftande Tanger till en lugnare semesterort vid atlantkusten. Robert o jag bor inhysta i en famlj och disponerar ensamma ett vaningsplan i en central lagenhet. Vi har tva stora vardagsurm med ca 30 meter vaggsoffor och lika manga kuddar, tva gigantiska