Tanger-Tétouan

Africa, My Africa
torsdag 23 december 1999 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

December 23, 1999 Check, now I’ve visited my first continent outside Europe namely Africa. Me, Susanne, Daniel and Henning did a daytrip to Tangier in Morocco from Fuengirola. Mostly we were driven around like a herd of sheep’s. We got to sit on a camel, see a snake charmer (-God damn I was

Ben Newton
Berkajr i Living in Fuengirola in Spain
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Efter nàgra dagars solande...
onsdag 27 juli 2011 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Vi har haft sàààà varmt och gott i spanien. Nar vi àkte hem igàr fran Tanger sà fròs vi i bilen när det var 27 grader... snacka om att vi vant oss vid värmen :-). I torrevieja har vi badat massor och snorklat. Provade ocksà att bada i en saltsjö. Sàà häftigt! snacka om att flyta som

Mariana Karlsson
Barbrobabe i Torrevieja 2011
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Choklad och kaffe till frukost
tisdag 12 juli 2011 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu ar vi framme i marocko. Igar akte vi forst buss fran Sevilla till Algecira. Darifran tog vi sedan en buss till Tarifa och fortsatte med bat sista biten till Tanger. Gardagen tillbringade vi till storsta del pa marknaden. Strosade runt och kollade pa saker. Mikael kopte sig en tjusig klocka,

Anna Granbom
AnnaGranbom i Spanien-Marocko
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Fez
måndag 20 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Hela dagen har vi vandrat runt i ett högst verkligt levande o doftande Tusen och en natt; Medinan, gamla stan i Fez. Ett osannolikt virrvarr av trånga grander helt omojligt att hitta pa egen hand, 300 hektar med 150 000 inv och inga bilar. Världens storsta urbana bilfria omr. Vi bor i ett

Tanger
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Vi kom till Tanger m taxi fran gransen mellan Marocko och spanska Ceuta. Chaufforen kunde inte ett ord engelska, franska eller spanska och hade ingen aning om var hotellet fanns, verkade knappt ha varit i stan. Efter en del snurrande blev vi lotsade av en annan taxi till hotellet. Ett alldeles

Larache
lördag 18 december 2010 - Larache, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu har vi tagit bussen fr det myllrande o doftande Tanger till en lugnare semesterort vid atlantkusten. Robert o jag bor inhysta i en famlj och disponerar ensamma ett vaningsplan i en central lagenhet. Vi har tva stora vardagsurm med ca 30 meter vaggsoffor och lika manga kuddar, tva gigantiska

Afrika nästgårds...
tisdag 12 oktober 2010 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu har kylan kommit kvälls- och nattetid och även om jag inte är frusen av mig så tänker jag på det då jag har levt i ständig värme i mer än fyra år. Jag packade ner badkläderna för jag skulle bada på den långa stranden i Tanger, Marocko, under min fyra dagars tur till värmen.

This is EPIC!!!!
onsdag 19 maj 2010 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Shit... de har inte bokstaverna pa samma stallen pa tangentbordet som typ resten av varlden har... haha. Detta var jobbigt :) Bonjour i alla fall! Algeciras var.. en upplevelse. Dock talar jag nog bade for mig och Emma nar jag sager att det var forsta och sista gangen vi var dar! Ingenting

Emelie Johansson
Emelie_Swede i Chicas locas en España
Senast aktiv - från Skurup, Skåne län, Sverige
Abfahrt und Anreise
söndag 4 april 2010 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

1. Teil Reisetagebuch: Vorbereitungen, Abfahrt und bis auf die Fähre in Barcelona: Die letze Woche seit Abholung von unserem "Rhino" bei dem Epeditionsausbauer Orangework in Köln war ziemlich stressig. Bei der Abholung durfte ich (Thomas) mich gleich mal als LKW-Fahrzeugmechaniker versuchen, weil

Dagmar Girod
dag-go i Marokko again!
Senast aktiv - från Aachen, Nordrhein-Westfalen, Tyskland
Nu bar det soderut!
söndag 8 november 2009 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu har vi lämnat bergsstaden Chefchauen och spenderar nagra timmar i Tangier. Chauen, även kallad den blå staden, var en geunin gammal stad med en mysig medina / "gamla stan". Dar tillbringqde vi tre nätter, varav två på ett hotell hogt belaget pa ett berg med maktig utsikt. Som sig bor när

Maria Johansson
Borasmaria i Magiska Marocko