Tanger-Tétouan

Hemma i Europa och Madrid - staden som aldrig sover

Hemma i Europa och Madrid - staden som aldrig sover

18 augusti 2010 - 23 juni 2011

Ett nytt kapitel i min resdagbok tar dig till Madrid och Spanien först och främst. Under kommande läsår ska jag arbeta på den Skandinaviska skolan i La Moraleja, Madrid och det kommer att bli en spännande utmaning. Sedan det var ett tag sedan jag bodde i Europa, så hoppas och tror jag på fler resor i Sydeuropa och Nordafrika under året. Nu har jag köpt en ny kamera efter stölden på Kuba så bilderna ska bli vackrare än någonsin. Beskåda dem, läs mina inlägg och bli ressugen!

Marokko again!

Marokko again!

4 april 2010 - 24 april 2010

Bei unserer letzten Marokko-Reise hatten wir das Gefühl "da müssen wir wieder hin"! Das werden wir in diesem Frühjahr dann auch machen, unserer neues Fahrzeug testen und den Toubkal besteigen!

Chicas locas en España

Chicas locas en España

16 maj 2010 - 25 maj 2010

Vamos a España!! Dos chicas locas! Me gusta!!!!!!! 10 dagar i paradiset (??), Emma och jag! Ska bli roligt - minst sagt!

Magiska Marocko

Magiska Marocko

3 november 2009 - 19 november 2009

Eric och jag tillsammans med våra ryggsäckar i Marocko. Värme, kultur, fairtradeshopping, te, vegetarisk mat, mystik, mm.

Omvända flyktvägar, Marocko

Omvända flyktvägar, Marocko

9 juli 2009 - 29 juli 2009

Jag och Bambi gör den omvända resan över Gibraltar. Där många försöker ta sig från söder till norr åker vi norr till söder, från Malaga till Tanger och sedan vidare söderut genom Marocko med slutmål Souss Massa Draaregionen och Oum El Banine

Malaga

Malaga

14 juni 2009 - 24 augusti 2009

dags att lära sig lite spanska i värmen!

Studier i Vejer de la Frontera

Studier i Vejer de la Frontera

3 april 2009 - 6 juli 2009

Studier av Spanska, kultur och historia i Vejer de la Frontera, Andalusien.

.Spanien, har for att leva, eller....

.Spanien, har for att leva, eller....

28 januari 2009 - 18 januari 2011

Ja sa var man pa vag igen... Nagon annanstans. Lamnade ett regnigt England for ett regnigt Spanien... Yeah Yeah, what ever!!!!

Bil till Spanen och Maroco

Bil till Spanen och Maroco

2 juli 2004 - 7 augusti 2004

-Med Bil genom Tyskland - Holland - Luxemburg - Belgien - Fankrike - Spanien....... hem: Spanien - Andorra - Frankrike - Italien - Schweiz - Österike - Tyskland - Danmark....

lifta genom europa

lifta genom europa