Martinique

Dag 2 - Resdag
tisdag 5 februari 2019 - Le Marin, Martinique

Vi gick upp runt åtta o käkade fruckost. Den såg inte mycket ut men när man väl hittade alla grejorna så fick den bra betyg.Vi tog chuttlebusden till flygplatsen vid 10. Allt tog en jevvla tid. Och när vi gick igenom säkerhetskontrollen så fick jag ha 5 brickor till mina grejor då all

Matthias Svegbrant
Zveg i Snesegling i Karibien
I väntan på hemresa...
söndag 30 december 2018 - Schœlcher, Martinique

Då har vi spenderat ett dygn på hotell Le Bateliere i Soelcher på Martinique. Igår kväll blev det hämtpizza på rummet från den lokala pizzerian strax utanför hotellet. Hotellet från 70-talet är bitvis ganska slitet, men rent och bra och vi fick ett riktigt stort rum med balkong och

En dag på båten
lördag 22 december 2018 - Fort-de-France Bay, Martinique

Idag är vi tillbaks på Martinique, men vi har bestämt oss för att stanna kvar på båten och bara ha en lugn dag. Vi hittar ett par bra solstolar på däck, där vi upprättar vår "bas". Sen blir det badande i poolerna både på däck, i AquaPark (inomhus) samt i bubbelpool.Vi hinner också

I väntans tider...
lördag 15 december 2018 - Fort-de-France Bay, Martinique

Efter en lång flygning med byte av flygplats i Paris igår, landade vi ca 17.30 lokal tid på franska Martinique och huvudstaden Fort-de-France. Här bor vi över natt innan båten skall avgå under lördag kväll. Hotellet Karibea Valminiere ligger högt med fin utsikt över stan och hamnen. Här

Le Marin
söndag 11 juni 2017 - Poirier, Le Marin, Martinique

Martinique  , Le Marin  2017-06-10 Det blev inte som vi hoppades. Vi fick vänta fem veckor innan den ny invertern till generatorn var installerad och klar I Rodney Bay. Inte heller fick vi någon ersättning från Fischer Panda, då de, efter att ha fått tillbakada den söndriga,  sa att

Sy Marieke Iii
MariekeIII i Världsomsegling
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Maten ombord på båten
lördag 13 februari 2016 - Martinique

Lördag 13 feb Vi vaknar och är på Martinique! Snabb frukost och ut i staden. Kartan vi får har siffror till sevärdheter - kul, kul. Vi skenar runt och mellan sevärdheterna passar vi på att fönstershoppa. På eftermiddagen blir det sol och bad på däck. Maten ombord är fantastisk. Den

Görel Hagermark
Jorel i Karibien 2
Senast aktiv - från Baie-Mahault, Guadeloupe
St. Pierre
onsdag 19 februari 2014 - Martinique

Efter en halvslörsegling till St Pierre ankrade vi nära stadens kyrka. Sol o bad i superklart vatten. Idag har vi kollat in ruinerna efter jordbävningen 1902 som ödelade hela St Pierre. 30,000 invånare dog. Den ende överlevande var en fånge som satt inlåst i en bunkerliknande cell i stadens

Roadtrip
måndag 17 februari 2014 - Martinique

Shopping typ 7 flak öl och alla sorters vin i Fort de France. Det gäller att proviantera när tillfälle ges. Mona köpte en fräck sidenklänning medan kapten fick nöja sig med ett par tofflor. På Lördagskvällen var det karneval med olika dans och trumorkestrar. En liten utflykt på

Martinique
lördag 15 februari 2014 - Martinique

Efter en endagssittning på Spinnacker bar fick vi hämta familjerna Eriksson och Alemyr. De hade bäst a bordet vid strandkanten och var inte svåra att finna. Lättklädda damer på stranden och provning av tröjor som tyvärr inte höll måttet. Vi kom tillbaka helskinnade efter promenad från

Grattis Lena och Roger!
tisdag 26 februari 2013 - Martinique

Samling för frukost i Windjammer, bufférestaurangen. Roger, Ann-Britt, Eva och Kurt hade varit på utomhuslöparbanan och sprungit/gått innan. Lena hade bokat frukost i hytten för dem. Fyra stora kryssningsfartyg låg i hamnen plus två mindre. Den lilla shoppinggatan Annica och Tommy mindes

Snesegling i Karibien

Snesegling i Karibien

3 februari 2019 - 15 februari 2019

Lite segling o snorkling i Karibien.

Äventyr i Karibien 2018

Äventyr i Karibien 2018

14 december 2018 - 30 december 2018

Vi flyger från Sverige (Arlanda) till Paris (Charles du Gaulle med vidare transfer till Paris Orly) för att till slut landa i Fort-de-France på franska Martinique. Därifrån utgår vår 14-dagars kryssning med fartyget MSC Preziosa. Vi går en vecka norrut från Martinique för att sen återkomma dit och göra en veckas kryssning söderut innan vi avslutar i Martinique igen. Vi har valt att lägga en hotellnatt före kryssningen och en natt efter kryssningen i Martinique.

Karibien 2

Karibien 2

5 februari 2016 - 24 februari 2016

Atlantis

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Pippis vänner i Karibien

Pippis vänner i Karibien

17 februari 2013 - 5 mars 2013

Tommy, Annica, Gogge, Lillgrisen, Lilleman, Dalkullan, Alla och Yokurt drar till Florida och Karibien.

Andra sidan

Andra sidan

31 januari 2013 - 13 mars 2013

Hej på er alla Nu börjar det dra ihop sig för en ny resa.. Denna gång provar vi andra sidan av klotet blir en Ö-luffar resa i karibien första stoppet blir Kuba. Tills nästa gång Ha det bäst och skriv gärna en rad ni som läser Kram Kalle och Lars

Karibien

Karibien

29 januari 2013 - 13 februari 2013

Hej! Nu var det dags igen att dra iväg! Till ett nytt ställe på jorden där vi aldrig har varit. Franska Antillerna, Martinique. Vi börjar med att flyga till Paris, och sedan direkt till ön. Efter 4 nätter i St Luce ska vi gå på en kryssningsbåt som går uppåt mot Dominikanska Rep. Båten går på nätterna och vi kan gå av på olika öar på dagarna. Ytterligare en ny upplevelse. Efter kryssningen så är det 3 nätter kvar på Martinique, på en ort som heter Schoelcher, nära huvudstaden. Det ska vara en karneval där den veckan... Hälsningar Eva o Tommy

Caribbean jul/nyår 2012

Caribbean jul/nyår 2012

21 december 2012 - 5 januari 2013

USA/Karibien 2012

USA/Karibien 2012

4 november 2012 - 23 december 2012

Brita och jag flyger från Arlanda till Miami via Heathrow 5/11. Bil genom Florida, Georgia (Savannah), Alabama, Mississippi, Arkansas, Texas, Oklahoma, New Mexico, till min dotter i Glendale, Arizona. Därefter en 12-dagars "utflykt" till Nevada, Oregon och California. Några dagar till hos Jenny utanför Phoenix och sedan återresa på andra vägar genom New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama till Port Everglades för kryssning i Karibien 11-21 december (Puerto Rico, Antigua, Martinique, Dominica, Sint Maarten och Bahamas)med min son Joakim och hans glada familj. Hoppas ni vill följa med på resan!

7 månader till havs!

7 månader till havs!

25 augusti 2012 - 2 april 2013

Här följer ni mig ombord på skeppet Star Flyer! Jag kommer att jobba som sports attendant på ett segelfartyg och fara omkring i Spanien och Marocko för att sedan korsa atlanten till Karibien och Costa Rica. Ska försöka lägga ut texter och bilder så ofta jag kan.

Matthias Svegbrant
Zveg