Fort-de-France Bay

En dag på båten
lördag 22 december 2018 - Fort-de-France Bay, Martinique

Idag är vi tillbaks på Martinique, men vi har bestämt oss för att stanna kvar på båten och bara ha en lugn dag. Vi hittar ett par bra solstolar på däck, där vi upprättar vår "bas". Sen blir det badande i poolerna både på däck, i AquaPark (inomhus) samt i bubbelpool.Vi hinner också

I väntans tider...
lördag 15 december 2018 - Fort-de-France Bay, Martinique

Efter en lång flygning med byte av flygplats i Paris igår, landade vi ca 17.30 lokal tid på franska Martinique och huvudstaden Fort-de-France. Här bor vi över natt innan båten skall avgå under lördag kväll. Hotellet Karibea Valminiere ligger högt med fin utsikt över stan och hamnen. Här

Söndag, Fort de France, Martinique
söndag 16 december 2012 - Fort-de-France Bay, Martinique

Vi bestämde oss för att hyra bil och köra själva runt ön. Det visade sig vara inte allt för enkelt. Först taxi för 7 personer till flygplatsen där vi hyrde bil. Med bra skolfranska och litet engelska fixade vi en splitter ny bil där vi alla fick bra plats (dvs säkerhetsbälte till alla).

Eric Lund
sm0jsm i USA/Karibien 2012
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Karibien
måndag 28 november 2011 - Fort-de-France Bay, Martinique

Att kliva ur planet igår kväll och det var 28 grader varmt och väldigt fuktigt. Underbart! En dyr taxiresa till vårar en-natts hotell, men enligt guideböckerna är det dyrt med taxi. En vanlig fransk frukost med kaffe (dock inte i skål), baugette och marmelad med enda skillnaden att

My Hagestål
MyTravelagent i Martinique 2011
Senast aktiv - från Karlstad, Värmlands län, Sverige
18 - 24 Februari
lördag 27 februari 2010 - Fort-de-France Bay, Martinique

18 – 24 Februari Viktor hade fyllt 9 år och en present var utlovad. Vi hade lagt lite Euro i en gammal kista som vi grävde ner på en liten strand. Viktor fick en karta när han kom ombord som ledde honom till en gammal palm där han hittade en ny gammal karta som ledde honom till Stranden

28 Januari - 8 Februari
tisdag 9 februari 2010 - Fort-de-France Bay, Martinique

29 Januari – 8 Februari Vi lämnar Fort du France efter frukost och diverse inhandlingar. Resan upp efter Martiniques västsida gick bra och var intressant att se även den sidan. Sedan så drog det i Rejält. Mellan Maritinique och Dominica så är det två höga vulkaner samt att det är

Askvarme
tisdag 2 februari 2010 - Fort-de-France Bay, Martinique

Nu har vi gjort ett kanguruhopp fran Guadeloupe, i ett '' personersplan, till Martinique. Vi hann nastan inte komma upp i luften forran det var dax att landa. Ett effektivt satt att komma over sin sart och landningsradsla pa! Manniskorna verkar vara lite gladare och trevligare, ja om man bortser

Västindien, segling och lyxvilla =)
lördag 23 januari 2010 - Fort-de-France Bay, Martinique

Here you have pictures from the last three weeks in the Carribean. A few nice pictures are still missing from St Lucias nature, but we do not have them yet. So enjoy the pictures we have now... Nice aswell =) SEGLING MARTINIQUE-LUCIA Under alla våra resor har vi lyckats få fram våra väskor dit

Jenny 30 & Jonas 34 Wikström & Arlmark
jensas i America
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
18 - 27 Januari
torsdag 28 januari 2010 - Fort-de-France Bay, Martinique

18 - 27 Januari Igår kom tjejerna ombord och det gick smidigt. God middag på kvällen och mycket att snacka ihop oss om. Seglade ner efter frukost till Mayreau och in i Salt Wistle Bay en av dom vackraste vikarna som finns i området. Där tillbringade vi kvällen med att plocka kockosnötter

Dags att säga hej då
fredag 12 juni 2009 - Fort-de-France Bay, Martinique

Efter en fantastisk vecka på Matrinique var det dags att avrunde det hela. Vi planerade att vara ute i ganska god tid, att packa på morgonen och komma iväg sådär lagom. Det blev istället färdigpackat redan kvällen innan vi gick och lade oss, något väckte oss långt innan vi satt klockan

Äventyr i Karibien 2018

Äventyr i Karibien 2018

14 december 2018 - 30 december 2018

Vi flyger från Sverige (Arlanda) till Paris (Charles du Gaulle med vidare transfer till Paris Orly) för att till slut landa i Fort-de-France på franska Martinique. Därifrån utgår vår 14-dagars kryssning med fartyget MSC Preziosa. Vi går en vecka norrut från Martinique för att sen återkomma dit och göra en veckas kryssning söderut innan vi avslutar i Martinique igen. Vi har valt att lägga en hotellnatt före kryssningen och en natt efter kryssningen i Martinique.

USA/Karibien 2012

USA/Karibien 2012

4 november 2012 - 23 december 2012

Brita och jag flyger från Arlanda till Miami via Heathrow 5/11. Bil genom Florida, Georgia (Savannah), Alabama, Mississippi, Arkansas, Texas, Oklahoma, New Mexico, till min dotter i Glendale, Arizona. Därefter en 12-dagars "utflykt" till Nevada, Oregon och California. Några dagar till hos Jenny utanför Phoenix och sedan återresa på andra vägar genom New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama till Port Everglades för kryssning i Karibien 11-21 december (Puerto Rico, Antigua, Martinique, Dominica, Sint Maarten och Bahamas)med min son Joakim och hans glada familj. Hoppas ni vill följa med på resan!

Martinique 2011

Martinique 2011

23 november 2011 - 12 december 2011

Sol, bad och kitesurfning med UCPA på Martinique. En mellanlandning i New York på vägen dit för att se lite av staden.

Caribien

Caribien

27 januari 2010 - 22 februari 2010

Jag och Mikael åker en tur till Caribien. Han ska jobba lite och jag ska bara gotta mig i nästan 4 hela veckor. Framför allt ska vi ha det varmt, härligt och underbart!

Segling i Västindien.

Segling i Västindien.

1 januari 2010 - 22 april 2010

Vi seglar runt i Västindiens arkipelag med våra underbara besättningar. Vi seglar mellan Trinidad och Goudaloupe. www.syanna.com[link url=http://www.syanna.com]www.syanna.com[/link]

Honeymoon

Honeymoon

31 maj 2009 - 6 juli 2009

Vår smekmånad! Äntligen var det dags att ge sig ut med sin fru på en liten resa :)

America

America

2 december 2009 - 23 januari 2010

When its cold and dark in Sweden, we will go to; Florida, Mexico, and after that fly to The Carribean; St Martinique to meet some friends and rent a Katamaran for a week and a house for a week.... How about that =)

Segling Västindien

Segling Västindien

14 mars 2009 - 25 mars 2009

Flyg till Martinique via Paris, sedan segling med Assi och några vilda belgare, fransmän m fl. Prel rutt Day 1: Le Marin (Martinique) Rodney Bay (St. Lucia) Day 2: Rodney Bay (St. Lucia) Soufriere Volcano (St Vincent) Visit Night Soufriere Volcano (St Vincent) Bequia Day 3: Bequia Mustique Day 4: Mustique Mayreau Day 5: Mayreau Tobago Cays Day 6: Tobago Cays Palm Island Petit Saint Vincent Day 7: Petit Saint Vincent Petite Martinique (Grenada) Carriacou (Grenada) night Carriacou (Grenada) Kingstown (St Vincent) Day 8: Kingstown (St Vincent) Marigo Bay (St. Lucia) Day 9: Marigo Bay (St. Lucia) Le Marin (Martinique)

På luffen i Karibien

På luffen i Karibien

3 februari 2009 - 28 februari 2009

Dags igen - en ny arbetsresa i Karibien. Ska segla med Älva och klass Mb06b och lärarkollegan Lasse i tre och en halv vecka. Vi inleder med några semesterdagar på Martinique, sedan ska vi till S:t Eustasia, Domenica, Montserrat och S:t Martin. Och en ö till, har för tillfället glömt vilken.

Mitt sommarlov

Mitt sommarlov

17 december 2008 - 14 februari 2009

4 veckor i Karibien, med start på Goudeloupe, eller hur det nu stavas.. Sen 3v i Ecuador och sedan 3v i Peru!

Matthias Svegbrant
Zveg